Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@23:05:10 GMT

هوای مشهد با افزایش آلاینده‌ها سالم شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۰۹۸۸

هوای مشهد با افزایش آلاینده‌ها سالم شد

ساعت24 -شاخص کیفیت هوای مشهد در روز چهاردهم اردیبهشت پس از سه روز پیاپی در وضعیت پاک با افزایش حجم آلاینده‌ها در شرایط سالم قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای شهر مشهد را ۷۶ ای.کیو.آی و نشانگر هوای سالم اعلام کرد.

تورج همتی گفت: هم‌اکنون کیفیت هوا در۲ منطقه سرافرازان و سجاد مشهد با توجه به افزایش حجم آلاینده‌ها در وضعیت هشدار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کیفیت هوا در مناطق سمزقند، خاقانی و رسالت این شهر در وضعیت پاک است افزود: شاخص کیفیت هوا در ۱۸ ایستگاه دیگر مستقر در این شهر نشانگر هوای سالم است.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش ترددهای غیرضروری نقش موثر خود را در بهبود وضعیت هوا ایفا کنند. 

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی نیز به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.
همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.

طی سال گذشته شهروندان مشهدی ۴۰ روز هوای پاک، ۲۶۶ روز هوای سالم، ۵۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز نیز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها تنفس کردند.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مشهد هواشناسي شاخص کلی کیفیت هوا کیو آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی

بر اساس اعلام شرکت کنترل کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۴ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت