Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل موسسه خیریه کلبۀ مهربانی از اجرای طرح «یک لقمه مهربانی» این بار با شعار «نذر افطار» و با محوریت تهیه و توزیع پک‌های غذایی برای اقشار ضعیف جامعه در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، افطاری دادن و پذیرایی از روزه‌داران هنگام افطار، بیانگر وجود عشق و علاقه انسان به هم نوع و به ویژه برای انسان‌های مومن و روزه‌دار است و یکی از سنت‌های پسندیده که در طول تاریخ رایج بوده، سنت زیبای نذر است، در قرآن و کتاب‌های تاریخی به موارد مختلف و گوناگونی از نذورات انبیا و اولیا و بندگان شایسته خدا برخورد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مؤسسه خیریه کلبه مهربانی همه ساله همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) طرح یه لقمه مهربونی با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده برگزار می‌کند، امسال متاسفانه ویروس کرونا در تمام جهان گسترش پیدا کرده است با توجه به منع تجمعات و به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 و بر پایی سفره‌های افطاری با محدودیت‌های زیادی مواجه است و به همین دلیل حمایت از کادر درمانی خدوم که تلاش می‌کنند تا زیر  پویش‌های مردمی در کنار سایر مراقب سلامتی همشهریان باشند، نمی‌توانیم باهم سر یک سفره باشیم باید رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را کرده و این دوری به دلیل دوست داشتن است، می‌‌خواهیم با هم سالم بمانیم و #کرونا_را_شکست _دهیم، ما #همواره_هستیم، این بار با #نذر_افطار پنجمین سال اجرای طرح ((یه لقمه مهربونی)) به علت شیوع بیماری کرونا به صورت برپایی سفره افطاری ساده میسر نخواهد بود اما مهربانی پایانی ندارد و شما خیرین و مردم فهیم استان زنجان می‌توانید با شرکت در این پویش برای تهیه ارزاق  یاری‌گر سرپرستان خانواده‌های نیازمندی باشید که این روزها شغلی هم ندارند و دچار مشکل مالی شده‌اند.
مدیر عامل  موسسه خیریه کلبۀ مهربانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اگر امسال به خاطر محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم افطاری و طرح یه لقمه مهربانی وجود ندارد، مؤسسه خیریه کلبه مهربانی از  مردم و خیرینی که برای این مراسم نذر کرده‌اند دعوت کرده در پویش #نذر_افطار شرکت کنند.

پریوش قادرنیا با بیان اینکه روزه‌داران و خیران می‌توانند هزینه یک تا هر تعداد پک ارزاق را به حساب مؤسسه واریز و یا پک‌های آماده شده خود را برای توزیع در میان مددجویان به دفتر  مؤسسه تحویل دهند، افزود: تجربه موفق انجام طرح افطاری ساده «یه لقمه مهربانی» 4 سال گذشته مؤسسه خیریه کلبه مهربانی بر آن داشت که  «پویش نذر افطار» را این مؤسسه اجرا کنند.
وی با بیان اینکه کلبه مهربانی قصد دارد با راه‌اندازی این پویش با مشارکت نهادها، سازمان‌ها و خیران با کمترین هزینه و با کیفیت خوب بسته‌های ارزاق تهیه و در میلاد امام حسن مجتبی(ع)  بین مددجویان و اقشار آسیب پذیر توزیع کنند، تصریح کرد: طرح یک لقمه مهربونی در ایستگاه پنجم خود گام کوچکی است در راستای ترویج افطاری ساده و دوری از تجملات و تشریفات سفره‌های رنگی افطاری و شیوع بیماری کرونا منجر به این شد که در قالب پک‌های ارزاق فرهنگ افطاری ساده را ترویج دهیم.

عضو هیأت امنای موسسه خیریه کلبه مهربانی با بیان اینکه روزه‌داران و خیران می‌توانند به جای برگزاری مهمانی‌ها و افطاری دادن‌هایی که امکان شیوع بیماری در آن وجود دارد، پک‌های ارزاق را از طریق مؤسسه برای نیازمندان واقعی ارسال کنند، عنوان کرد: فرهنگ بومی و ملی و دستورات دینی ما مبنی بر ساده گرفتن زندگی برای رسیدن به سبک زندگی مناسب بوده و یک لقمه مهربونی و پویش نذر افطار راه روشنی برای رسیدن به پرورش چارچوبی ناب در حوزه ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی “است.
انتهای پیام/73009/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان انسان فرهنگ سبک زندگی کرونا حمایت موسسه خیریه ایستگاه پنجم راه اندازی خیریه کلبه مهربانی لقمه مهربونی لقمه مهربانی شیوع بیماری افطاری ساده نذر افطار یک لقمه یه لقمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای گفت: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستا‌ها برای رفاه حال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: ساختار کالبدی روستا‌ها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و ساز‌های جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستا‌های استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

استان زنجان ۹۳۵ روستا دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح پویش زمین پاک در دامغان
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود