Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@00:05:39 GMT

آغاز کشت نیشکر در ۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی صومعه‌سرا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۶۹۰۹

آغاز کشت نیشکر در ۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی صومعه‌سرا

پادیاب از آغاز کشت نیشکر در ۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی صومعه‌سرا خبر داد.

«احمد پادیاب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با بیان اینکه کشت نیشکر در شهرستان صومعه‌سرا به بیش از یکصد سال می‌رسد اظهار کرد: عمده‌ترین روستاهای کشت نیشکر، قاضده، سنگجوب، کلسر و میانده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه ۷۵ خانوار در ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی اقدام به کشت نیشکر می‌کنند افزود: هم‌اکنون کشت نیشکر در این شهرستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ تن شکر سیاه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد گفت: برای مبارزه با آفات و بیماری‌های این محصول از هیچگونه سموم و کودهای شیمیایی استفاده نمی‌شود.

 

پادیاب با بیان اینکه محصول شکر سیاه صومعه‌سرا کاملا سالم و ارگانیک است تصریح کرد: در چند سال اخیر با توجه به پوشش رسانه خوبی که از کشاورزان نیشکر کار صومعه‌سرایی شده و همچنین به دلیل قیمت مناسب نیشکر، کشاورزان رغبت بیشتری برای کشت این محصول ارائه داده‌اند.

 

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: شکر سیاه یکی از محصولات غذایی با ارزش است که علاوه بر مصرف غذایی کاربرد دارویی هم دارد و کارشناسان علوم تغذیه می گویند: شکر سیاه به علت داشتن آهن و ویتامین‌های گروه ، با افزایش سلول‌های قرمز خون به درمان کم خونی کمک کرده و در درمان گلو درد، آنفلونزا و بهبود بیماری‌های کلیوی نیز موثر است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشت نیشکر نیشکر کشاورزی صومعه سرا کشت نیشکر شکر سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان دردیدار با اهالی روستای دره دزدان منطقه ده پیر شهرستان خرم آباد گفت: پروژه رفع تداخلات که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی است، به منظور مشخص کردن اختلاف بین مردم با سازمان منابع طبیعی و سازمان اراضی زراعی اجرا شد.
سید عماد شاهرخی گفت: خوشبختانه از ابتدای پروژه تاکنون هزار و ۱۰۰ پلاک رفع تداخل شده است که از این آمار ۱۰۰۰ پلاک با اهتمام دولت آقای رئیسی و همراهی مردم در این دولت رفع تداخل شده‌اند.
سید عماد شاهرخی گفت: در مجموع ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و منابع ملی استان تثبیت شده است که از این مقدار ۲۹۰ هزار هکتار منجر به صدور سند شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: صدور سند باعث هویت گرفتن کشاورزان، افزایش ماندگاری کشاورزان در روستا‌ها همچنین رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال در استان و روستا‌ها می‌شود.
وی ضمن اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با همت صورت گرفته در زمینه یکپارچه سازی اراضی زراعی در راستای تحقق جهش در تولید قدم برداشته‌ایم.
شاهرخی در پایان تشریح کرد: بیش از ۴۵ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار تثبیت شده جزو اراضی ملی بودند که به نفع مردم آزادسازی و به صورت زمین‌های قابل کشت در اختیار مردم قرار گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان