Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@16:56:11 GMT

رفع مشکلات شرکت افق درام در دست پیگیری است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۳۱۳۸

رفع مشکلات شرکت افق درام در دست پیگیری است

فرماندار شهرستان طارم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اظهار داشت: مشکلات شرکت افق درام ‌و اختلاف اهالی روستاهای درام، میرزاخانلو و سرخه سنگ در خصوص این شرکت در دست پیگیری است تا تصمیم منطقی اتخاذ شود.

ستار صفری با بیان اینکه از طرف شرکت افق درام کسی بابت طرح و رفع مشکلات به فرمانداری مراجعه نکرده است، افزود: پروژه زیتون کاری با کمک فرمانداری به وضع کنونی و پیشرفت فعلی رسیده است و مردم باید به خدمتگزاران خود اعتماد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه به رغم تمام مشکلات اجتماعی، اداری و اعتباری مرحله به مرحله از این طرح حمایت شده است، تصریح کرد: تخصیص آب به این طرح پس از ۳ سال پیگیری به نتیجه رسیده است.
صفری یادآوری کرد: نزدیک به ۱۰ سال است که دادن زمین برای کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آبی، ممنوع شده است و برای افزایش خط افقی اراضی کشاورزی هیچ زمینی تخصیص داده نمی شود.
وی افزود: هر چه مستثنیات در شهرستان طارم داشتیم مردم کشت کرده اند و از طرفی نیز اقتصاد خانوارهای شهرستان وابسته به زیتون و درآمد حاصل از آن است، مردم راغب هستند تا سطح زیر کشت بیشتری داشته باشند.
فرماندار شهرستان طارم گفت: تعدادی از پروژه‌های کشاورزی را هفت تا ۱۲ سالی است که شروع کرده ایم که با توجه به مشکلات اداری، تخصیص آب و تامین اعتبار، تا به امروز با کمترین پیشرفت مانده است، اما خوشبختانه خیلی از این پروژه ها را در این دولت به سرانجام رساندیم و یکی از آنها شرکت افق درام است.
صفری با بیان اینکه شرکت افق درام حدود ۴۲۰ سهامدار دارد، گفت: روستاهای اطراف محل اجرای این طرح از جمله میرزاخانلو و سرخه سنگ خواهان سهمی از این منابع ملی هستند.
وی با بیان اینکه در خصوص منطقی یا غیرمنطقی بودن تقاضای این ۲ روستا بحثی نیست، افزود: اما این مهم مشکل اجتماعی به شمار می‌رود و رفع مشکل اجتماعی نیازمند زمان، مذاکره و اقناع کردن است.
صفری اضافه کرد: باید مشکلات مربوط به شرکت افق درام پیگیری شود و هم اکنون مدت یک هفته است که درگیر این موضوع هستیم تا راه حل منطقی برای آن پیدا کنیم چرا که پروژه ارزشمند بوده و دولت رقم کلانی را برای آن سرمایه گذاری می‌کند.
فرماندار شهرستان طارم یادآوری کرد: در حال حاضر برای آبیاری تحت فشار این طرح، انتقال آب، کاشت و تامین نهال یارانه پرداخت می کنیم.
صفری تاکید کرد: باید سهامداران شرکت افق درام و اهالی روستاهای میرزاخانلو و سرخه سنگ صبر و حوصله کنند چرا که هدف ما کمک به رفع مشکلات آنان است.
وی با بیان اینکه باید همه زوایای کار سنجیده شود، ادامه داد: خواسته های روستائیان معترض نیز شنیده شده و بهترین تصمیم اتخاذ می‌شود.
فرماندار طارم با بیان اینکه برخلاف شایعات، لوله های آبیاری شرکت افق درام را نشکسته و کانال‌های آب نیز تخریب نشده است، تاکید کرد: چنانچه اهالی این روستاها خارج از قانون اقدام کنند، به یقین برخوردهای قانونی با  آنها انجام خواهد شد و هر مطالبه‌ای باید از راه های قانونی طرح، بررسی و رسیدگی شود.

اهالی روستای میرزاخانلو هیچ سهمی از زمین اختصاص یافته برای زیتون، ندارند
مدیرعامل شرکت افق درام گفت: این زمین سال ۸۶ جهت زیتون کاری به درامی‌ها واگذار شد.
حسین علی حیدری اظهار داشت: در حال حاضر لوله کشی آب زمین زیتونکاری و کانالهای آب را اهالی میرزاخانلو شکسته و پرُکرده‌اند و مانع فعالیت و کشت نهال می‌شوند.
وی ادامه داد: به دادگستری شهرستان طارم در این خصوص شکایت کرده ام اما آن‌را قبول نکرده و گفتند باید توسط فرماندار طارم این مشکل حل شود.
مدیرعامل شرکت افق درام افزود: تاکنون با گذشت بیش از ۲ هفته این مشکل حل نشده است.
حیدری اضافه کرد: این زمین برای ما واگذار شده و سالانه یک میلیارد تومان فقط آب بها به امور آب و سالانه ۱۰۷ میلیون تومان نیز اجاره بها به امور اراضی شهرستان می دهیم.
وی تاکید کرد: روستای میرزاخانلو هیچ‌ سهمی از زمینی که برای کشت زیتون واگذار شده ندارند تا جایی که حتی شورای اسلامی سابق این روستا نیز بر این مهم تاکید کرده بود.
مدیرعامل شرکت افق درام با بیان اینکه ما ۴۱۶ عضو زیتونکار داریم، اضافه کرد: از هر ۲۰ نفر عضو یک نماینده از سوی سهامداران سر زمین زیتون کاری حاضر می شوند که درگیری بین اهالی درام و میرزاخانلو صورت نگیرد.
حیدری افزود: اهالی روستای میرزاخانلو ادعا دارند که این زمین برای آنهاست در حالیکه هیچ مدرکی نیز در این خصوص ارائه نمی کنند.
 

فرماندار که رییس شورای تامین شهرستان است مشکل ما را رفع کند
یکی از اهالی درام افزود: زمینی فعلی چراگاه دام های اهالی درام است که تبدیل به زیتونکاری و سال ۸۶ به شرکت افق درام واگذار شده و این شرکت به ثبت رسیده است.
جعفر حیدری ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت این شرکت با خودیاری و با استفاده از تسهیلات بانکی پیش می رفت پشبرد اهداف آن با تاخیر انجام می شود.
وی یادآوری کرد: آبیاری قطره ای توسط شرکت برای زیتون کاری انجام شده، در سال ۸۶ که سرمایه گذاری برای شرکت افق درام انجام می شد خرید و فروش سهام یک میلیون تومان بود که در حال حاضر به ۶۰ میلیون تومان رسیده است.
این شهروند درامی تاکید کرد: اهالی روستای میرزا خانلو که ۲۰ خانوار در ۲ کیلومتری درام هستند هیچ زمینی از منابع طبیعی ندارند و اداره منابع طبیعی، زمین را با هدف زیتون کاری به اهالی درام واگذار کرده است.
حیدری اظهار داشت: امور اراضی منابع طبیعی از همین زمین واگذاری ماهانه از ما کرایه دریافت می‌کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اهالی روستای میرزاخانلو مانع کشت نهال زیتون در این زمین می شوند، افزود: هیات مدیره و مدیرعامل شرکت افق درام به دادگستری شهرستان طارم در این خصوص شکایتی داده تا درگیری بین اهالی ۲ روستا ایجاد نشود که رییس دادگستری شکایت را قبول نکرده و گفته اند این مسأله از سوی فرماندار شهرستان طارم که رییس شورای تامین است، حل شود.
این شهروند درامی اضافه کرد: پیمانکاری که فرماندار برای اجرای پروژه زیتون کاری معرفی کرده، مورد قبول مدیر عامل شرکت افق درام واقع نشده چراکه انتخاب پیمانکار باید با توافق اعضا و سهامداران شرکت افق درام و مدیرعامل انجام و قرارداد منعقد شود.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است. این شهرستان با داشتن زمین های مستعد باغی و زراعی یکی از شهرستان‌های برتر استان زنجان در فعالیتهای کشاورزی است و هر ساله با تولید انواع محصولات ارگانیک باغی و زراعی به قطب تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان تبدیل شده است.

توسعه باغها در زمین‌های شیب‌دار یکی از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی است که ضمن توسعه باغ‌ها، فرصتی نیز برای افزایش سطح تولید محصولات باغی و افزایش اشتغال را فراهم می کند.در کنار مجموعه طرح های توسعه باغ‌ها در زمینهای شیب دار شهرستان طارم، شرکت تعاونی زیتونکاران افق دهستان درام در سال ۱۳۸۶ با تعداد ۴۱۶ نفر عضو جهت اجرای طرح زیتونکاری در ۲۳۴ هکتار از زمینهای ضلع غربی این دهستان از توابع بخش مرکزی شهرستان طارم تاسیس شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا تسهیلات بانکی خرید و فروش درآمد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فرماندار شهرستان طارم اهالی روستای حال حاضر زیتون کاری واگذار شد رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی و پیگیری مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ اهواز از بخش های مختلف این بنیاد بازدید کرد.

فرماندار اهواز در این بازدید ضمن نشست با اصغر بایمانی نژاد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، معاونین و تعدادی از مسئولان و کارشناسان بنیاد، مسائل و مشکلات خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران را مورد بررسی قرار دادند.

موالی زاده ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، از پیگیری ویژه جهت رفع مشکلات جامعه هدف خبر داد و گفت: رفع مشکلات خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در اولویت قرار دارد و همه وظیفه داریم مشکلات این قشر را با جدیت پیگیری و رفع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی