Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه رادیکال ها هم در جریان اصلاح طلب اظهار نظر می کنند، گفت: در انتخابات اخیر مردم نشان دادند که به کارگزاران اقبالی ندارند.

«غلامرضا انصاری»، قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره فضای درونی جریان اصلاحات و اخباری از جمله استعفای موسوی لاری از قائم مقامی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و نیز تاکید برخی از چهره های این جریان بر بازنگری در گفتمان اصلاح طلبی گفت: جریان اصلاحات یک جریان زنده است و اجازه کنش گری در سطوح مختلف برای معتقدین به اصلاحات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جریان اصلاحات یک طیف گسترده ای است افزود: اصلاحات جریان بسیار گسترده ای را در بر می گیرد. از رادیکال ترین دیدگاه‌ها تا محافظ کارترین دیدگاه‌هایی که در اصول اصلی روند اصلاحات معتقد و ملتزم هستند در این جریان حضور دارند و اظهار نظر می کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه طبیعی است که این کنش گرها انعکاس دیدگاه‌های خود را در قالب مصاحبه و یا نشست های مطبوعاتی اعلام کنند ادامه داد: شاید حسن جریان اصلاحات در همین است که اجازه کنش گری و تولید محتوا را در سطوح مختلف می دهد. 

شاهد ناکارآمدی دولت، مجلس و شوراها هستیم

انصاری با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات در شرایطی شکل گرفت که جریان اصلاحات به این نتیجه رسیده بود که جلوی یک جریان سلبی را در انتخابات 92 و 96 بگیرد ادامه داد: برای پیش گیری از ورود جریان اصولگرا انتخابات 92 این شورا شکل گرفت و با حداقل ها این شورا تشکیل و بدون چشم داشت در دو دولت آقای روحانی از وی حمایت کرد.

وی گفت: طبیعی است که وقتی یک ائتلاف سیاسی شکل می گیرد، در جریان ائتلاف وزن کشی و تقسیم کرسی ها دولت صورت گیرد. این در تمام دنیا مرسوم است . در سال 92 و 96 جریان اصلاحات بدون کوچکترین چشم داشتی از آقای روحانی برای تقسیم کرسی های دولت از وی حمایت کرد. 

قائم مقام حزب اتحاد ملت با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذاری در زمان خودش کارنامه موفقی داشت گفت: امروز شرایطی در کشور پیش آمده که ناکارآمدی دولت، مجلس و شوراها را شاهدیم از سوی دیگر آقای روحانی از شعارهایی که به خصوص در دومین دوره ریاست جمهوری خود مطرح کرد و استقبال مثبتی از آن در سطح جامعه صورت گرفت عدول کرد و شاید ضعیف ترین کارگزاران را در بدنه دولت به کار گرفت.

انصاری عامل ناکارآمدی اصلاح طلبان در دولت، مجلس و شوراها را جریان رقیب دانست و عنوان کرد: شورای شهر تهران در این دوره صد در صد اصلاح طلب بود و شهرداری را انتخاب کرد که با مدیران دوره قبل کار می کند. 

وی افزود: مدیریت شهر باید به دنبال تغییر و تحول باشد اما شهردار تهران با وجود شورای شهر صد در صد اصلاح طلب نتوانست این تغییرات را در سیستم مدیریت شهری ایجاد کند.

عمر شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات عملا تمام شده است

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اظهارات غلامحسین کرباسچی مبنی براینکه با هیچ کس تعارف نداریم حتی لازم باشد از خاتمی و عارف هم باید عبور کرد گفت: اختلاف نظر هست اما در اصول مشکلی نیست.

وی با بیان اینکه عمر شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات عملا تمام شده است ادامه داد: این شورا در شرایطی شکل گرفت که با شرایط امروزی کاملا متفاوت است. مجموعه اصلاح طلبان بعد از انتخابات 98 به این نتیجه رسیدند که همگرایی خود را با جامعه مدنی و بدنه اجتماعی هماهنگ کنند و طبیعتا در چنین شرایطی شورا باید دچار تغییر و تحول شود.

انصاری با اشاره به استعفای موسوی لاری از قائم مقامی شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات گفت: این استعفا و نیز کم رنگ شدن تشکیل جلسات نشان دهنده این است که حتما در این زمینه تصمیم جدید گرفته خواهد شد.

قائم مقام حزب اتحاد ملت در پاسخ به اینکه آیا آقای کرباسچی از رادیکال های جریان اصلاح طلب است که پروژه عبور از خاتمی را کلید زده گفت: آقای کرباسچی نظر شخصی خود را گفته است. ما در شرایط باز سیاسی مثل جوامع مترقی به صورت صد در صد تصمیم گیری و تصمیم سازی نمی کنیم بلکه چهره ها و شخصیت های کاریزما اهمیت داشته و تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه عبور از آقای خاتمی عملا شدنی نیست گفت: در انتخابات اخیر علی رقم اینکه همه جریانات شناسنامه دار اصلاحات در رابطه با بستن لیست و انتخابات سکوت کردند اما کارگزاران ورود پیدا کرد و کمترین اقبال را مردم نسبت به مجموعه کارگزاران نشان دادند.

انصاری با اشاره به اینکه احزاب و گروه های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا عمق و ریشه در بدنه اجتماعی ندارند که خودشان به تنهایی کنش گری سیاسی را انجام بدهند تصریح کرد: مجموعه نیروها در قالب گروه ها و شخصیت های سیاسی می تواند در جامعه یک اجماع به وجود بیاورد.

قائم مقام حزب اتحاد ملت تاکید کرد: عبور از خاتمی را کاملا خطرناک و غیر قابل پذیرش می دانم و معتقدم همین کلیت گروه ها و شخصیت های سیاسی در مجموعه اصلاح طلبی باید حفظ شده ولی اصلاحات متناسب با شرایط موجود کنش گری خود را ادامه داده و کار را در قالب جدید دنبال کند. 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات شورای عالی سیاست گذاری اصلاح قائم مقام حزب اتحاد ملت جریان اصلاحات جریان اصلاح اصلاح طلب کنش گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران /محسن هاشمی و عطریانفر آمدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز پنجشنبه، جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران به ریاست محسن هاشمی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.در تصاویر منتشر شده از این جلسه حسین مرعشی حضور ندارد.

پیشتر خبرهایی مبنی بر دوری چندماهه او از حزب منتشر شده بود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896792

دیگر خبرها

  • غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران /محسن هاشمی و عطریانفر آمدند
  • دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود
  • اعلام موضع رییس جبهه اصلاحات در مورد بازگشت گشت ارشاد: این چه تدبیری است؟
  • فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اقدام اسرائیل نباید بی پاسخ می‌ماند /با هیچ معیاری نمی‌شود از اسرائیل خوشمان بیاید + فیلم
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • ‍بیانیه حزب کارگزاران سازندگی ایران: با «دفاع» جلوی «جنگ» را بگیریم
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند