Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@11:22:50 GMT

از ضدعفونی شهر با ماشین آفرود تا تبدیل سالن ورزشی به کارگاه تولید ماسک

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۴۹۵۶

از ضدعفونی شهر با ماشین آفرود تا تبدیل سالن ورزشی به کارگاه تولید ماسک

‍‍‍‍‍‍

اعضای گروه جهادی شهید سیاهکالی مرادی همه ورزشکار هستند و از آغاز شیوع ویروس کرونا به یاری مردم شتافته‌اند، از ضدعفونی معابر و سالن‌های ورزشی با ماشین‌های آفرود گرفته تا تلاش برای بخشش اجارۀ سالن‌های ورزشی و حتی تبدیل سالن ورزشی به کارگاه تولید ماسک و امروز هم در مسیر کمک مؤمنانه در حال تلاش هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، معصومه امینی؛ ورزشکاران بسیجی استان قزوین در زمان شیوع کرونا میدان‌دار مبارزه با این ویروس منحوس بوده و در خط مقدم همدلی و کمک مؤمنانه فعالیت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، گروه جهادی شهید سیاهکالی مرادی که متشکل از اعضای هیئت ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی استان هستند، در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

محمدرضا لشگری، مسؤول گروه جهادی شهید سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: این گروه جهادی فعالیت گستردهٔ خود را از سال گذشته در بحث سیل لرستان آغاز کرد. این گروه توانستند کمک‌های بسیار زیادی در اعزام نیروهای جهادی به مناطق سیل‌زدهٔ استان لرستان انجام دهند و بیش از 120 روستا را از طریق نیروهای جهادی و کمک‌های مردمی پوشش داده و به آن‌ها کمک کنند.

امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، این گروه فعالیت خود را با گندزدایی معابر، خیابان‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها آغاز کرده و با استفاده از ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی که در اختیار داشتند، ضدعفونی معابر و خیابان‌های پرتردد و مراکز درمانی را انجام دادند. از همان روزهای ابتدایی که ویروس کرونا وارد استان قزوین شد، جهادگران گروه شهید سیاهکالی مرادی همه روزه از ساعت 23 الی 4 نیمه‌شب با استفاده از برخی تراکتورهایی که پشت آن‌ها مخزن 1000 لیتری وجود داشت و مجهز به توربولاینر بود، شهر را ضدعفونی می‌کردند، این ماشین‌ها به این صورت بود که محلول را به‌صورت مه‌پاش به سطوح و معابر می‌پاشید و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، در مصرف محلول نیز صرفه‌جویی صورت می‌گرفت. طی این فعالیت جهادی، اکثر خیابان‌ها از جنوب تا شمال شهر به‌صورت مرتب از 20 اسفند الی 8 فروردین ضدعفونی شد و بالغ بر 120 هزار لیتر محلول مورد استفاده قرار گرفت.

 

ضدعفونی میادین و سالن‌های ورزشی توسط ماشین‌های آفرود

مسؤول گروه جهادی شهید سیاهکالی مرادی در رابطه با ضدعفونی سالن‌های ورزشی توسط جهادگران ورزشکار عنوان کرد: تعدادی از اعضای گروه جهادی شهید سیاهکالی مرادی نیز با استفاده از ماشین‌های آفرود و با بستن مخازن 1000 لیتری پشت ماشین، اقدام به ضدعفونی میدان تره‌بار، میدان گندم‌بار، خیابان نواب، خیابان مولوی، سبزه‌میدان، داخل پاساژها، مجموعهٔ ورزشی الغدیر و دیگر سالن‌های ورزشی کردند. در اقدامی دیگر نیز جهادگران ورزشکار استان قزوین، با تهیهٔ 120 لیتر محلول ضدعفونی کننده که توسط پارک علم و فناوری استان تولید شده بود و بسته‌بندی این محلول‌ها در بطری، آن‌ها را میان ورزشکاران استان و پرسنل اداره‌کل ورزش و جوانان توزیع کردند.

هم‌چنین تعدادی محلول ضدعفونی کننده با قیمت مناسب نیز با اعتبار اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهیه شده است که هفتهٔ آینده جهت ضدعفونی 500 سالن ورزشی، تحویل مجموعه‌های ورزشی می‌شود.  هدف از این کار این است که اگر سالن‌های ورزشی با صلاح‌دید مسؤولان پس از ماه مبارک رمضان برای برخی از ورزش‌هایی که درگیری جسمی ندارند نظیر تیراندازی و وزنه برداری بازگشایی شود، سالن‌داران بتوانند با صرف هزینه‌ای مناسب سالن‌ها را ضدعفونی کنند.

 

این فیلم را از تلاش‌های این گروه جهادی ببینید:

 

تبدیل سالن ورزشی به سالن خیاطی جهت تولید ماسک

لشگری در رابطه با تولید و توزیع ماسک توسط جهادگران ورزشکار بیان کرد: از تاریخ 26 اسفند 98 الی 24 فروردین 99 تعدادی از بانوان ورزشکار بسیجی ساماندهی شده و در سالن ورزشی نبی‌اکرم(ص) بحث دوخت ماسک را انجام دادند و روزانه قریب به 2 هزار ماسک تولید کرده و به مراکز درمانی تحویل دادند. گروه دیگری از ورزشکاران بسیجی نیز در شهر الوند ضمن رایزنی با شرکت بیدستان، محلول‌های ضدعفونی را به قیمت تمام شدهٔ کارخانه از این شرکت خریداری نموده و آن‌ها را به همان قیمت میان اهالی الوند توزیع می‌کردند.

 

همکاری با سامانهٔ 4030

مسؤول گروه جهادی شهید سیاهکالی مرادی در رابطه با همکاری ورزشکاران بسیجی استان قزوین با سامانهٔ 4030 اذعان داشت: تعدادی از جهادگران گروه شهید سیاهکالی مرادی نیز ضمن هماهنگی با اداره بهداشت شهر الوند، در سامانهٔ 4030 به همشهریان خدمت‌رسانی کرده و با منازل هم‌وطنان عزیز تماس می‌گرفتند و اطلاعات مورد نیاز در رابطه با افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند را در سامانه ثبت می‌کردند.


همدلی و کمک مؤمنانهٔ جهادگران ورزشکار قزوینی

مسؤول بسیج ورزشکاران استان قزوین ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با کمک‌های مؤمنانه اظهار کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع کمک به افرادی که در جریان کرونا آسیب دیده‌اند، از نیمهٔ شعبان بحث کمک‌های مؤمنانه را آغاز کردند و همدلی بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت؛ اکنون بخشی از این کمک‌ها جهت توزیع میان نیازمندان به سپاه پاسداران استان تحویل شده و بخشی از بسته‌های معیشتی نیز توسط اعضای گروه شهید سیاهکالی مرادی میان خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع شده است. مجموع بسته‌های معیشتی 300 عدد بوده است. هم‌چنین یکی از اعضای هیئت شهید سیاهکالی مرادی نیز که عضو این گروه جهادی است، تعداد 100 عدد مرغ را در راستای کمک‌های مؤمنانه اهدا کرد که این مرغ‌ها پس از آماده‌سازی در میان 50 خانوادهٔ نیازمند توزیع شد.

 

بخشش اجاره‌بهای 25 سالن ورزشی به ارزش 250 میلیون ریال

مسؤول گروه جهادی شهید سیاهکالی مرادی در رابطه با بخشش اجاره‌بهای برخی از سالن‌های ورزشی تأکید کرد: گروه جهادی شهید سیاهکالی مرادی با دعوت از صاحبان سالن‌های ورزشی، از آنان درخواست بخشش اجاره‌بهای سالن‌ها در مدت تعطیلی سالن‌ها را کردند. طی این رایزنی، حدود 25 صاحب ملک که دارای سالن ورزشی اجاره‌ای بودند، اجارهٔ خود را به مستأجران بخشیدند که مجموع این اجاره‌های بخشیده شده رقمی بالغ بر 250 میلیون ریال بود.


تب‌سنجی و غربالگری عمومی توسط ورزشکاران هیئتی

لشگری در رابطه با انجام غربالگری و تب‌سنجی عمومی در سطح شهرستان‌های الوند و قزوین توسط تعدادی از ورزشکاران بسیجی استان خاطرنشان کرد: جهادگران گروه شهید سیاهکالی مرادی با نصب چادرهایی در سطح معابر، بحث تب‌سنجی و غربالگری را به‌صورت رایگان برای داوطلبین انجام می‌دادند که این موضوع با همکاری معاونت بهداشت و درمان استان انجام شد.

 

کمک به برخی مربیان ورزشی و سرایداران سالن‌های ورزشی

مسؤول گروه جهادی شهید سیاهکالی مرادی در پایان به بحث کمک‌های مؤمنانه به برخی مربیان ورزشی و سرایداران سالن‌های ورزشی که در این مدت بیکار شده بودند، اشاره کرد و گفت: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بنا داریم در نیمهٔ ماه مبارک رمضان 200 بستهٔ معیشتی تهیه کرده و میان برخی مربیان ورزشی و سرایداران سالن‌های ورزشی که در مدت شیوع ویروس کرونا بیکار شده بودند و درآمدی نداشتند، توزیع کنیم که این افراد شناسایی شده‌اند و لیست آن‌ها آماده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون کمک‌های بی‌دریغ مردم به یکدیگر و تقویت روحیهٔ همدلی باعث شده است که مردم بیش از پیش احساس نزدیکی به یکدیگر داشته باشند، زیرا علی‌رغم فاصله‌گذاری اجتماعی و دور بودن جسم‌ها، دل‌های مردم به یکدیگر پیوند خورده است و همه در این ایام تلاش می‌کنند تا هر کس به نوبهٔ خود باری از دوش دیگری بردارد. این روحیهٔ همدلی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین ورزشکار هیئت اتومبیل رانی هیئت موتورسواری کمک مؤمنانه کرونا شیوع ویروس کرونا ورزشکاران بسیجی کمک های مؤمنانه سالن های ورزشی سالن ورزشی استان قزوین ماشین ها سالن ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند. تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

کد خبر 6086881 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور