Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

صدراعظم آلمان اعلام کرد، واکسنی که اتحادیه اروپا قصد دارد برای کروناویروس تولید کند، در تمامی جهان در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و مقامات دیگر اتحادیه اروپا پیش از این درخواست کرده بودند که مبلغ ۷.۵ میلیارد یورو برای تحقیقات و تولید واکسن و داروهای کووید-۱۹ جمع‌آوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آلمان کمی قبل اعلام کرده بود که مرکل روز دوشنبه به دعوت کمیسیون اروپا در کنفرانس کشورهای اهداکننده برای مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا شرکت خواهد کرد.

مرکل در بیانیه‌ای اظهار کرد: درباره چگونگی تولید واکسن، داروها و روش‌های مناسب آزمایش برای تمامی مردم جهان گفت‌وگو خواهد شد و آلمان مسئولیت این کار را قبول کرده است.

به گفته مرکل، مبلغی در حدود هشت میلیارد یورو برای توسعه ساخت واکسن کروناویروس کافی نیست و آلمان قصد دارد تا کمک مالی مهمی را به این تحقیقات اختصاص دهد.

صدراعظم آلمان از این که نه‌تنها دستگاه‌های دولتی در این فعالیت شرکت می‌کنند بلکه موسسات خصوصی، تولیدکنندگان واکسن و دارو نیز در آن حضور دارند، استقبال کرد.

مرکل همچنین تأکید کرد که آلمان قصد دارد تا همکاری‌های نزدیکی با سازمان جهانی بهداشت درباره ویروس کرونا داشته باشد.

به تازگی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا جمع آوری منابع مالی برای تهیه واکسن کرونا و قرار گرفتن آن در دسترس همه جهانیان را خواستار شده است. طرح تامین مالی واکسن کرونا در همکاری با سایر کشورها از رئیس کمیسیون اتحادیه اروپاست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آنگلا مرکل واکسن کرونا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد

وبگاه بین‌المللی تحریم علمی رژیم نامشروع اسرائیل که به همت مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها طراحی شده بود، رونمایی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان بسیج اساتید کشور، مراسم رونمایی از «وبگاه بین‌المللی تحریم علمی رژیم نامشروع اسرائیل» که از سوی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی شده است با حضور مجازی محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

هدف از طراحی این وبگاه به نشانی gaza-movement.com که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در دسترس و به عنوان جنبش غزه معرفی شده است دعوت از جامعه علمی سراسر دنیا برای تحریم علمی رژیم غاصب صهیونیستی است. اساتید آزاده سراسر جهان با مراجعه به این وبگاه می توانند با ثبت نام و تصویر خود در این بستر یک گام مهم علمی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین بردارند.

مخاطبان جنبش غزه دانشجویان، دانش آموختگان و اساتید سراسر دنیا هستند و می توانند با عدم داوری مقاله یا ارسال مقالات به مجلات اسرائیلی، عدم همکاری متقابل با دانشگاهیان سرزمین های اشغالی، عدم پذیرش دعوتنامه به منظور بازدید از مراکز دانشگاهی سرزمین های اشغالی و عدم شرکت در رویدادهای علمی که توسط مراکز اسرائیلی سازماندهی یا حمایت می شود گامی در جهت تحریم علمی رژیم صهیونیستی بردارند.

در این وب سایت اساتید دانشگاههای سراسر جهان که مایل هستند با بارگذاری تصویر و نام خود می توانند بصورت آشکار با جنایت های رژیم صهیونیستی مخالفت کنند.

 محمدرضا مردانی طی سخنانی در این نشست گفت: دانشمندان جهان چه دانشمندان مسلمان و چه دانشمندان غیر مسلمان آنهایی که با اهداف علمی و دانشی برای برقراری صلح در جهان دغدغه دارند؛ بایستی استعمارگران و آپارتاید علمی را به حاشیه ببرند؛ گنبد آهنین و چندین سامانه پدافندی؛ سلاح‌های کشتار جمعی و بیولوژیک و فسفری رژیم صهیونیستی از مقالات و پروژه های مشترکی به دست آورده شده است که ظاهرا هیچ اسمی از کاربرد نظامی در آن نبوده است. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با اشاره به این که رونمایی از این وبگاه اتفاق مهمی است که دانشمندان؛ اساتید و نخبگان می توانند برای تحریم رژیم صهیونیستی و دفاع و همراهی از مظلومان جهان اعلام حضور کنند، گفت: این رژیم منحوس بیش از 70 سال قبل از این که این شجره خبیثه توسط سیاستمداران و سیاسیون و سردمداران و مستکبرین پایه گذاری شد؛ متاسفانه توسط دانشمندان و عالمان بی‌تقوا تقویت و فربه شدند و رشد کردند. 

وی افزود: علاوه براین که مردم مظلوم فلسطین را از خانه‌هایشان بیرون کردند و خانه‌هایشان را بر سرشان خراب کردند و زندگی و کشورشان اشغال و خودشان را آواره کردند و صدها هزار نفر از آنها در طول هفت دهه گذشته با ظلم کوچانده و شهید شدند، دنباله‌های این رژیم با نفوذ به مراکز اقتصادی و علمی و قدرت توانستند جایگاهی در پس‌پرده ابرقدرت‌ها برای خودشان پیدا کنند و حاکمان فاسد منطقه هم به نوعی برای حفظ حکومت‌های خودشان متاسفانه همراهی کردند.  

مردانی با بیان این که این جنایتکاران بین المللی در ایران اسلامی دانشمندان عزیز ما را ترور کردند، ادامه داد: این وبگاه که توسط مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها طراحی شده است کار بسیار با ارزشی است و دانشگاهیان و دانشمندان ما باید پیشگام و پیش قراول حرکت‌های مبارزه با نژادپرستی و آپارتاید باشند.  

وی افزود: مسئله علم و دانش که اسلام در علم نافع بر آن تاکید می‌کند دلیلش این است که علم بدون تقوا، ابزار ضد بشری و ضد الهی می‌شود.

مردانی بیان داشت: ما در تاریخ تقویم جهان روزی بنام روز جهانی علم برای صلح داریم؛ یعنی بایستی از دانش بشری و از علم در راستای رفاه بشر و پیشرفت و تمدن استفاده شود. در حالی که نظام‌های سرمایه‌داری و استکباری و نژاد پرستی از دانش و علم در راستای اهداف و امیال شیطانی خودشان استفاده می‌کنند و به جای نفع رساندن به جوامع بشری در راستای اهداف شوم خودشان برای فربه‌تر شدن خودشان و برای به استثمار کشیدن سایر ملل بهره می‌برند.  

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: در راس اینها رژیم منحوس صهیونیستی است که امروز از دانش برای نژادپرستی در راستای حفظ امنیت خودشان و در راستای تخریب و ظلم و جنایت و قتل و غارت و چپاول ملت مظلوم فلسطین در سرزمین‌ها مادری اینها و همچنین استثمار و به نوعی دست‌یازیدن به ثروت سایر ملت‌ها در سراسر جهان و پوشش سران استکبار جهانی استفاده می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبریک کان به بایرن: قهرمانی در دسترس است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان + فیلم
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • (ویدئو) رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم