Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@19:14:48 GMT

ممنوعیت تردد ادوات کشاورزی بر روی جاده‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۳۱۷۸

ممنوعیت تردد ادوات کشاورزی بر روی جاده‌ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: گفت: با توجه به شروع فصل برداشت غلات در بعضی شهرستان‌ها (دهلران، دره شهر، آبدانان) افزایش تردد وسایل نقلیه کشاورزی (کمباین، تراکتور، تیلر) در سطح جاده‌های استان بویژه راه‌های اصلی و فرعی باعث بروز مشکلات عدیده از جمله ترافیک و برهم زدن نظم عبور و مرور در جاده‌ها و در نتیجه تصادفات و حوادث دلخراش جاده‌ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عدم آگاهی کافی بعضی از رانندگان ادوات کشاورزی از مقررات راهنمایی و رانندگی آن هم به علت نداشتن گواهینامه مجاز رانندگی در حداکثری از جمعیت آن‌ها، ناهمگونی سرعت این ادوات با سایر وسایل نقلیه و غیر منتظره بودن حضور آن‌ها در سطح سواره رو برای رانندگان جاده‌ای و همچنین عدم برخورداری از سیستم روشنایی مناسب و علائم و تجهیزات بازدارنده جهت اطلاع و هوشیاری سایر رانندگان خصوصا در شب موجب افزایش سطح ریسک و کاهش ضریب ایمنی در جاده‌ها می‌شود.

سرهنگ همتی ادامه داد: هنگامی که رانندگان این دسته از ادوات به ناچار باید از سطح راه استفاده کنند حتما باید چرخ سمت راست وسیله نقلیه خود را در قسمت شانه راه قرار دهند تا مانع حرکت وسایل نقلیه‌ای که از پشت سر حرکت می‌کنند نشود.

او اضافه کرد: امیدوارم که رانندگان ادوات کشاورزی نسبت به قوانین و مقررات پایبند باشند و این نکات را رعایت کنند و نتیجه این رعایت کردن‌ها منجر به کاهش حوادث و تصادفات این طیف از رانندگان در استان شود.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادوات کشاورزی پلیس راه راهنمایی و رانندگی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن دو محور در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،رئیس پلیس راه استان گفت: محور بیرجند به اسدیه در ۵ کیلومتری اسدیه و محور اسدیه به سربیشه حوالی روستای گزند به دلیل سیلاب جاده مسدود شده و تردد امکان پذیر نیست.

سرهنگ رضایی افزود: رانندگان قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.

وی گفت: رانندگان در صورت لزوم از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند. 

دیگر خبرها

  • ۳۹ میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می‌شود
  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • سه محور فرعی جنوب سیستان و بلوچستان مسدود شد
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس
  • رانندگان از سفرهای غیرضروری به جنوب استان کرمان خودداری کنند
  • انسداد برخی جاده‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب
  • مسدود شدن دو محور در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب
  • تردد بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی