Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:13:28 GMT

کشت نیشکر در ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی صومعه سرا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۷۲۴۵

کشت نیشکر در ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی صومعه سرا آغاز شد

احمد پادیاب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز کشت نیشکر در ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: کشت نیشکر در این شهرستان از قدمت ۱۰۰ ساله برخوردار است.

وی به فعالیت ۷۵ خانوار صومعه سرا در زمینه کشت نیشکر اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۵ تن شکر سیاه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در صومعه سرا تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه تولید شکر سیاه در این شهرستان کاملاً به صورت ارگانیک انجام می‌شود، گفت: این محصول دارای خواص درمانی بوده و از گذشته تا به امروز برای درمان بسیاری از بیماری از آن استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه شکر سیاه یکی از سوغات محلی صومعه سرا محسوب می‌شود، گفت: نیشکر در روستای قاضده، کلسر، میانده، ملاسرا، سنگجوب، چمثقال و شکرباغان کشت می‌شود.

پادیاب با بیان اینکه هر ساله نیشکرکاران اردیبهشت زمین‌های خود را برای کشت قلمه این گیاه آماده می‌کنند، گفت: اواخر پاییز و اوایل زمستان زمان برداشت این محصول در صومعه سرا و تبدیل آن به شکر سیاه است.

کد خبر 4915890

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان نیشکر ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند گرگان مواسات بارش باران جهش تولید صومعه سرا کشت نیشکر شکر سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد