Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@17:25:13 GMT

8 شهرستان کرمان به‌عنوان مناطق کم‌خطر کرونا اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۸۰۱۸

8 شهرستان کرمان به‌عنوان مناطق کم‌خطر کرونا اعلام شد

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان، ۸ شهرستان بافت، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج کوهبنان و منوجان بنا به اعلام وزارت بهداشت جزو مناطق کم خطر هستند که مشمول مصوبه ستاد ملی کرونا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی در تشریح مصوبات امروز ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: بنا به درخواست اداره کل عشایری استان و با توجه به آغاز زمان کوچ عشایر، مقرر شد تا سپاه و ارتش با استفاده از امکانات خود به کمک بیایند تا کوچ عشایر به شکل مکانیزه و در زمان کمتر صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر به دلیل بیماری کرونا روند کندی پیدا کرد، اظهار کرد: مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در خصوص جمع‌آوری این افراد تصمیم‌گیری شود .‌

وی عنوان کرد: در استان کرمان ۸ شهرستان بافت، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج کوهبنان و منوجان بنا به اعلام وزارت بهداشت جزو مناطق کم خطر هستند که مشمول مصوبه ستاد ملی کرونا می‌شوند.

فدائی با بیان اینکه جشنواره‌ها و اجتماعات کماکان تعطیل و ممنوع هستند، خاطرنشان کرد: اعتراضی نسبت به ادارات در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که قرار شد مجدد پروتکل‌ها برای آنها ارسال شود و تاکید شود و در صورت عدم رعایت مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد.

۲۴ مورد مثبت قطعی ابتلا کووید ۱۹ شناسایی شدند

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اظهار کرد: از ۲۳۲ مورد تست که روز گذشته در آزمایشگاه‌های سطح استان انجام شده، ۲۴ مورد مثبت قطعی ابتلا کووید ۱۹ شناسایی شدند و مجموع مبتلایان قطعی استان به ۷۹۴ تا امروز رسیده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته مورد فوتی از بیماری کرونا در استان نداشتیم، افزود: ۷ مورد بیمار کرونایی بهبود یافته با حال عمومی خوب طی روز گذشته ترخیص شده‌اند و آمار بهبود یافته‌های استان در مجموع ۳۶۸ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای اپیدمی تا امروز مجموعا 6 هزار و ۵۶۶ مورد انجام آزمایش مولکولی تشخیص کووید ۱۹ در سطح استان انجام شده است، گفت: از ۲۴ مورد ابتلای جدید استان، ۱۹ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ مورد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۳ مورد دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

انتهای پیام/80017/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان وزارت بهداشت بافت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی اولین مرکز ترس از زایمان(توکو فوبیا) کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه به ترس از بارداری و زایمان توکوفوبیا (Toko phobia) می‌گویند، گفت: زنانی که به این فوبیا مبتلا هستند، ممکن است علیرغم علاقه‌ای که به بچه‌دار شدن دارند، از باردار شدن امتناع کنند و یا در صورت وقوع بارداری سزارین را به زایمان طبیعی ترجیح دهند.

وی اظهار کرد: برای کاهش ترس از زایمان این دسته از زنان، به زودی مرکز ترس از زایمان در بخشی از ساختمان کلینیک تخصصی مادر و کودک منزه راه اندازی می شود.  

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، شکیبا افزود: در این مرکز مادرانی پذیرش می شوند که بدون علت پزشکی خواهان زایمان به روش سزارین بوده و یا دارای ترس از زایمان(متوسط به بالا) هستند و از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ارجاع شده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی عملیات وعده صادق
  • حمایت جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از عملیات مقتدرانه ایران
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود