Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@15:32:56 GMT

تذکر به حناچی به دلیل تخلفات در ساخت شهرک مروارید

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۶۱۱۸

عضو شورای شهر تهران با اشاره به انجام تخلفات و فساد در ساخت شهرک مروارید،‌ گفت: کارگروهی ویژه باید جهت بررسی مشکلات این شهرک که در منطقه 22 واقع شده است تشکیل شود.

به گزارش فارس، زهرا نژادبهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تذکری به حناچی درباره بی‌توجهی به انجام تخلفات گسترده در منطقه 22 تهران،گفت: تخلف و فساد در ساخت شهرک مروارید واقع در منطقه 22 تهران زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرک در دوره مدیریت پیشین شهرداری تهران، با شعار تبدیل شدن به یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های ایران از محل 70 درصد سهم شهرداری، شکل گرفته است.

وی افزود: این شهرک در حال حاضر 59 بلوک مسکونی 20 تا 30 طبقه دارد که برخی بلوک‌ها در فاصله‌ای کمتر از 6 متر از یکدیگر واقع شده و می‌تواند در صورت بروز حادثه، تبدیل به یکی از فجایع شهرسازی، شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه این شهرک متشکل از برج‌های بلندمرتبه و متراکم است که شبکه معابر مصوب ندارد، گفت: اگر میانگین برای هر بلوک 25 طبقه در نظر بگیریم و در هر طبقه 10 واحد باشد، همچنین سرانه هر خانوار 4 نفر پیش‌بینی شود، 56 هزار نفر در این شهرک، ساکن خواهند شد.

نژادبهرام ادامه داد: بررسی‌های به عمل آمده در جریان بررسی طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 نشان می‌دهد، شهرک مروارید از حداقلی‌ترین سرانه خدماتی بهره برده است.

وی گفت: برای حل مشکلات حقوقی و شهرسازی پیچیده شهرک مروارید به پیروز حناچی شهردار تهران تذکر می‌دهم و باید با تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری تهران، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، دبیرشورای عالی شهرسازی، و رئیس شورای شهر مشکلات این شهرک، بررسی شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهار داشت: پس از حل مشکلات حقوقی باید موضوع نداشتن پروانه برای 14 بلوک مسکونی شهرک، بررسی به عمل آید و اقدامات لازم صورت گیرد همچنین با کاستن از بارگذاری شهرک مروارید و توزیع جغرافیایی عادلانه‌تر در زمینه خدمات، اقدامات مناسب را انجام داد و از ثبت میراثی منحط، خارج از ضابطه و فاقد استاندارد جلوگیری کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت سردار حاجی زاده دعای روز نهم رمضان حناچی تخلف شهرک مروارید ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت سردار حاجی زاده دعای روز نهم رمضان شورای شهر تهران شهرک مروارید منطقه 22

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان، گفت: در حوزه راه و شهرسازی لرستان در سفر ریاست جمهوری ۲۳ مصوبه به مبلغ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان داشتیم.
بهزاد شاکرمی گفت: چهارخطه‌های منتهی به مرکز استان، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، راه‌آهن خرم‌آباد به دورود، تجهیز راه‌ها از مهمترین پروژه‌های سفر هستند. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه از ۱۳ پروژه این مجموعه ۵ پروژه به اتمام رسیده و ۳ پروژه تا پابان خرداد به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: مابقی پروژه نیز شامل طرح‌های قطعه‌بندی است که برخی‌ها انجام و برخی منتقل شده است.
شاکرمی در تشریح آخرین وضعیت ۳۰ هزار مسکن ملی در لرستان، گفت: هزار و ۲۲۴ هکتار تأمین زمین شده و بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی نیز در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه سه هزار و۷۴۳ واحد در حوزه حمایتی را شروع کردیم، افزود: ضمن اینکه طی ماه‌های گذشته برای تأمین زمین مشکل داشتیم. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: محور خرم‌آباد به کوهدشت تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند