Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران درباره موضوع اجاره پیاده‌راه‌های پایتخت اظهار داشت: پیاده‌راه برای استفاده عموم مردم است و طبق قانون سدمعبر مشمول مجازات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مجاز نیست پیاده‌راه‌ها را اجاره دهد، گفت: برخی از پیاده‌راه‌ها دارای حاشیه یا فرورفتگی ناشی از عقب‌نشینی ساختمان‌ها است که در این صورت می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی جهت ساماندهی این بخش از پیاده‌راه‌ها انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران گفت: نباید با سد معبر در عبور و مرور مردم مشکل ایجاد کرد. برخی از پیاده‌راه‌ها بیش از 100سال است که شکل گرفته و قدمت دارد. مالکیت آن برای مردم است لذا اجاره آن هم تعرض به حقوق عمومی محسوب می‌شود.

خلیل‌آبادی گفت: البته این موضوع در پارک‌ها و بوستان‌ها قابل انجام است چرا که این بخش از شهر متعلق به شهرداری است و می‌توان جهت انجام برخی از فعالیت‌ها آن را اجاره داد.

وی در مورد فعالیت دوباره بساط‌گستران در سطح پایتخت گفت: بسیاری از این افراد به دلیل مشکلات اقتصادی و از دست دادن شغل اصلی‌شان به دستفروشی روی آورده‌اند. موافق فعالیت این افراد در پیاده‌راه‌ها نیستیم ولی اگر مکان‌هایی مانند بازار روز در حاشیه برخی از پیاده‌راه‌ها برای آنها فراهم شود فعالیت آنها بلامانع است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه به طور کلی سدمعبر به لحاظ منطقی اخلاقی و قانونی رد شده است، گفت: قرار نیست پیاده‌راه‌ها اجاره داده شود و اگر هم این موضوع در دستور کار شهرداری باشد باید پیش از آن در شورا مطرح و ابعاد آن بررسی شود.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره لایحه‌ بهره‌برداری ازپیاده‌راه‌ها اعلام کرد: ارسال لایحه بهره‌برداری از پیاده‌راه‌های تهران توسط شهرداری به شورای شهر ارائه شده و در این لایحه به موضوعات مختلف از جمله اجاره پیاده‌راه به برخی اصناف اشاره شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران پیاده راه ها عضو شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

کد خبر 6086083 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • پیاده‌روهای بوستان گل محمدی نوسازی می‌شود