Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش محسوس میزان متوسط رشد روزانه ویروس در ایران در ماه اول (۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین) از ۱۶ و ۵۵ صدم درصد نسبت به ماه دوم (۱۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) به ۳ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا و نقل از روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، آقای دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست ISC گفت: اطلاعات مستخرج از سامانه نماگر کووید-۱۹ (ISC COVID-۱۹ Visualizer) نشان می‌دهد که بر اساس آمار رسمی، میزان رشد متوسط روزانه مبتلایان ویروس کووید-۱۹ در دنیا در طول ۱۰ روز اول اردیبهشت از ۴ و ۷۲ صدم به ۲ و ۹۶ صدم درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای دهقانی افزود: بر همین اساس، آمار مبتلایان کشور از یکم تا دهم اردیبهشت از ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر به ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر افزایش یافته که حاکی از میزان رشد متوسط روزانه یک و ۳ دهم درصد است. این در حالی است که میزان رشد متوسط روزانه انتشار ویروس در ایران در ۱۰ روز آخر فروردین ۲ و ۴۵ صدم درصد بود.

وی گفت: تحلیل آمار‌های حاصله نشان دهنده ادامه روند کاهشی رشد انتشار ویروس است. متوسط رشد روزانه مبتلا به ویروس در ماه اول (۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین) برابر با ۱۶ و ۵۵ صدم درصد بود که در ماه دوم یعنی ۱۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت به ۳ درصد کاهش یافته است. همچنین، میزان بهبود یافتگان کشور از ۶۹ و ۳۷ صدم درصد به ۸۰ و ۲ دهم درصد ارتقا یافته و از این نظر بعد از کشور چین با میزان بهبود یافته ۹۳ و ۶۷ صدم درصد دومین کشور و کشور آلمان با ۷۶ و ۴۶ صدم درصد سومین کشور دنیاست. اکنون میزان متوسط بهبودی در دنیا ۳۱ و ۴ دهم درصد است.

وی افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، برای تسریع فرایند اطلاع رسانی در زمینه یافته‌های جدید علمی در مورد ویروس کووید-۱۹ و کمک به پژوهشگران، سیاست‌گذاران حوزه سلامت و عموم مردم و نیز پاسخ دهی مطلوب به همه گیری جهانی، سامانه نماگر کووید-۱۹ را (ISC COVID-۱۹ Visualizer) از ابتدای بروز بیماری راه اندازی کرده است.

سرپرست ISC گفت: اکنون حدود ۹ هزار و ۴۳ مدرک از آخرین یافته‌های علمی در خصوص ویروس کووید –۱۹ در قالب مقاله تمام متن چاپ شده و پیش چاپ در این سامانه در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد و البته این اطلاعات فوق به طور روزانه به روز رسانی می‌شود. از این تعداد پژوهش، کشور‌های چین، آمریکا و انگلیس به ترتیب با ۱۵۵۵، ۱۳۳۲ و ۶۳۵ مقاله بیشترین مشارکت علمی را در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا در این حوزه داشته اند. سایر کشور‌ها از جمله ایتالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و استرالیا به ترتیب در جایگاه بعد هستند. ایران با ۱۲۹ مقاله جایگاه دهم دنیا را در پژوهش و تحقیق در خصوص ویروس کووید-۱۹ دارد.

آقای دهقانی افزود: آخرین اطلاعات موجود در این سامانه نشان می‌دهد که در طول یک ماه اخیر از ۱۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت (یکم فوریه تا ۲۹ فوریه سال ۲۰۲۰) تعداد کل مبتلایان در دنیا از ۶۶۳ هزار و ۱۲۴ مورد به ۳ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۱۸۳ مورد افزایش یافته و در مجموع افزایش ۳۸۵ درصدی و رشد متوسط روزانه ۵ و ۴ دهم درصد داشته است. با این حال میزان رشد متوسط روزانه این ویروس در دنیا در بازه‌های زمانی مختلف یکسان نبوده و رفتار متفاوتی داشته است. میزان رشد متوسط روزانه این ویروس در دنیا در (۱۱ تا ۲۰ فروردین) برابر با ۸ و ۶۴ صدم درصد، (۲۱ تا ۳۰ فروردین) برابر با ۴ و ۷۲ صدم درصد و در ۱۰ روز اول اردیبهشت به ۲ و ۹۶ صدم درصد کاهش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون از میزان کل مبتلایان دنیا، میزان ۳۱ و ۴۱ صدم درصد بهبود یافته و ۷ و یک دهم درصد فوت یافته اند.

آقای دهقانی گفت: بررسی آمار رسمی حاکی از کاهش مستمر متوسط نرخ رشد روزانه انتشار ویروس در ایران در یک ماه اخیر بوده است. در حالی که میزان رشد متوسط روزانه انتشار ویروس در کشور در ماه اول یعنی از ۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین برابر با ۱۶ و ۵۵ صدم درصد بود. این میزان در ماه دوم یعنی از ۱۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه به ۳ درصد کاهش یافته است.

آقای دهقانی گفت: تحلیل آمار موجود در سامانه نماگر کووید -۱۹ نشان می‌دهد که کاهش درصد متوسط نرخ رشد روزانه برای همه کشور‌های مطرح دنیا وجود داشته و بخصوص میزان فوق در ۱۰ کشور مورد مطالعه کاهش محسوسی داشته است. به طور خاص نرخ متوسط رشد روزانه ابتلا به ویروس در دهه آخر فروردین و دهه اول اردیبهشت کشور آمریکا به ترتیب از ۵ و ۸ دهم درصد به ۳ و ۳۸ صدم درصد، اسپانیا از ۲ و ۹۸ صدم درصد به یک و ۷۸ صدم درصد، ایتالیا از ۲ و ۵۳ صدم درصد به یک و ۳ دهم درصد، فرانسه از ۳ و یک دهم درصد به ۸۶ صدم درصد، آلمان از ۲ و ۵۶ صدم درصد به یک و ۴ صدم درصد، انگلیس از ۷ درصد به ۳ و ۲۵ صدم درصد، ترکیه از ۸ و نیم درصد به ۳ و ۱۵ صدم درصد، روسیه از ۱۹ درصد به ۸ و ۷۷ صدم درصد، ایران از ۲ و ۴۵ صدم درصد به یک و ۳۲ صدم درصد، چین از ۱۱ صدم درصد به ۲ صدم درصد و برزیل از ۷ و ۷۶ صدم درصد به ۷ و ۴۶ صدم درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین درصد بهبود یافتگان در میان کشور‌های یاد شده متعلق به چین با ۹۳ و ۶۷ صدم درصد، ایران با ۸۰ و ۲ دهم درصد، آلمان با ۷۶ و ۴۶ صدم درصد، اسپانیا ۵۸ و ۲۵ صدم درصد، برزیل ۴۳ درصد، فرانسه ۲۸ و ۹۸ صدم درصد، ایتالیا ۲۳ و ۱۲ صدم درصد، آمریکا ۱۳ و ۸۶ صدم درصد، روسیه ۱۱ و ۶۹ صدم درصد، ترکیه ۱۰ و ۱۹ صدم درصد بوده است. میزان متوسط بهبود یافته دنیا ۳۱ و ۴۱ صدم درصد است.

وی افزود: بیشترین درصد فوتی در میان کشور‌های دنیا متعلق به کشور انگلیس با ۱۵ و ۸ دهم درصد، فرانسه با ۱۴ و ۴۸ صدم درصد، ایتالیا با ۱۳ و ۶ دهم درصد، اسپانیا با ۱۰ و ۲۵ صدم درصد، برزیل با ۶ و ۹۵ صدم درصد، ایران با ۶ و ۳۷ صدم درصد، آمریکا با ۵ و ۸ دهم درصد، چین با ۵ و ۶ دهم درصد، آلمان با ۴ و یک صدم درصد، ترکیه با ۲ و ۶۳ صدم درصد و روسیه با ۹۸ صدم درصد به ترتیب بیشترین میزان فوتی را داشته اند. ضمنا میزان متوسط فوتی دنیا ۷ و یک دهم درصد بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا میزان رشد متوسط روزانه فروردین تا ۱۰ اردیبهشت درصد کاهش یافته صدم درصد به یک نشان می دهد انتشار ویروس میزان متوسط ویروس کووید رشد روزانه ۱۰ فروردین ۲ صدم درصد کووید ۱۹ دهم درصد ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه

بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانیِ «ورلداُمتر»، روز گذشته در مجموع بیش از ۳۹۰۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در جدولِ «آمار جهانی کرونا» (کووید ۱۹) ثبت و ۵۷ فوتی گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، هنگ کنگ با ثبت ۳۴ فوتی و شیلی با بیش از ۱۲۰۰ مورد جدید ابتلا به ترتیب بالاترین آمار تلفات و مبتلایان کرونایی را در شبانه‌روز گذشته در جهان گزارش کردند.

طبق آمار جهانی در مجموع موارد ابتلا در کشورهای مختلف، تاکنون به ۷۰۴ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده و مرگ بیش از ۷ میلیون بیمار نیز تأیید شده است.

داده‌های ورلداُمتر همچنین حاکی از آن است که بیش از ۶۷۵ میلیون و ۶۱۹ هزار پرونده پزشکی (۹۹ درصد) از کل ابتلاهایی که نتایج آن مشخص شده، به بهبود مبتلایان شامل بیماران تحت درمان در منزل یا بیمارستان منتهی شده است.

پایگاه داده‌های جهانی ورلداُمتر از تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی، ثبت آمار رسمی مرتبط با کرونا را آغاز کرده است.

در میان ۱۰ کشوری که به عنوان مناطقی با بالاترین آمار ابتلا در بالای جدول ورلداُمتر جای گرفته‌اند، آمریکا همچنان با ثبت بیش از ۱۱۱ میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فوتی به ترتیب رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا دارد.

پس از آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با عبور از ۴۰ میلیون ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به لحاظ آمار کل مبتلایان اشغال کرده‌اند.

همچنین در فهرست آمار فوتی‌های این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوتی و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوتی، بیشترین مرگ‌ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.

بر همین اساس، فرانسه در حال حاضر رکورددار ابتلا در قاره سبز (اروپا) است و روسیه نیز با ثبت بیش از ۴۰۲ هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی را تاکنون در این قاره گزارش کرده است.

تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف دنیا به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روزرسانی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تراز آب دریای خزر به کمترین میزان در قرن اخیر رسیده است
  • ۲۲ درصد حجم مخزن سد تهم زنجان پر شده است 
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • افزایش ۱۴ درصدی متوسط بارش استان اردبیل طی سامانه اخیر
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟