Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سه شنبه نهم اردیبهشت بود که موافقت رهبر انقلاب با درخواست رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سهام عدالت اعلام شد. همان شب، علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی در اخبار ۲۱ حاضر شد و خبر داد که از فردای آن روز انتخاب شیوه آزاد سازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای تمامی مشمولین سهام عدالت امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد که در روش مستقیم اختیار خرید و فروش سهام در دستان خود مردم خواهد بود اما در صورت استفاده از روش غیر مستقیم، مردم سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی خواهند بود و این شرکت‌ها هستند که مدیریت سهام عدالت را در دست خواهند داشت.

در فردای آن روز یعنی چهارشنبه دهم اردیبهشت، برای تبیین نحوه آزاد سازی سهام عدالت، نشستی خبری در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد در این برنامه علیرضا صالح ضمن تاکید بر این نکته که مردم در انتخاب شیوه آزاد سازی عجله نکنند چرا که در صورت تغییر تصمیم مشمول مالیات خواهند شد گفت: سهامداران سهام عدالت می‌توانند تا مدت ۳۰ روز با مراجعه به سامانه سهام عدالت، یکی از دو شیوه را انتخاب کنند

بر اساس پیگیری خبرنگار مهر، با وجود قابل قبول بودن طراحی سامانه سهام عدالت، بروز مشکل و انتخاب اشتباه در انتخاب شیوه آزادسازی سهام عدالت به ویژه در افرادی که با تلفن همراه قصد انتخاب شیوه آزادسازی را داشتند موجب بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

مشکلات در سامانه سهام عدالت در تلفن‌های همراه / ‏‬ ۹ نفر را برای روش مستقیم ثبت نام کردم اما ۴ نفر مستقیم ثبت شد و ۵ نفر غیر مستقیم!

در یکی پیام مخاطبین آمده است: من ۹ عدد کد ملی را به فاصله چند ساعت ثبت کردم، اما نکته جالب اینجاست که ۴ کدملی روش مستقیم انتخاب شده و ۵ کدملی روش غیر مستقیم.

مخاطب دیگری گفته است: من فردی هستم که به صورت حرفه‌ای در بورس فعالیت حرفه‌ای می‌کنم. برای همسرم که ثبت نام کردم دقیقاً گزینه مستقیم را انتخاب کردم اما غیر مستقیم ثبت شد لطفاً صدای مارو به مسئولین برسونید تا شاید کسی پیگیر این ماجرا شده و گوش شنوایی وجود داشته باشد

مخاطب دیگری نیز گفت: من برای سه نفر گزینه مستقیم را انتخاب کردم اما در نهایت برای خودم غیر مستقیم ثبت شد من به دلیل اینکه سال هاست کارم بورس است مطمئنم که هر سه را مستقیم ثبت کردم ولی امروز صبح دیدم که غیر مستقیم ثبت شده است.

سازمان خصوصی سازی: تا آخرین لحظه اگر اشتباه انتخاب کردید می‌توانید برگردید / اگر اجازه اصلاح اطلاعات صادر شود تنها ‏‬از طریق کدپیگیری امکان پذیر است

مسئولین سازمان خصوصی سازی به واسطه کانالی تلگرامی غیر رسمی منسوب به مسئولین این سازمان اعلام کردند به هیچ طریق امکان خطا وجود ندارد بنابر مطلب این کانال: تمامی فرآیند ثبت اطلاعات در سامانه الکترونیکی سهام عدالت بصورت کاملاً مکانیزه انجام می‌شود و جای هیچ گونه خطای انسانی وجود ندارد. هنگامی که یکی از روش‌های آزاد سازی سهام عدالت انتخاب می‌شود همان لحظه روش انتخاب شده به مشخصات شما در بانک اطلاعاتی سامانه نسبت داده می‌شود.

در این کانال اعلام شده است: بنابراین اگر بنا به هر دلیل و یا خطای ناخواسته کاربری، گزینه اشتباه انتخاب شود، در صفحه بعد و پیش از ارسال پیامک، مجدداً روش انتخاب شده به شما نمایش داده شده و چنانچه مایل به تغییر آن باشید (پیش از ارسال پیامک) از طریق کلید بازگشت می‌توانید به صفحه قبل برگشته و گزینه انتخاب شده خود را اصلاح نمائید. با توجه به اینکه قبل از ثبت نهایی حداقل دو مرتبه شیوه انتخاب شده به شما نمایش داده می‌شود، خطای کاربری می‌بایست به حداقل ممکن برسد.

همچین درباره کسانی که با اشتباه گزینه انتخاب روش برای آنها انتخاب شده است، آمده است: علاوه بر توضیحات فوق، اگر پیامک را دریافت نموده اما در سامانه ثبت نکنید، از طریق کلید بازگشت می‌توانید مجدداً نسبت به اصلاح انتخاب روش آزاد سازی اقدام فرمائید. کلیه عملیات و اقدامات کاربر در سامانه الکترونیکی سهام عدالت رویداد نگاری شده و قابل پیگیری می‌باشد. لطفاً کد پیگیری ارائه شده پس از ثبت روش آزاد سازی را نزد خود نگهدارید. در صورتیکه مجوز امکان اصلاح اطلاعات صادر شود، ارائه این کد از سوی کاربر الزامی خواهد بود.

با توجه به افزایش آمار کسانی که بدین ترتیب قصد انتخاب گزینه دیگری داشتند اما گزینه دیگری برایشان انتخاب شده است، سازمان خصوصی سازی باید هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کرده و راه اصلاح گزینه را برای افرادی که حقشان ضایع شده و با اشتباه سیستم گزینه دیگری برای آنها انتخاب شده باز بگذارد.

کد خبر 4915074

منبع: مهر

کلیدواژه: سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت سود سهام عدالت ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بورس نفت خام بازار سرمایه آزادسازی سهام عدالت سهام عدالت وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی آزاد سازی سهام عدالت سازمان خصوصی سازی انتخاب شیوه آزاد مستقیم ثبت شد روش مستقیم انتخاب شده غیر مستقیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره کارت بانکی کهربا + جزئیات دقیق

بانک مرکزی چندی پیش از آغاز اجرای طرح «کهربا» خبر داد که بر اساس آن امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی فراهم می‌شود.

جزییات استفاده از کارت بانکی کهربا

ایرنا به نقل از بانک مرکزی گزارش داد در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: با اجرای طرح “کهربا”، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر شده است.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

آغاز کهربا در ۶ بانک

بر اساس اعلام مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اجرای طرح کهربا فعلا توسط ۶ بانک انجام می‌شود و گفت: با این طرح تراکنش بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی انجام می‌شود.

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر تأکید کرد: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند. 

او گفت: با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

تسنیم همچنین نوشت پیش از این محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در طرح کهربا، این امکان فراهم شده تا اطلاعات کارت‌های بانکی که الان به صورت فیزیکی در اختیار افراد است در گوشی تلفن همراه افراد در قالب یک اپلیکشن ثبت شود و فرد در هنگام خرید وقتی به فروشگاه مراجعه می‌کند گوشی تلفن همراه فرد تبدیل به هر یک از کارت‌های بانکی وی می‌شود. کافی است یکی از کارت‌ها به صورت پیش فرض انتخاب شود و پس از باز شدن قفل گوشی تلفن همراه بارکد خوان مقابل گوشی قرار گیرد و پول کالای خریداری شده جابه جا شود.

tags # بانک مرکزی ، بانک ملت سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت
  • مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟
  • همه چیز درباره کارت بانکی کهربا + جزئیات دقیق
  • 4 گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران | حمله مستقیم به ایران چه پیامدی برای تل‌آویو و واشنگتن دارد؟
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود