Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@12:36:16 GMT

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات درون شهری در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۶۷۱۹

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات درون شهری در لرستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرهنگ مرتضی چغلوند رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان  با اشاره به اینکه تصادفات درون شهری استان در فروردین ماه امسال ۵۰ درصد کاهش یافت اظهار داشت: در بحث تخلفات نیز عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بیشترین علت تخلفات درون شهری استان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بیشترین تصادفات درون شهری استان در ساعات عصر اتفاق می‌افتد افزود: متاسفانه عابران و موتورسیکلت سوران بیشترین فراوانی در نوع حادثه و خودرو‌های سواری بیشترین فراوانی از لحاظ نوع خودرو را ایجاد کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با بیان اینکه ورود کامیون در شهر‌ها به ویژه در شب ممنوع است عنوان کرد: بدین منظور در شهر تیم‌های نظارتی مستقر شده تا با متخلفان برخورد شود.

وی خط قرمز پلیس در داخل شهر را تصادفات حادثه ساز دانست و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با تخلفاتی که مردم را آزار می‌دهد مانند حرکات نمایشی، دور دور کردن، شیشیه دودی، پلاک مخدوش برخورد می‌کند.

چغلوند در رابطه با چگونگی فعالیت مراکز تعویض پلاک و مرکز راهنمایی و رانندگی در این ایام کرونایی نیز تصریح کرد: مراکز تعویض پلاک و خدمات خودرویی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند، اما برای بازگشایی مراکز آموزش رانندگی منتظر تصمیم ستاد کرونا در استان هستیم.

او اظهار داشت: مراکز آموزش‌های راهنمایی و رانندگی همچنان بسته است، در این آموزش‌ها پروتکل بهداشتی رعایت شده است و منتظر تصمیم ستاد کرونا هستیم تا آزمون‌ها نیز برگزار شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی حوادث رانندگی راهنمایی و رانندگی درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۶۱۷ نفر در تصادفات رانندگی تا امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاوش محبی جانشین پلیس راه کشور درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور طی امروز (جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳) گفت: در حال حاضر در بیشتر محورهای مواصلاتی سراسر کشور، بار ترافیکی نسبت به روزهای قبل به خصوص روز گذشته کاهش یافته است و ترافیک روانی در اغلب محورها وجود دارد و خوشبختانه هیچ‌گونه گره ترافیکی مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ساعت ۸ صبح امروز یعنی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، به طور متوسط ۲۶ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است. طی این مدت، استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان پرحادثه‌ترین استان‌های کشور به لحاظ آمار بالای تصادفات جاده‌ای بوده‌اند.

جانشین پلیس راه کشور ادامه داد: متأسفانه از صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۸ صبح امروز، ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر از عزیزان در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.

محبی بیان کرد: در حال حاضر بیشترین انباشت خودرو مربوط به استان مازندران با ۳۰۸ هزار دستگاه، گیلان با ۲۳۵ هزار خودرو و خراسان رضوی با ۷۵ هزار خودرو است. بیشترین خروج خودروهای شخصی نیز از استان تهران به ثبت رسیده است که ۶۷۵ هزار دستگاه از این استان به سایر استان‌های کشور بخصوص استان‌های سیاحتی و شمال کشور عزیمت کرده‌اند.

کد خبر 6064645

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۱ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری
  • کاهش میزان فوتی و جرحی تصادفات درون شهری تهران
  • فوت ۶۱۷ نفر در تصادفات رانندگی تا امروز
  • کاهش ۴۵ درصدی میزان فوتی و جرحی تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته
  • لزوم فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش وقایع ناگوار ترافیکی
  • فوت ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان آذربایجان شرقی
  • جزییات تازه درباره مصوبه افزایش جریمه‌هایی راهنمایی و رانندگی؛ افزایش ۵ برابری برخی جرایم!
  • ثبت بیش از۳میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران/ کاهش ۴۳درصدی تصادفات درون شهری
  • چهارمحالی‌ها در سال ۱۴۰۲ تخلفات رانندگی بیشتری را انجام دادند
  • کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان