Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@23:55:12 GMT

طرز تهیه بادمجان گوده گیلانی خوشمزه

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۰۳۰۷

طرز تهیه بادمجان گوده گیلانی خوشمزه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بادمجان گوده، یک غذای گیاهی فوق العاده خوشمزه است و از ترکیب موادی درست شده که خواص بی نظیری دارند. بادمجان، گردو و رب انار استفاده شده در تهیه این غذا دارای ارزش غذایی بالایی هستند و ما در این مقاله قصد داریم شما را با دستور تهیه این غذای خوشمزه و خواص بی شمار آن آشنا سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مواد لازم
بادمجان بزرگ ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۵ حبه
گردو ۱.۵ پیمانه
جعفری تازه ساطوری ۶ قاشق غذاخوری
رب انار ۱/۴ پیمانه
تمر هندی ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه بادمجان گوده

دستور تهیه:

پوست بادمجان‌ها را گرفته و روی آن‌ها نمک بمالید، سپس چند ساعت در آب خنک قرار دهید تا آب قدری سیاه شده و تندی بادمجان‌ها را بگیرد.
آب بادمجان را عوض کرده و این عمل را تکرار کنید تا مواد سیاه رنگ، نفخ زا و سست کننده‌ی آن در آب داخل شده و با آب دور ریخته شوند.
سپس با آب سرد آن‌ها را شسته و با چاقو یک برش طولی روی آن‌ها ایجاد کنید. عمق برش به اندازه‌ای باشد که دو طرف بادمجان‌ها از هم جدا نشود.
در یک تابه کمی روغن ریخته و اطراف بادمجان‌ها را در آن سرخ کنید تا طلایی شوند.
سر گوجه فرنگی‌ها را جدا کرده و با یک قاشق داخل آن‌ها را خارج کنید.
گوشت داخل گوجه فرنگی‌ها را با استفاده از غذاساز یا مخلوط کن، پوره کنید، کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و کنار بگذارید.
تمر هندی را در نصف لیوان آب جوش ریخته، چند دقیقه صبر کنید تا نرم شود و سپس با قاشق هم بزنید تا در آب حل شود. سپس از صافی عبور دهید.
پیاز را خیلی ریز خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود.
سیر له شده یا رنده شده را به پیاز اضافه کنید و با هم کمی تفت دهید.
گردو را در غذاساز پودر کنید یا با چرخ گوشت چرخ کنید و به تابه اضافه کنید در حد چند ثانیه تفت دهید.
سپس جعفری ساطوری شده را اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید تا آب آن کشیده شود.
نمک، فلفل، رب انار و تمر هندی را اضافه کرده، با هم مخلوط کنید، اگر مخلوط سفت بود کمی آب جوش اضافه کنید تا کمی رقیق شود و سپس از روی حرارت بردارید.
داخل بادمجان‌ها و گوجه‌ها را با مواد پر کنید و سر گوجه‌ها را روی آن‌ها قرار دهید.
پوره گوجه فرنگی را در یک قابلمه ریخته و بادمجان‌ها و گوجه‌ها را روی آن بچینید.
قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و درب آن را ببندید.
فرصت دهید تا بادمجان‌ها و گوجه‌ها کاملا پخته شوند.
پس از حدود ۴۰-۳۵ دقیقه غذا حاضر است و می‌توانید آن را با برنج نوش جان کنید.

نکته: بادمجان گوده بهتر است تازه، کم تخم و جوان بوده و پوست براق داشته باشد، همچنین نوع قلمی آن از نوع دلمه‌ای بهتر است.


ارزش غذایی مواد تشکیل دهنده بادمجان گوده
بادمجان یکی از مواد غذایی مفید بوده که بهتر است در رژیم غذایی خود جای دهید و از خواص عالی و درمانی آن بهره ببرید. بادمجان برای افرادی که قصد دارند وزن خود را کم کنند مفید است، چون ذخیره فیبر بالایی دارد و ضمن ایجاد احساس سیری، انرژی بدن را نیز تامین می‌کند. فیبر خوراکی مدت بیشتری طول می‌کشد تا در فرآیند هضم از لوله‌های گوارشی شامل معده و روده‌ها خارج شود و به همین دلیل فرد مدت زمان طولانی تری احساس سیری می‌کند.

گردو یکی از خوراکی‌های بسیار ساده‌ای است که برای سلامتی بدن فوق‌العاده مفید است. گردو، خواص غذایی خاص خودش را دارد و یکی از منابع با ارزش پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر، استرول‌های گیاهی و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب می‌شود. نیاز روزانه شما به امگا ۳، تنها با مصرف ۳۰ گرم گردو در روز (چیزی معادل ۷ عدد گردوی با پوست)، صد درصد تامین خواهد شد. به علاوه گردو طعم خوبی دارد و شما می‌توانید آن را به عنوان بخشی از یک صبحانه سالم و مقوی برای کودکان، دانش آموزان و ورزشکاران، و غذا‌های خوشمزه‌ای نظیر گمج کباب گیلانی، خورش بوقلمون، خورش کدو سبز بدون گوشت و ... مصرف کنید.

رب انار در کنار خوشمزگی که دارد برای سلامتی هم بسیار مفید است. از مهمترین خواص رب انار می‌توان به کالری بدون چربی، فیبر، پتاسیم، ویتامین C؛ و مقداری آهن اشاره کرد. همچنین رب انار دارای اسید الایژیک است که در دیگر میوه‌ها کمتر دیده می‌شود. یکی دیگر از خواص رب انار وجود پنی فنول‌ها است که سطح کلسترول بد موجود در بدن را کاهش خواهد داد. همچنین باید بدانید که یکی از خواص رب انار این است که دارای مقدار زیادی مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد آلی می‌باشد.

 

منبع: ستاره

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه اضافه کنید بادمجان ها گوجه فرنگی تفت دهید رب انار گوجه ها روی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان، گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی عملیاتی می‌شود. - اخبار استانها -

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از 50 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش این دانشگاه از اولویت‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری جهت رفع کمبودهای موجود در حوزه بازرسی مهندسین سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان، گفت:  در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های گذشته نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای 23 شهرستان‌ تحت پوشش این دانشگاه اقدام شد.

وی بیان کرد: در ادامه در روزهای آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتورهای سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

شریفی افزود: هدف از این اقدامات افزایش سطح پوشش و‌ تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه است.

وی تاکید کرد: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه چمران در این زمینه افزود: 380 مهندس بهداشت محیط در 23 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت 8 صبح تا 20 عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی همچنین گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت می‌باشد و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون ماده 13 مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/341/

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید