Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از با توجه به گسترش ویروس کرونا و ضرورت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند، ساماندهی شرایط و نحوه بازگشت مددجویان زندان زاهدان یا برخورداری ایشان از ارفاقات قانونی مندرج در قانون مجازات اسلامی به کلیه واحدهای قضایی استان ابلاغ شد.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  با توجه به گسترش ویروس کرونا و ضرورت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند گروه‌های انسانی و به منظور پیشگیری از اشاعه بیماری کوئید-۱۹، ساماندهی شرایط و نحوه بازگشت مددجویان زندان زاهدان یا برخورداری ایشان از ارفاقات قانونی مندرج در قانون مجازات اسلامی به کلیه واحدهای قضایی استان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر تحقق حقوق شهروندی مددجویان زندان های استان گفت: قضات مجربی به صورت فوق العاده به منظور صدور آراء مترتب بر ساماندهی مجازات های جایگزین حبس، نظام های نیمه آزادی، تعلیق اجرای باقیمانده مجازات، تعویق اجرای مجازات و تبدیل مجازات حبس به سایر مجازات‌ها در این راستا مدنظر دادگستری کل استان قرار گرفته است.

حجت الاسلام مصطفوی نیا در ادامه به سازوکار کمیسیون عفو استان و الزامات و بایسته های تحقق رافت اسلامی اشاره کرد و افزود: رویکرد دستگاه قضا در مقطع فعلی به نحوی است که پیشنهادات عفو ارسالی در صورت دارا بودن پیش شرط های مربوط به آزادی محکومین منتج شده، لیکن این ساز و کار معطوف به مجرمان نادم و غیر سابقه دار و حرفه ای می‌شود.

وی با تاکید بر سازوکارهای احقاق زندانیان از اعطای مرخصی و ارفاقات قانونی اظهار داشت: بدون شک امنیت اجتماعی مهمترین پیش شرط ثبات و پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی است و افرادی که آزادی ایشان امنیت جامعه و شهروندان را به مخاطره انداخته، یا آزادی آنها در جامعه بازتاب اجتماعی منفی به همراه داشته باشد، مشمول این بخشنامه نمی شوند.

 رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در انتها با تاکید بر نظارت بر حسن اجرای سرفصل های ارفاقات قانونی در مقطع فعلی ابراز داشت: امید است تا وضعیت زندانیان مخاطب این بخشنامه به طور مستمر بررسی و با توجه به شرایط موجود جامعه و تحقق سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندانها، در حد امکان با پیشنهادات تخفیف و تبدیل قرارهای منجر به بازداشت، موجبات آزادی جمعی از زندانیان تحت قرار نیز فراهم گردد.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان قانون مجازات اسلامی مجازات رئیس کل دادگستری رئیس کل دادگستری ارفاقات قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مردی در بیرجند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان جنوبی، به دنبال کشف جسدی در بیرجند امروز "زارعی" بازپرس دادسرای مرکز استان به همراه تیم پزشکی قانونی و انتظامی در محل حاضر شد و دستورات اولیه را صادر کرد.

بنا به این گزارش هویت متوفی و اولیای دم نیز شناسایی شده و سایر اقدامات قانونی در حال انجام است.

دادگستری خراسان جنوبی اعلام کرد که علت فوت در دست بررسی است و رسانه‌ها از گمانه زنی اجتناب کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • کشف حجاب وارداتی است!
  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی