Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:44:13 GMT

موفقیت اساتید در عرصه تعلیم و تربیت مجازی، قابل تقدیر است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۳۳۸۱

موفقیت اساتید در عرصه تعلیم و تربیت مجازی، قابل تقدیر است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: اساتید ما در فعال کردن عرصه تعلیم و تربیت در فضای مجازی خیلی موفق بودند و علیرغم اینکه آموزش و آمادگی قبلی وجود نداشت، آنچه اتفاق افتاد یک صحنه درخشان از توانمندی مجموعه مردمی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی در پیامی تصویری ضمن تبریک به مناسبت روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: کشور ما در این روزها گرفتار ویروس منحوس کرونا شده و مراکز آموزشی ما هم به دنبال مجموعه‌های اجتماعی تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ویروسی که امروزه دنیا را تحت تاثیر خودش قرار داده باعث شده نوع عملکرد مجموعه‌های مختلف مدیریتی در معرض قضاوت همه قرار بگیرد و ما باید از این اتفاق بزرگی که توسط همه آحاد مدیران، اساتید، مجموعه کادر درمانی و همه بخش‌هایی که در مبارزه با این مشکل و کم کردن آلام مردم تلاش کردند، تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی تصریح کرد: کاری که در حوزه استادان و معلمان در این ایام انجام شده، قابل تقدیر است و این زحمات جای قدردانی دارد. اساتید ما هم در دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در عرصه بهداشتی و درمانی و هم در بخش‌های آموزشی کاری را که انجام دادند، جای تجلیل دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: سایر اساتید ما هم همینطور، همه در فعال کردن عرصه تعلیم و تربیت در فضای مجازی خیلی موفق بودند و علی‌رغم اینکه آموزش و آمادگی قبلی وجود نداشت، آنچه اتفاق افتاد یک صحنه درخشان از توانمندی مجموعه مردمی است.

وی اضافه کرد: این موقعیت ما را به این نقطه می‌رساند که همواره راه‌های میانبر و راه‌های جدید و طی نشده‌ای برای رفع مشکلات و رسیدن به اهداف وجود دارد و مجموعه‌های آموزشی و مجموعه اساتید و معلمان از همین الان باید به فکر باشند که این راه‌های طی نشده و جدید را به نسل جوان معرفی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی یادآور شد: آنچه که کشور ما با آن مواجه شد و تلاشی که اتفاق افتاد، یک کارنامه ارزشمند از توانمندی قابل اتکا و قابل افتخار در بخش‌های مختلف به جای گذشت. باید تلاش کنیم حوزه آموزش و پژوهش و مجموعه دانشگاه و کارکردهای دانشگاه به واسطه تغییر این فضا از فضای حقیقی به فضای مجازی کمتر تحت تاثیر قرار گیرد و این رشد علمی که به برکت تلاش اساتید و دانشجویان ما اتفاق افتاده، با همین سرعت ادامه پیدا کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی افزود: کارهای زیبایی که در زمان مبارزه با ویروس کرونا اتفاق افتاد، ظرفیت های تولید داخل و ظرفیت‌های مراکز علمی و مراکز صنعتی و تولیدی ما را نشان داد و هم‌افزایی این مجموعه‌ها با هم فرصت‌های جدیدی را پیش پای کشورمان می‌گذارد، به خصوص امسال که سال جهش تولید هم هست، حتماً بخش علمی و حوزه اساتید ما می‌توانند نیاز صنایع و تولیدی ما را برآورده کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با روز معلم، گفت: ماه رمضان ماه انس با قرآن و دعا است و باید به فرصت بازسازی و توجه به خودسازی درونی و اثری که این خودسازی در مجموعه شاگردپروری و مجموعه محیط آموزشی ما دارد، توجه کنیم. انشاالله همه در دعاهای خود همه نیازمندان را در نظر بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها روز معلم فضای مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اتفاق افتاد اساتید ما مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اتاق فکر برای تحقق سند فرهنگی استان مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی با بیان اینکه نباید نظام مسائل این سند در لابه‌لای اوراق خاک بخورد، اظهار کرد: تشکیل اتاق فکر و آسیب شناسی برای تحقق این سند باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران برلزوم عملیاتی شدن مسائل احصا شده در این سند تاکید کرد.

وی همچنین برلزوم بسیج شدن دستگاه‌ها جهت عملیاتی و اجرایی شدن برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای تحقق نظام مسائل این سند اتاق فکر داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بابیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند پشتوانه این سند باشد، گفت: برون سپاری مدارس کار درستی نبوده و تعلیم و تربیت توامان در مدارس غیر دولتی مورد توجه نیست.

آیت‌الله محمدی لائینی با تاکید براینکه آموزش و پرورش باید دولتی شود، خاطرنشان شد: برای تعلیم و تربیت نسل نو بیش از پیش تلاش شود.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت
  • ضرورت اتاق فکر برای تحقق سند فرهنگی استان مازندران