Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@08:52:35 GMT

شب خاطره‌ساز با خروج حاتمی‌کیا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۹۹۷۵

شب خاطره‌ساز با خروج حاتمی‌کیا

با «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا از صف اکران، اولین فیلم سینمای ایران بدون اکران در سینماها به‌صورت آنلاین اکران شد و هفته گذشته تیم تولید این فیلم با رونمایی از طرح «سینما ماشین» خیز دوم را برای ثبت یک اولین دیگر در کارنامه این فیلم برداشتند. شامگاه جمعه 12 اردیبهشت ماه فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا با ظرفیت تکمیل پارکینگ شماره 3 برج میلاد به‌عنوان اولین فیلم بعد از انقلاب در طرح سینما درایوین به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش فیلم با چراغ‌ خاموش و رادیو روشن
«سینما ماشین» تجربه تازه‌ای در سینمای ایران نیست. سینما درایوین حداقل سابقه‌ای 50 ساله دارد و پیش از انقلاب این طرح در دو نقطه از تهران (سینمادرایوین تهرانپارس و ونک) تجربه شده است اما برای آنهایی که این تجربه را نداشته‌اند بخصوص نسل جوان، تجربه‌ای جدید است. از همین رو نسل جوان فارغ از اینکه چه فیلمی اکران می‌شود برای تجربه این اتفاق هیجان‌انگیز شامگاه جمعه به برج میلاد آمدند.
طبق وعده روابط عمومی فیلم، درهای محوطه نمایش فیلم از نیم ساعت قبل از شروع سانس باز است و ورود موتورسیکلت، ون، وانت و مینی‌بوس ممنوع است. قرار است ماشین‌های شاسی بلند در جایگاه عقب‌تر مستقر شوند اما اگر مزاحمتی برای ماشین‌ها بعدی نداشته باشند ممنوعیتی هم برای حضور در صف‌های جلوتر وجود ندارد. همان‌طور که در اطلاعیه‌های خبری روزهای گذشته آمده نمایش فیلم فقط برای سرنشینان جلو امکان‌پذیر است اما این بند به معنای ممنوعیت ورود برای ماشین‌هایی با سرنشینان بیشتر نیست.
«رادیوی خود را روی فرکانس Fm ۱۰۷/۸ بگذارید»؛ جمله‌ای که با تصاویری از حاتمی‌کیا و فرامرز قریبیان مدام روی نمایشگر نوشته می‌شود گویای آن است که قرار است صدا از طریق رادیو پخش شود. کیفیت صدا و تصویر در اولین شب سینما ماشین بعد از انقلاب آنقدر اطمینان‌بخش است که هم سازندگان فیلم‌های دیگر را برای اکران فیلم‌شان در چنین فضایی و هم مخاطبان را برای تماشای دیگر فیلم‌ها ترغیب کند. با خاموشی پروژکتورها از تماشاگران خواسته می‌شود تا چراغ‌های ماشینشان را خاموش کنند و نمایش فیلم «خروج» با 15 دقیقه تأخیر در غیبت عوامل فیلم آغاز می‌شود. البته بر اساس شنیده‌ها صاحبان این فیلم برای نمایش این فیلم در روزهای آینده در تدارک اکران مردمی با حضور عوامل فیلم هم هستند.
پیشتاز در آنلاین و درایوین سینما
 شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها، شرایطی را فراهم کرد که فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌کیا همچون دیگر فیلم‌هایش پر سروصدا باشد. اگر چه آخرین ساخته این فیلمساز شناخته شده سینما با واکنش مثبت منتقدان سینمایی در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر همراه نبود اما حاتمی‌کیا از آن دست فیلمسازانی است که کنجکاوی برای دیدن آثارش در مخاطب نه چندان جدی سینما هم زیاد است. از این‌رو از اکران فیلم «خروج» هم به‌صورت آنلاین استقبال شد و هم در قالب «سینما ماشین» یا درایوین سینما. تا روز شنبه 13 اردیبهشت ماه با گذشت سه هفته از نمایش آنلاین فیلم در فیلیمو و نماوا بالغ بر صد و شصت و پنج هزار بلیت فروش رفته و تا اینجای کار «خروج» فروش دو میلیارد و بیست میلیون تومانی را در تعطیلی سالن‌های سینما کسب کرده است.
اولین نمایش یک فیلم بعد از انقلاب در طرح سینما ماشین به خودی خود آنقدر وسوسه‌برانگیز است که مخاطب با هر سلیقه‌ای بخواهد آن را تجربه کند. بلیت فروشی «خروج» برای سانس‌های ۲۱:۳۰ و ۲۳:۳۰ صبح پنجشنبه آغاز شد و در همان ساعات ابتدایی تمام ظرفیت تکمیل شد. تمام بلیت‌های طرح سینما درایوین این فیلم تا روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه به فروش رفته است. این فیلم در دو سانس در پارکینگ شماره 3 برج میلاد اکران می‌شود و ظرفیت هر سانس 160 ماشین است. بلیت به ازای هر ماشین 40 هزار تومان است و با یک حساب سرانگشتی می‌توان محاسبه کرد که سهم هر شب فروش «خروج» در این طرح دوازده میلیون و هشتصدهزار تومان باشد.
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سینما ماشین نمایش فیلم حاتمی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد

صفا آقاجانی بازیگر و گوینده چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد. 

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند خبر از سلامتی کامل او داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند. 

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.

آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. 

نخستین تجربه تصویری او بازی در تله‌تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» که درسال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

آقاجانی یکی از بازیگران متن‌ها فیلم حمید سمندریان «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر جعفری جلوه برگزار شد که او در آن شرکت کرد و انتخاب شد. بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، از سریال‌هایی که صفا آقاجانی در آنها بازی کرده می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسر‌های عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • رؤیا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه
  • رویا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه