Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با استناد به آمارهای بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و وزارت راه و شهرسازی به مقایسه خلاصه وضعیت قیمت در بازارهای مختلف در سال ۱۳۹۷ با ۱۳۹۸ پرداخته و نوشته است: میانگین نرخ دلار در بازار آزاد شهر تهران از ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان در سال ۹۷ به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس همچنین میانگین نرخ هر یورو با ۱۴.۹ درصد رشد از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در سال ۱۳۹۷ به ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان در سال بعد از آن رسیده است.

این گزارش حکایت از رشد ۳۳.۹ درصدی میانگین نرخ سکه طرح قدیم و ۲۹.۹ درصدی سکه طرح جدید دارد. در مدت زمان مورد گزارش هر قطعه سکه طرح قدیم از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سال ۹۷ به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در پایان سال ۹۸ رسیده است.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان سال ۹۷ به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان سال بعد از آن افزایش یافته است.

رشد ۶۲ درصدی بهای هر متر واحد مسکونی

این گزارش می‌افزاید بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران که در پایان سال ۹۷ برابر با ۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان بوده با ۶۲ درصد رشد در پایان سال ۹۸ به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

با این حال شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۲۶۱.۱ درصد در سال ۹۷ به ۸۶۸.۸ درصد در سال ۹۸ رسیده که رشدی ۲۳۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز از ۲۰۲.۲ درصد به ۴۳۰ درصد در مدت زمان مشابه افزایش یافته است که این شاخص نیز حکایت از رشدی ۱۱۲.۷ درصدی دارد.

تورم ۳۴.۸ درصدی

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز که در پایان سال ۹۷ برابر با ۱۳۷.۳ درصد بوده با ۳۴.۸ درصد افزایش در پایان سال بعد از آن به ۱۸۵.۱ درصد رسیده است.

براساس این گزارش در بین بازارهای طلا، ارز، مسکن و سهام، بازار سهام بیشترین بازدهی ارزشی را در سال گذشته داشته است به نحوی که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) در پایان سال ۹۸ با ۳۴.۴ درصد افزایش برابر با ۱۸۴ درصد بوده است.

این رقم برای سال قبل از آن ۱۳۶.۹ درصد بوده؛ ضمن اینکه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز از ۱۳۹.۴ درصد در سال ۹۷ به ۱۹۱.۴ درصد در سال ۹۸ رسیده که رشدی ۳۷.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل خانوارهای استان تهران (۱۰۰=۱۳۹۵) هم از ۱۵۰.۴ در سال ۹۷ به ۱۷۶.۹ درصد رسیده که افزایشی ۱۷.۶ درصدی را ثبت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت دلار بازار مسکن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درصد روستاهای بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند. - اخبار استانها -

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت 100 درصد روستاهای جنوب استان سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان جلب رضایت مردم و کاهش محرومیت را از جمله شاخص‌های مد نظر در تعریف اجرای پروژه‌ها دانست و افزود:  کاهش زمان اجرای پروژه‌ها، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری سایر شاخص‌های مورد نظر در تعریف و اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها است.

وی افزود: طرح‌های مهمی برای نقاط روستایی سیستان و بلوچستان مطالعه و تصویب شده است که از جمله آن می‌توان به طرح ملی جهاد آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

قاسمی ادامه داد: در طول فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، خطوط انتقال آب و شبکه توزیع برای 220 روستای فاقد تأسیسات با جمعیت حدود 90 هزار نفر  اجرا شده است.

وی شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی را در حال حاضر 72.6 درصد اعلام و گفت: با تکمیل طرح جهاد آبرسانی این شاخص به بالای 95 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال‌ گذشته 90 روستا با جمعیت 37 هزار و 583 نفر از آب شرب بهره‌مند شدند که بخش اعظم این روستاها در شهرستان‌های سوران، دشتیاری و تفتان بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه جنوب سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص بهره‌مندی از آب را دارا بوده بیش‌ترین پروژه در این منطقه تعریف و با اولویت در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود با تزریق به موقع اعتبارات، تا پایان دولت سیزدهم 100 درصد روستاهای جنوب از آب شرب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • ۱۰۰ درصد روستاهای بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • چرا "بایدن" نمی خواهد ایران و اسرائیل درگیر جنگ شوند؟
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟