Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرغم اینکه مراکز توزیع غذای رایگان افزایش‌یافته اما آمریکایی‌ها همچنان نگران به دست آوردن غذای کافی هستند؛ این در حالی است که کشاورزان این کشور به دلیل کاهش تقاضا، محصولات خود را امحا می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک‌تایمز، هوای گرم پایان هفته و خستگی ناشی از هفته‌ها قرنطینه، میلیون‌ها آمریکایی را راهی اماکن عمومی کرد و باعث شد به مقامات ایالتی برای تشدید یا کاهش مقررات به‌منظور جلوگیری از کرونا فشار مضاعفی وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در نیویورک دمای هوا به حدود ۲۱ درجه سانتی‌گراد رسید و «بیل دی بلازیو»، شهردار نیویورک از مردم خواست تا از تجمع در خارج از منازلشان خودداری کنند. در نیوجرسی اما باشگاه‌های گلف بازگشایی‌شده و فرماندار «فیلیپ دی مورفی» اعلام کرد که گزارش‌های اولیه مقامات پلیس ایالتی و مسئولین پارک‌ها حاکی از آن است که مردم، فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند.

در کنتاکی، اورگان و فلوریدا، ایالتی که فرماندار جمهوری‌خواهان آن، بسیاری از محدودیت‌ها را تسهیل یا لغو کرده، معترضین به خیابان‌ها آمده و خواستار از بین رفتن همه محدودیت‌ها شدند.

در آمریکا یک میلیون و 160 هزار و 838 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که 67 هزار و 448 نفر از آنها جان باخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

اعتراض عجیب مردم کالیفرنیا به بسته ماندن سواحل این ایالت + ویدئو

در اوکلاهاما مسئولین شهر «استیل واتر» می‌گویند که تهدیدات فزاینده علیه کارمندان خرده‌فروشی‌ها و رستوران‌ها باعث شده است که الزامات پوشاندن صورت، کنار گذاشته شود. «مک نیل»، یکی از مدیران شهری «استیل واتر»، در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «چند ساعت پس از الزام استفاده از ماسک، کارمندان فروشگاه‌ها و مغازه‌ها مورد تهدید خشونت فیزیکی و انواع و اقسام فحاشی از جانب مشتریان قرار گرفتند.

تظاهرات مردم آمریکا برای بازگشایی کسب و کارها و رفع محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا

همچنین یک مورد از این موارد، تهدید با استفاده از سلاح گرم بوده است.» به گفته وی، بسیاری از کسانی که به این شرط اعتراض دارند، ادعا می‌کنند که الزام به استفاده از ماسک صورت قانونی نیست درحالی‌که این استدلال توسط دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده در اوکلاهاما رد شده است. کاهش سختگیری‌های کرونایی در حالی صورت گرفت که برخی از معترضین به‌صورت مسلحانه در تظاهرات برای رفع محدودیت‌ها شرکت کرده بودند.

پیام ویدیویی جورج بوش و بیل کلینتون درباره کرونا

«جورج دبلیو بوش»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور در پیامی ویدیویی از آمریکایی‌ها خواست که اختلافات حزبی را کنار بگذارند، به راهنمایی متخصصان و پزشکان توجه کنند و با کسانی که تحت تأثیر کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند ابراز همدردی کنند.

جورج بوش و بیل کلینتون، رؤسای جمهور پیشین آمریکا

«بیل کلینتون»، رئیس‌جمهور دموکرات اسبق آمریکا نیز در پیام ویدیویی از آمریکایی‌ها خواست که برای غلبه بر کووید-19 دست‌به‌دست یکدیگر دهند.

امحای محصولات کشاورزی به دلیل عدم تقاضا

با اینکه مراکز توزیع غذای رایگان افزایش‌یافته اما آمریکایی‌ها همچنان نگران به دست آوردن غذای کافی هستند. علاوه بر این، به دلیل کاهش محسوس خرید مواد غذایی از سوی رستوران‌ها، هتل‌ها و مدارس به دلیل شیوع کرونا، کشاورزان مجبور شده‌اند که محصولات خود را نابود، تخم‌مرغ‌ها را امحا کنند و شیرها را دور بریزند.

10 ایالت اول آمریکا از نظر آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا

بیشتر بخوانید:

۳۰ میلیون نفر درخواست حقوق بیکاری کرده‌اند

وزارت کشاورزی آمریکا مجبور شده که ۳۰۰ میلیون دلار برای تولید شیر، گوشت و مواد غذایی هزینه و آن را به مراکز توزیع غذا ارسال کند. حتی دانشجویان نیز برای جبران کمبودها وارد عمل شده و کامیون‌هایی برای انتقال پیاز و تخم‌مرغ فروش نرفته کشاورزان به مراکز توزیع غذا کرایه کردند. آن‌ها همچنین با ایجاد وب سایت‌هایی کشاورزان را به مراکز توزیع غذا در سراسر کشور مرتبط می‌کنند.

احتمال تقلیل زمان تولید واکسن از 10 سال به 10 ماه/ ثبت تنها دو مورد کرونا در چین

چهار ماه پس از جهانگشایی ویروس کرونا، تلاش برای تولید واکسن این بیماری وارد مرحله جدیدی شده، به‌طوری‌که تحقیقات پزشکی مشابه آن دیده نشده است. بر این اساس به نظر می‌رسد که تولید واکسن کرونا که پیش‌ازاین گفته می‌شد ممکن است 10 سال زمان ببرد، با تلاش شبانه‌روزی کشورها احتمالاً به ۱۰ ماه تقلیل خواهد یافت.

در چین، طی شبانه‌روز گذشته تنها دو مورد جدید از ابتلا به کوی ۱۹ گزارش شد که یکی از آن‌ها توسط یک مسافر خارجی به این کشور منتقل‌شده است. در ژاپن نیز تلفات کرونا از مرز ۵۰۰ نفر فراتر رفت و به ۵۳۰ نفر رسید. این در حالی است که آزمایش کرونای بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این کشور مثبت بوده است.

هراس رانندگان اتوبوس لندن از مرگ

در اروپا که شاهد رکود اقتصادی بی‌سابقه‌ای پس از پایان جنگ جهانی دوم است، محدودیت‌های سخت‌گیرانه به‌تدریج در حال کاهش است. پس از گذشت هفت هفته از محبوس شدن اسپانیایی‌ها در خانه، نوجوانان و بزرگ‌سالان این کشور برای اولین بار اجازه یافتند تا در خارج از منزل به ورزش بپردازند و صحنه‌هایی از شادی و سرخوشی مردم در بعضی از شهرهای اسپانیا به‌وسیله عکاسان به ثبت رسید.

در آلمان که در حال حاضر فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک بازگشایی‌شده‌اند، موزه‌ها، کلیساها و زمین‌های بازی نیز از فردا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد اما دولت هشدار داده است که کسب‌وکارهای بزرگ فعلاً به حالت عادی بازنخواهند گشت.

فرانسوی‌ها نیز آمار مشابهی با اسپانیایی‌ها دارند و مسئولین کاخ الیزه اعلام کردند که زدن ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی طی هفته‌های آینده اجباری خواهد شد. دولت فرانسه وضعیت بهداشتی اضطراری را تا ۲۴ جولای تمدید کرده است.

بیشتر بخوانید:

مشکلات اقتصادی نخست‌وزیر ایتالیا را به عذرخواهی مجبور کرد/ روند صعودی ابتلا به کرونا در سرزمین‌های اشغالی

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس پس از جان به در بردن از کرونا هشدار داده است که رفع زودهنگام محدودیت‌ها می‌تواند پیامدهای فاجعه باری داشته باشد. در لندن رانندگان اتوبوس پس از مرگ چندین نفر از همکارانشان به دلیل کرونا به‌شدت نگران سلامت خود هستند.

بر اساس نظرسنجی «ایپسوس موری»، دو سوم مردم انگلیس می‌گویند که بعد از پایان قرنطینه نمی‌توانند با خیال آسوده به اجتماعات از قبیل استادیوم‌ها و کنسرت‌ها بروند.

این در حالی است که آمار بالای تلفات انگلیس این کشور را به ایتالیا که پیش از آن رکورددار مرگ بر اثر کرونا بود نزدیک کرده است.


10 کشور اول اروپا به لحاظ بیشترین مبتلایان و فوتی‌های کرونا

ایتالیا روز گذشته اعلام کرد که ۴۷۴ مرگ جدید را ثبت کرد که بیشترین آمار پس از ۲۱ آوریل است.

توزیع روزانه چهار الی 10 قرص نان میان خانواده‌های افغانستانی

آزمایش‌های تصادفی کرونا در کابل، پایتخت افغانستان نشان داد که یک‌سوم از مردم این شهر احتمالاً به کرونا مبتلا شده باشند. افغانستان تاکنون ۱۱ هزار تست کرونا انجام داده و در برخی از مناطق برای چندین هفته مقررات منع تردد برقرار کرده است اما این مقررات به دلیل فقر در بخش مهمی از مردم این شهر که برای امرارمعاش خود نیازمند فعالیت‌های روزانه هستند به‌سختی رعایت می‌شوند. به گفته مقامات این کشور، درآمد ۸۰ درصد از افغانستانی‌ها 1.25 دلار در روز است که فاصله بسیار کمی با خط فقر دارد. طی روزهای اخیر دولت افغانستان توزیع نان به ۲۵۰ هزار خانواده را آغاز کرده است. به‌این‌ترتیب، هر خانواده بین چهار تا ۱۰ قرص نان به‌صورت روزانه دریافت می‌کند.

در مالزی، مهاجران غیرقانونی هدف دستگیری‌های گسترده پلیس قرار گرفتند. این در حالی است که صدها مایل دورتر از سواحل این کشور، حداقل سه قایق که هرکدام صدها پناهنده روهینگیا را حمل می‌کردند. بیش از دو ماه در دریا سرگردان بودند. در سنگاپور خوابگاه‌های کارگری که در بعضی از آن‌ها ۲۰ نفر در هر اتاق ساکن بودند. باعث رشد چشمگیر کرونا شده‌اند.

10 کشور نخست جهان که بیشترین آمار بیماران و جان باختگان کرونا در آنها ثبت شده است

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا کابل کرونا بوریس جانسون مراکز توزیع آمریکایی ها محدودیت ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «ذکر است کسی که اهل شکر است» به قلم محسن عبّاسی ولدی و از سوی انتشارات آیین فطرت منتشر شده، که در تلاش است با آیات قرآن و روایت اهل بیت (ع) به معرفی خدا و مخاطبان می‌پردازد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «یکی از راه‌های شکر عملی قناعته. آدم قانع وظیفه‌ش رو انجام می‌ده و تلاشش رو می‌کنه؛ امّا نسبت به چیزی که خدا بهش می‌ده، نه تنها اعتراضی نداره، راضی هم هست. امیر المومنین علی (ع) فرمودن: شاکرترینِ مردم، قانع‌ترین آنان است. قناعت نقطه مقابل حرصه. برا همینم امام (ع) در ادامه حدیث فرمودن: و ناسپاس‌ترینِ آنان، حریص‌ترینشان است.

فصل اول کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان مگه می‌شه بدون تشکّر از مخلوق شکر خالق رو به جا آورد؟ فصل دوم با عنوان چه طوری باید از مخلوق تشکّر کرد؟ فصل سوم درباره می‌شه آدم ذکر خدا بشه؟ فصل چهارم با عنوان تاحالا به امانت بودن نعمتا فکر کردیم؟ فصل پنجم با عنوان چه رابطه‌ای بین شکر و قناعت هست؟ فصل ششم با عنوان تو مسائل معنوی هم باید قانع بود؟ فصل هفتم با عنوان دنبال خدا بریم یا دنبال بهشت؟ فصل هشتم با عنوان چرا نباید به نتیجه عبادت کاری داشت؟ و فصل نهم با عنوان عادت کردن به عبادت خوبه یا بد؟ هست.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • تهدید مسلحانه علیه کنسولگری ایران در پاریس | محاصره ساختمان دیپلماتیک توسط پلیس + فیلم
  • (ویدئو) همتی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند
  • ببینید | کنایه عبدالناصر همتی به رئیسی با انتشار این ویدیو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»
  • وحشت از حذف دوباره؛ هواداران استقلال همچنان نگران هستند!
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد