Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@03:37:29 GMT

سوالاتی که قبل از خرید گل آپارتمانی باید از خود بپرسید!

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۸۰۷۸

سوالاتی که قبل از خرید گل آپارتمانی باید از خود بپرسید!

قبل از خرید گل آپارتمانی لازم است به سوالاتی پاسخ دهید که متوجه شوید بهترین گیاه برای خانه شما کدام است.

به گزارش ایسنا،بنابر اعلام گل‌ستان، حتما می‌دانید که گیاهان آپارتمانی بسیار متنوع هستند و شاید برای شما مشکل باشد که انتخاب درستی برای منزل‌تان داشته باشید.

سوالاتی که قبل از خرید گل آپارتمانی باید از خود بپرسید!

ما دوست‌داریم که همه‌ی شما در خانه‌تان گل و گیاه داشته باشید و این‌جا هستیم تا به شما کمک ‌کنیم تا بهترین انتخاب را برای خرید گل آپارتمانی  داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی هر فردی با سرعت متفاوتی می‌گذرد. همه‌ی ما شرایط، خانواده و خانه‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر داریم. بگذارید برایتان یک مثال بزنم.
دوست‌تان یک گلدان زیبای ارکیده‌ی کاتالیا روی میز کارش دارد که بسیار سرحال و درحال گل‌دادن است، می‌بینید که او چقدر از داشتن این گلدان لذت می‌برد، و شما هم دوست دارید یک ارکیده‌ی کاتالیا برای خودتان داشته باشید اما واقعیت این است که شما و دوست‌تان سبک‌های زندگی متفاوتی دارید.

او در خانه کار می‌کند و مراقبت کردن از گیاهان برایش آرام‌بخش است. شما ساعت‌های زیادی را برای کار در بیرون از خانه هستید.
پس با وجود این‌که دوست دارید گیاهی مثل گیاه دوست‌تان در خانه‌ی خودتان داشته باشید، نمی‌توانید برای مراقبت از آن وقت کافی بگذارید.
البته این بدان معنی نیست که اصلا نمی‌توانید گیاهی داشته باشید، بلکه باید گیاهانی را برای منزل‌تان انتخاب کنید که نیاز به توجه و مراقبت زیاد ندارند البته اگر فرصت رسیدگی به گیاهان آپارتمانی را ندارید و دوست دارید همیشه در خانه خود گل داشته باشید باید نسبت به خرید گل شاخه بریده اقدام کنید.
حال چند نکته در مورد انتخاب گیاه مناسب را توضیح می‌دهیم تا در انتخاب درست گیاه به شما بیش‌تر کمک کند. انتخاب درست یعنی گیاه نه ‌تنها در منزل‌تان زنده بماند بلکه رشد کند و سرحال باشد.

تا چه اندازه می‌توانید از گیاه‌تان مراقبت کنید؟

گیاهان هم مثل انسان‌ها شخصیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند.
یک دسته از آن‌ها سازگار و مستقلند. برای این گیاهان مهم نیست که فراموش کنید مدتی به آن‌ها آب ندهید و می‌توانند در نور کم‌تر از حد نیازشان هم زنده بمانند.
دسته‌ی دیگری از گیاهان به  توجه مداوم نیاز دارند مثلا دوست دارند خاک‌شان همیشه مقدار مورد نیاز رطوبت را داشته باشد، شاید در روز به چند بار غبارپاشی روی برگ‌ها هم احتیاج داشته باشند و دوست ندارند که زیاد جابه جا شوند یا در هوای سرد بمانند.

پس قبل از انتخاب گیاه، کمی در مورد میزان تجربه‌تان در نگه‌داری از گیاهان و مدت زمانی که می‌توانید به گیاه اختصاص دهید، فکر کنید:
آیا زندگی شلوغی دارید؟‌
آیا مدام از این مهمانی تولد به دورهمی با دوستان می‌روید؟
آیا ساعات طولانی کار می‌کنید یا زیاد سفر می‌روید؟‌
در این شرایط گیاه مناسب برای شما گیاهی مقاوم است که به توجه کمی نیاز دارد.
آیا وقت آزادتان زیاد است یا عاشق این هستید که وقت‌تان را به مراقبت و توجه به گیاهان زیبا و خاص بگذرانید؟
خبر خوب این‌جاست که برای همه‌ی سبک‌های زندگی گیاه مناسب موجود است و داشتن زندگی شلوغ به این معنا نیست که اصلا نمی‌توانید از گل‌ها و گیاهان نگه‌داری کنید.

در محل زندگی یا کارتان چقدر نور دارید؟

همه‌ی گیاهان به نور نیاز دارند اما بعضی از گیاهان نور بیش‌تری نسبت به بقیه می‌خواهند و به نوع و مقدار آن حساس‌ترند و بعضی به ندرت به نور طبیعی نیاز پیدا می‌کنند.
این که بدانید چه مقدار نور و چه نوع نوری در محل مورد نظرتان دارید نیاز به کمی بررسی دارد. قانون کلی این است که بیش‌تر گیاهان بهترین رشد را در نزدیک پنجره‌های شرقی و غربی خانه یا محل کار دارند.
گیاهان در این حالت نورغیرمستقیم را به مقدار کافی در طول روز دریافت می‌کنند و این شرایط برایشان ایده‌آل است. نور پنجره‌ی جنوبی قوی‌ترین نور است و برای گیاهان نوردوست مثل ساکولنت‌ها و آلوئه‌ورا بسیار مناسب است. بیشتر گیاهان آپارتمانی، تابش نور مستقیم (یعنی نور بدون پرده، پوشش یا محافظ) را دوست ندارند و برگ‌هایشان می‌سوزد.

با این حال گیاهانی مثل سانسوریا هم وجود دارند که با انواع مختلف نور سازگارند و حتی می‌توانند در کم‌نورترین نقاط خانه به رشدشان ادامه بدهند.

مهم‌ترین دلیل شما برای آوردن گیاه در منزل/محل کار چیست؟

تا الان متوجه شدید که با توجه به شرایط زندگی‌تان چقدر وقت و حوصله‌ی رسیدگی به گیاهان را دارید. مقدار نور محل مورد نظرتان هم مشخص کردید. حالا به قسمت جالب داستان می‌رسیم.
چرا می‌خواهید از یک گیاه جدید آپارتمانی نگه‌داری کنید؟
آیا فقط به خاطر زیبایی‌اش است؟
آیا به خاطر خاصیت تصفیه‌کنندگی هواست؟
یا به خاطر اثرات مثبت‌اش بر روحیه‌تان است؟
آیا می‌خواهید در زندگی شهرنشینی ارتباط فرزندان‌تان را با طبیعت حفظ کنید؟
انگیزه‌تان هرچه که باشد، آن را به خاطر داشته باشید تا به سوال بعدی جواب بدهید.

چه چیزی برای شما بیشترین اهمیت را دارد؟
آیا می‌خواهید از گیاهان غیرسمی برای حیوانات خانگی‌تان انتخاب کنید؟
آیا برایتان مهم است که نگه‌داری از گیاه آسان باشد؟

به تمامی این سوال‌ها پاسخ بدهید و در هنگام خرید گیاه جدید، آنها را با گل‌فروش در میان بگذارید تا مناسب‌ترین گیاهان را به شما پیشنهاد بدهد.

آوردن گیاه به منزل‌ یا محل کارتان شاید امری چالش برانگیز به نظر بیاید. ما در این متن سعی کردیم به صورت خلاصه، مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی گیاهان مثل نور و میزان مراقبت را به شما معرفی کنیم و در کنارش مهم‌ترین سوالات در مورد انتخاب گیاه و انگیزه‌تان از نگه‌داری گیاهان را هم مطرح کردیم تا بتوانید با درنظر گرفتن آن‌ها مناسب‌ترین گیاه را پیدا کنید و بهترین انتخاب را برای خانه یا محل کارتان داشته باشید. پس از خرید گل آپارتمانی مناسب خود حتما روش نگهداری گیاه آپارتمانی خود را مطالعه بیاموزید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید گل خرید گل آپارتمانی تان داشته باشید نگه داری ی گیاهان محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص درمانی رازیانه

آفتاب‌‌نیوز :

گل‌ها دارای رنگ زرد و به صورت چتر مرکب قرار گرفته اند. میوه‌های رازیانه کوچک و به طول تا ۱۲ و عرض تا ۴ میلی متر هستند. همه‌ی قسمت‌های گیاه معطر است. قسمت مورد استفاده‌ی گیاه اکثرا میوه است، ولی از ریشه و برگ آن نیز استفاده به عمل می‌آید. محل رویش گیاه در ایران: گرگان، مازندران، گیلان، آذربایجان، کردستان، کرمان و خراسان است

 تاریخچه:

در یونان بر طبق افسانه ها، دانش را شبیه زغالی سوزان می‌دانستند که در ساقه‌ای از رازیانه محصور شده است؛ و تمدن‌های کهن مصر، هند، چین، و یونان این گیاه دارویی را می‌شناختند. در قرون وسطی، این گیاه بسیار مصرف می‌شد. ثروتمندان دانه‌ی رازیانه را به ماهی و غذا‌های گیاهی خود اضافه می‌کردند و فقرا به عنوان بازدارنده‌ی اشتها برای اعیاد مذهبی آن را نگه می‌داشتند. تمام قسمت‌های گیاه برای چاشنی، و ساقه‌های آن به صورت سبزی مصرف می‌شده است. دانه‌ی رازیانه در طب سنتی به عنوان ضد نفخ معروف است. رازیانه به عنوان طعم دهنده در شکلات، لیکورها، دارو و غذا و به ویژه در نان شیرینی، ترشی‌های شیرین و ماهی مصرف می‌شود. روغن رازیانه برای مراقبت از سبزی جات و میوه‌های انبار شده در برابر نفوذ قارچ‌های بیماری زا به کار می‌رود. زنبورداران، این گیاه را برای تولید عسل می‌کارند. بهداشتی‌ها، مصرف آن را به عنوان پادزهری برای گیاهان سمی، قارچ‌ها، مارگزیدگی توصیه می‌کنند. هم چنین برای درمان ورم معده و روده، سوء هاضمه به کار می‌رود، افزون بر آن به عنوان شیر افزا، خلط آورو قاعده آور، موثر شمرده می‌شود. چای حاصل از دانه‌های خرد شده‌ی رازیانه برای شست و شوی چشم مصرف شده است و برطبق شواهد، رازیانه‌ی پودر شده، کک را از لانه‌ی سگ و طویله دور می‌کند.

فر آورده‌های گیاهی:

این فراورده‌ها به صورت تی بگ حاوی ۲ گرم پودر میوه، شربت یا قطره‌های ضد سرفه، خلط آور، مقوی معده وضد نفخ به خصوص جهت کودکان وجود دارد. هم چنین محصولاتی نظیر دراژه، شربت‌های شیرین و آب میوه‌ها از آن تهیه و عرضه شده اند.

عوارض جانبی:

مصرف رازیانه در حد دارویی دارای عارضه نیست. ولی مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث استفراغ و یا حساسیت فوری گردد. هم چنین مصرف آن در زنان باردارتوصیه نمی‌شود و در افرادی که سرطان وابسته به استروژن دارند نیز نباید مصرف شود

طریقه و میزان مصرف:

از ۱ تا ۷ گرم میوه‌ی خشک رازیانه در روز توصیه شده است. برای مصرف باید میزان مذکور را با آسیاب پودر نموده و به طور مستقیم با غذا‌ها و یا بر روی آن یک لیوان آب جوش ریخته، ۱۵ دقیقه صبر نمود و ÷س از صاف کردن، محصول آن را میل کرد.

مهمترین اثرات گزارش شده رازیانه:

ضددرد، ضد باکتری، ضد آندروژن، ضد ورم، ضد سم، ضد نفخ، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد سرفه، افزایش دهنده‌ی میل جنسی، مقوی قلب، هضم کننده، معرق، ادرار آور، خلط آور، قارچ کش، استروژنیک، محرک معده، افزایش دهنده‌ی شیر، مسهل، مقوی معده، کرم کش و نارکوتیک

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • خواص درمانی رازیانه
  • تعریف کمپوست
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • تورم‏‏‌سنجی در فایل‏‏‌های آپارتمانی