Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «دعوت»، با اشاره به استقبال مخاطبان از این برنامه رمضانی، به تشریح علل موفقیت‌ آن پرداخت و گفت: مردم مسائل و مشکلات مبتلابه خودشان را در این برنامه می‌بینند.

مجتبی کشاورز تهیه‌کننده ویژه برنامه رمضانی «دعوت» در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به رویکردهای مدنظر در تولید این برنامه تلویزیونی و تفاوت‌های  آن با برنامه‌های دیگر از جمله انتخاب مجری «روحانی» برای آن، اظهار داشت: آقای برمایی در این برنامه صرفاً مجری نیست؛ ایشان در این برنامه نقش راهبری کارشناسی و اجرای محتوایی را دارد و با فرم روتین یک مجری که صرفا مباحث را پاس بدهد، کار نمی‌کند؛ در واقع، ما مجری را در کنار ایشان حذف کردیم و قرار شد تا کارشناس برنامه آن حداقل‌هایی را که یک مجری در مقام عمومی باید عمل کند، انجام دهد، ولی چون خود ایشان به عنوان یک کارشناس مسائل خانواده فعالیت می‌کند و مشاوره می‌دهد، مباحث را از جهت محتوایی هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخاب این روش (مجری – کارشناس) چند دلیل داشته است؛ اول اینکه، آقای برمایی خودش بخشی از برنامه 4 – 5 ساله «دعوت» بوده و عضو جدید نیست؛ همچنین، وی در حوزه خانواده و مشاوره، متخصص و فعال است و دیگر اینکه، انتخاب یک مجری – کارشناس روحانی، متناسب با فضای ماه مبارک رمضان بوده است.

تهیه‌کننده برنامه «دعوت» در ادامه دیدگاه برخی منتقدان مبنی بر اینکه این برنامه تقلیدی از ساختار و محتوای برنامه «ماه عسل» بوده و رقیبی هم برای آن تعریف نشده است، گفت: اینکه سال گذشت برنامه «دعوت» رقیبی در برنامه‌های رمضانی نداشته، حرف منطقی و درستی نیست؛ چراکه پارسال برنامه‌های دیگری در شبکه‌های دیگر سیما پخش می‌شد که آنها هم ساختار مخصوص به خودشان را داشته‌اند و برای آنها هم زحمتت کشیده شد.

کشاورز ادامه داد: هنر هر برنامه‌سازی این است که با هر محتوا و ساختاری که برنامه تولید می‌کند، بتواند مخاطب را جذب کند؛ لذا این را قبول ندارم که در رمضان سال گذشته در مقابل «دعوت» هیچ رقیبی نبوده؛ واقعیت این است که «دعوت» رقیب هم داشت، اما در مجموع اقبال مخاطب به ما بیشتر بود.

وی افزود: «دعوت» امسال هم با اقبال بیشتری مواجه شده و بازخوردهایی که به ما می‌رسد، نشان می‌دهد که مردم دعوت را پذیرفته‌اند و علت این استقبال‌ها هم این است که حداقل امسال برنامه‌های گفتگومحور مثل «دعوت» در شبکه‌های دیگر از جمله دو، سه و چهار هم وجود دارد، ولی به نظر من در میان تمام این برنامه‌ها، «دعوت» یک اتاق فکر دارد که با محتوا و هدف برنامه می‌سازد و صرفا به دنبال جذابیت ظاهری نیست.

تهیه‌کننده «دعوت» تصریح کرد: این برنامه، برای موضوعش دنبال سوژه می‌گردد، نه اینکه برای سوژه‌هایش به دنبال موضوع و محتوا بگردد.

کشاورز همچنین وجود یک تیم همدل و یک‌دست در برنامه «دعوت» را دلیل دیگر استقبال مخاطب از این برنامه رمضانی عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی کاری با فکر و برای نیاز مخاطب تولید می‌شود، طبیعی است که از آن استقبال می‌شود و نوع پرداختن به موضوعات هم به گونه‌ای است که مردم خودشان را در دعوت می‌بینند.

وی تاکید کرد: «دعوت» سعی کرد شبیه هیچ برنامه دیگری در تلویزیون نباشد؛ اگر در جاهایی مشابهتی پیدا می‌شود، این بخاطر مقایسه‌ای است که در هر صورت انجام می‌شود، ولی هدف تیم برنامه‌ساز «دعوت» این بوده که شبیه برنامه دیگری نباشد و به نظر من، مهمترین دلیل موفقیت برنامه در همین تفاوت بوده و اینکه، سعی کردیم در فضای رقابت وارد نشویم و در فضای مدنظر خودمان، بهترین باشیم.

این فعال رسانه‌ای در خصوص نحوه و ملاک انتخاب میهمانان و موضوعات «دعوت» اظهار داشت: قبل از اینکه «دعوت» روی آنتن بیاید، ما حدود 70 موضوع را انتخاب کردیم و برای آنها به دنبال مصادیق و موردهای مختلف گشته‌ایم؛ در انتخاب این موضوعات هم به مسائل و نیازهای مردم توجه داشته‌ایم، لذا «دعوت» محصول یک تیم پژوهشی قوی در پشت صحنه برنامه است.

کشاورز تاکید کرد: وقتی درباره مسائل مبتلابه جامعه تحقیق و جستجو می‌شود، در نتیجه خروجی برنامه مورد استقبال مخاطب قرار می‌گیرد.

وی درخصوص انتقادات وارده به برخی حواشی این برنامه در سال قبل، از جمله دعوت پسر و دختری که در فضای مجازی با هم آشنا شده بودند و مدیریت این حواشی گفت: خیلی از مسائل واقعا حاشیه یا خط قرمز نیست، بلکه نحوه بیان آنها حاشیه‌ساز می شود؛ ما در «دعوت» تلاش کرده‌ایم هر حرفی را درست و کارشناسی شده و سر جای خودش بزنیم؛ اساسا نقش کارشناس برنامه هم همین است که حرف سر جای خودش زده شود.

تهیه‌کننده برنامه «دعوت» تصریح کرد: برای اینکه حرف درست و بجایی تحویل مخاطب داده شود، برای هر یک قسمت از برنامه حداقل یک هفته وقت گذاشته می‌شود و ابعاد مختلف موضوع مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد و خط سیر گفتگو بر روی آنتن مشخص می‌شود؛ وقتی اینطور عمل شود، طبیعتا مباحث و موضوعات حاشیه‌ساز نمی‌شود.

گفت و گو: نسیم اسدپور

منبع: دانا

کلیدواژه: تهیه کننده برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ردپای آبی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صرف‌نظر از آموزش، توجه به مسائل علت و معلولی و شیوه درست فکر کردن، یادداشت‌برداری لحظه‌به‌لحظه مجری از درک و دریافت بچه‌ها و شخصیت‌های کارتونی، ذهن بچه‌ها را برای رسیدن به جواب درست قاعده‌مند می‌کرد. در آخر هم استیو روی صندلی نتیجه‌گیری می‌نشست و از کنار هم قرار دادن یافته‌ها پاسخ درست را اعلام می‌کرد.
ردپای آبی (Blue’s Clues) محصول ۲۰۰۲–۱۹۹۶ آمریکا بود. سری جدید این برنامه طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ با حضور یک مجری جدید به نام «جاش» با اجرای «دنووان پتن» ساخته شد. «تریسی پیج جانسون»، «تاد کسلر» و «آنجلا سانتومرو» نیز سازندگان این برنامه هستند.

دیگر خبرها

  • ببینید | ردپای آبی
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!