Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 -سخنگوی نماینده دائم چین در سازمان ملل به مداخله آمریکا در امور داخلی چین و حمایت سفیر آمریکا در سازمان ملل از حضور تایوان در این سازمان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سخنگوی نماینده دائم چین در سازمان ملل با اشاره به توئیتی که در تاریخ یکم ماه مه توسط نمایندگی آمریکا در سازمان ملل منتشر شده و در آن سفیر آمریکا در سازمان ملل از حضور تایوان در این سازمان حمایت می‌کند، تاکید کرد: "این مسئله نقض جدی قطعنامه ۲۷۵۸ مجمع عمومی سازمان ملل، سه بیانیه مشترک میان چین و آمریکا، حاکمیت و تمامیت ارضی چین است و مداخله شدید در امور داخلی چین محسوب می‌شود و احساسات ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد چینی را جریحه‌دار می‌کند."

سخنگوی نماینده دائم چین در سازمان ملل با ابراز عصبانیت و مخالفت شدید پکن درباره این مسئله، خاطر نشان کرد: "تنها یک چین در دنیا وجود دارد و دولت جمهوری خلق چین تنها دولت رسمی است که نماینده چین بشمار می‌رود و تایوان یک بخش جدایی‌ناپذیر از چین است".

وی همچنین با تاکید بر اینکه اصل چین واحد از حمایت مردم برخوردار است، به درخواست‌های زمانه پاسخ می دهد و نمایانگر اجماع جامعه جهانی است، بیان کرد: "قطعنامه ۲۷۵۸ مجمع عمومی سازمان ملل جایگاه مشروع جمهوری خلق چین را در سازمان ملل بازسازی کرد و اصل چین واحد در سازمان ملل را که به طور دقیق توسط سیستم این سازمان بر آن نظارت شده است و اکثریت اعضا به آن احترام می‌گذارند، تایید می‌کند".

این سخنگو همچنین خاطر نشان کرد: "نماینده آمریکا در سازمان ملل در جایگاهی نیست که به بهانه استقبال سازمان ملل از تنوع عقاید درباره منطقه تایوان صحبت کند. آمریکا چندین بار با استفاده از مسئله  صدور ویزا، دسترسی برخی از کشورهای عضو سازمان ملل و یا بخش‌هایی از جامعه مدنی به فعالیت‌های سازمان ملل را مسدود کرده یا به تاخیر انداخته است که این نشان دهنده ریاکاری آمریکاست".

سخنگوی نماینده دائم چین در سازمان ملل با اشاره به اینکه در حالیکه ویروس کرونا در جهان به مردم بسیاری آسیب می‌زند، مردم تمامی کشورها درخواست همبستگی بین‌المللی در مبارزه با شیوع این ویروس دارند. دستکاری سیاسی آمریکا در مورد موضوعی که به منافع اساسی چین مربوط می شود، فضای همکاری بین کشورهای عضو را در زمانی که اتحاد و همبستگی بیش از هر زمان دیگری ضروری هستند، مسموم می کند.

وی با اشاره به اینکه دولت چین متعهد است که از حاکمیت و تمامیت ارضی چین حفاظت کند و هرگز از دفاع از منافع اساسی چین دریغ نخواهد کرد، از آمریکا خواست تا به اصل چین واحد، قطعنامه ۲۷۵۸ مجمع عمومی سازمان ملل و سه بیانیه مشترک میان چین و آمریکا احترام بگذارد، و سریعا از حمایت از منطقه تایوان، سیاسی کاری و تضعیف پاسخگویی بین‌المللی به شیوع ویروس کرونا دست‌بردارد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: چین آمریکا در سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| واکنش سیدحسین به محرومیت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدحسین حسینی بعد از اتفاقاتی که در اراک برایش رخ داد ، دفاعیه خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرد و امروز از سوی کمیته انضباطی با محکومیت مواجه شد. کمیته انضباطی در حکم خود رای به یک جلسه محرومیت تعلیقی و جریمه نقدی 30 میلیون تومانی برای سیدحسین حسینی داده است.

به نقل از ورزش سه ساعتی بعد از حکم صادر شده علیه کاپیتان استقلال ، حسینی در تمرین تیمش حضور یافت و بی‌توجه به حاشیه‌های پیش آمده کارش را جلو برد.

حسینی که در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و توانسته نقش موثری را در موفقیت‌های استقلال ثبت کند، با تجربه بالایی که دارد بی‌شک اسیر حواشی نمی‌شود و این مساله را در تمرین امروز نشان داد.

کاپیتان استقلال همچون روزهای گذشته با روحیه بالا و شرایط جسمانی و روانی مناسب در تمرین حضور یافت و کارش را جلو برد. او در عکسی که همراه با دو گلر دیگر استقلال و بهزاد غلامپور گرفت هم با لبخندی خاص نشان داد که شرایط مناسبی دارد.

حسینی در فصل جاری تاکنون در 14 بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته و در جدول بهترین دروازه‌بان های لیگ برتر رکورددار و صدرنشین است. او حالا امیدوار است در بازی هفته بیست و چهارم مقابل شمس‌آذر هم بتواند دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا پانزدهمین کلین‌شیت فصل را به نام خود ثبت کند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896498

دیگر خبرها

  • عکس| واکنش سیدحسین به محرومیت
  • 15 تصویر پیشنهادی برای تبلت نماینده اسرائیل در سازمان ملل
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • در مجلس آینده این ۲ نماینده حضور ندارند +عکس
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • استانداردهای دوگانه آمریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه