Web Analytics Made Easy - Statcounter

به موجب مصوبه امروز خانه ملت، تعداد معتمدین در هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ) پارلمان با ماده 6 طرح اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مصوبه، در ماده 32 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عبارت "8 نفر را به عنوان معتمدین اصلی" به عبارت " 9 نفر را به عنوان معتمدین اصلی" اصلاح می‌شود.

گفتنی است ماده 32 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: (اصلاحی 1395/3/3)- فرماندار یا بخشدار مرکز هر حوزه‌‏ی انتخابیه، جهت انتخاب معتمدین اصلی و علی‏‌البدل هیئت ‏اجرایی موضوع ماده (٣١)، تشکیل جلسه داده و سی نفر از روحانیون و معتمدان اقشار مختلف مردم حوزه‏‌ی انتخابیه را که بومی بوده و یا حداقل دارای سه سال سابقه‏‌ی سکونت در حوزه‌‏ی انتخابیه باشند را از بین کلیه‌‏ی اقشار واجد شرایط در این قانون انتخاب و به‏‌منظور تأیید صلاحیت به هیئت‏ نظارت مربوط معرفی می‏‌نماید.

هیئت‏ نظارت مزبور حداکثر ظرف مدت دو روز اظهارنظر کتبی خود نسبت‏ به تأیید صلاحیت آنان را به فرماندار یا بخشدار ارسال می‏‌دارد.

فرماندار یا بخشدار مرکز حوزه‌‏ی انتخابیه بلافاصله از سی نفر معتمدین محلی تأییدشده از سوی هیئت‌‏نظارت کتباً دعوت به‏‌عمل آورده و مدعوین حداکثر ظرف دو روز از تاریخ دعوت تشکیل جلسه می‏‌دهند و پس از حضور حداقل دو سوم مدعوین (بیست نفر) در حضور هیئت‏ نظارت، از بین خود، هشت نفر را به‏‌عنوان معتمدین اصلی و پنج نفر را به‌‏عنوان معتمدین علی البدل هیئت‌‏اجرایی با رأی مخفی و اکثریت نسبی آرا انتخاب می‌‏نمایند.

تبصره ۱- چنانچه هیئت‌نظارت، معتمدین پیشنهادی فرماندار یا بخشدار مرکز حوزۀ انتخابیه را تأیید ننمود، فرماندار یا بخشدار مربوطه موظف است به تعداد دو برابر، افراد واجد شرایط دیگری را به هیئت‌نظارت پیشنهاد نماید. هیئت‌نظارت موظف است حداکثر ظرف بیست‌وچهار ساعت نظر خود را کتباً اعلام نماید. اگر برای بار دوم، معتمدین پیشنهادی، مورد تأیید هیئت‌نظارت مربوطه قرار نگیرند، درصورتی‌که حداقل بیست نفر موردتأیید باشند، اعضای اصلی و علی‌البدل را از میان خود انتخاب خواهند کرد و در صورت عدم‌توافق فرماندار، بخشدار و هیئت‌نظارت شهرستان، هیئت‌نظارت استان با هماهنگی استاندار ظرف بیست‌وچهار ساعت، باقی‌مانده از سی نفر معتمد را انتخاب خواهند کرد.

تبصره ۲- معتمدین این ماده باید دارای ایمان و التزام عملی به اسلام (به‌جز حوزه‌های اقلیت دینی) و قانون‌اساسی و حسن شهرت و سواد خواندن ‌و نوشتن بوده و از عوامل مؤثر در تحکیم رژیم سابق و وابسته به گروه‌های غیرقانونی نباشند.

تبصره ۳- تعداد اعضای هیئت‌اجرایی مرکز حوزۀ انتخابیه و حوزه‌های فرعی و کیفیت و مهلت تشکیل آن‌ها یکسان است.

تبصره ۴- فرمانداران و بخشداران حوزۀ انتخابیه موظف‌اند از معرفی کسانی‌که در هیئت‌های اجرایی و شعب اخذ رأی انتخابات قبل مرتکب تخلف شده باشند، برای عضویت در لیست معتمدین و عضویت شعب اخذ رأی خودداری نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری نمایندگان مجلس شورای شهر فرماندار یا بخشدار معتمدین اصلی ی انتخابیه هیئت نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیین تجلیل از عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بهاباد با حضور امام جمعه، فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان، معاون برنامه ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرماندار و جانشین ستاد، رئیس شورای اسلامی شهر، روسای کمیته‌های دوازده گانه ستاد و جمعی از مدیران معادن برگزار شد.


فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان بهاباد ضمن قدردانی از دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ شهرستان تصریح کرد خدمت رسانی به مسافران نوروزی فرصتی برای معرفی ظرفیت حوزه‌های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان است که با اقدامات شاخص تمام دستگاه‌های اجرایی متولی به نحو احسن به گردشگران و مسافران ورودی به شهرستان خدمت رسانی شد. 


علیرضا تیموری خاطرنشان کرد: با دستور وزارت کشور بر کاهش حوادث جاده‌ای با در کنار هم قرار گرفتن همه دستگاه اجرایی شهرستان علی رغم سفر‌های زیاد در سطح محور‌ها شهرستان شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بودیم.


در پایان این مراسم از دست اندرکاران و عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بهاباد با اهدا لوح یابود تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • رئیس هئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس