Web Analytics Made Easy - Statcounter

تراکتوری ها اطلاعیه ای صادر کردند.

طرفداری- باشگاه تراکتور همچنان مصر است که بازی های لیگ نباید ادامه پیدا کند و در این خصوص اطلاعیه ای صادر کرده است.

به نقل از روابط عمومی باشگاه تراکتور، باشگاه تراکتور در ادامه مخالفت هایش برای شروع دوباره لیگ برتر مطلب زیر را نوشته است:

فلسفه‌ی فوتبال در لیگ‌های اروپایی بر مبنای جذب اسپانسرهای قدرتمند، پیش‌فروش بلیت مسابقات و طبیعتاً، کسب درآمدهای آنچنانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبال در اروپا به یک صنعت پویا تبدیل شده، صنعتی که میلیون‌ها دلار در آن رد و بدل می‌شود؛ با این حال، علی‌رغم تمامی ضررهای مالی هنگفت، فصل جاری لیگ‌های اروپایی یکی پس از دیگری به‌طور کامل لغو می‌شوند تا کرونا ویروس، ریه‌های فوتبال را از کار نیندازد. از خودمان سوال کرده‌ایم که هدف ما از برگزاری مسابقات فوتبال در کشورمان چه چیزی است؟ اینجا که خبری از اسپانسرهای آنچنانی، حق پخش تلویزیونی، پیش‌فروش بلیت مسابقات و درآمد نیست. اینجا سر و ته فوتبال فقط هزینه است و تیم‌ها در صورت لغو مسابقات، نه تنها ضرر مالی نمی‌بینند، شاید وضعیت مالی‌شان، بهتر هم شود! ما فوتبال بازی می‌کنیم که مردم با حضور در استادیوم‌ها لذت ببرند و به‌ نوعی غنی‌سازی اوقات فراغت هدف اول و آخر هست، هدفی که در صورت برگزاری بدون تماشاگر بازی‌ها، رنگ می‌بازد و ما می‌مانیم و یک فوتبال بی‌هدف و بدون هیجان... ما می‌مانیم با فوتبالی برای رفع تکلیف...

حال اگر بازی‌ها برگزار شوند با چه شرایطی رو به رو خواهیم بود؟ فوتبال کشورمان حتی در فاصله‌ی بین دو فصل نیز تعطیلی مطلق چند ماهه و بدون تمرین را تجربه نکرده است. بازیکنان فوتبال در تعطیلات بین فصول، با سفر چند هفته‌ای و حضور در کنار خانواده، پیگیری تمرینات انفرادی و سپس تمرینات بدنسازی شش هفته‌ای، خودشان را برای شروع فصل جدید آماده می‌کنند؛ اما شرایط این تعطیلی دو ماهه بسیار متفاوت‌تر است؛ به‌طوری که شرایط بدنی بازیکنان به‌دلیل تعطیلی اماکن ورزشی همچون زمین‌های فوتبال و باشگاه‌های بدنسازی، به هیچ وجه در وضعیت خوبی نیست.

مگر با تمرینات داخل خانه می‌توان وارد مسابقات حرفه‌ای شد؟ معلوم است که نمی‌شود. از سوی دیگر باتوجه به وضعیت نامناسبی که کرونا در دنیا به راه انداخته، ورزشکاران از نظر روحی نیز شرایط مطلوبی ندارند که همین موضوعات، احتمال آسیب‌دیدگی فوتبالیست‌ها و افت کیفیت مسابقات را صد چندان می‌کند و طبیعتاً باشگاه‌ها و فوتبال ایران با مصدومیت ستاره‌های میلیاردی زیان‌های مادی و معنوی می‌بینند.

اگر مسابقات برگزار شود، روزانه گروه 50 نفری از بازیکنان و عوامل تیم‌ها کنار همدیگر جمع شده و در سالن‌های بدنسازی عمومی و زمین چمن، تمریناتشان را انجام خواهند داد که همین تجمع، دروازه ورود کرونا به فوتبال ایران است.

باتوجه به اثرات ماندگار کرونا ویروس، بازیکنان فوتبال در صورت ابتلا به این ویروس کشنده، عمر فوتبالی‌شان به آخر خط می‌رسد. کرونا می‌تواند یک استعداد این مرز و بوم را با هزار و یک آرزویش، نابود کند! در شرایطی که این بیماری در دنیا جولان می‌دهد، باشگاه‌ها چگونه بازیکنانشان را برای شروع تمرینات دعوت کنند؟ با چه تضمینی؟ اگر یک بازیکن به کرونا مبتلاء شود، چه کسی جواب می‌‌دهد؟ متولیان امر عواقب این تصمیم را برعهده می‌گیرند؟ طی روزهای گذشته بسیاری از بازیکنان نگرانی‌شان را بابت از سرگیری مسابقات اعلام کرده‌اند.

این روزها همه بی‌تاب شنیدن سوت آغاز مسابقات هستند، ولی به قیمت سلامت ورزشکاران؟ هرگز! مهم نیست چه کسانی در پایان فصل نوزدهم، جام قهرمانی را لمس خواهند کرد، جامی که به‌خاطر آن سلامت ورزشکاران و جامعه به خطر بیفتد، مگر ارزش دارد؟

باشگاه تراکتور با تأکید بر جمله‌ی «فوتبال، فدای سلامت» بار دیگر از عوامل تصمیم‌ گیرنده درخواست دارد که تمامی جوانب موضوع و عواقب آن را مدنظر قرار داده و لیگ نوزدهم را به طور کامل لغو کنند و پیشنهاد می‌شود مقابل قهرمان لیگ نوزدهم، واژه‌ی «سلامت» نوشته شود.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: باشگاه تراکتور ی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحیم پور: روند جوانگرایی در تیم ملی ادامه‌دار باشد

سیامک رحیم پور کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: تیم ملی فوتبال روندی که در این مسابقات در پیش گرفته، استفاده از بازیکنان جوان است. یکسری بازیکن به تیم ملی آمدند که بیشتر آنها در اردوی قبلی بودند، اما در نهایت یا در سفر‌ها برده نمی‌شدند و اگر هم همراه تیم ملی می‌رفتند از آنها استفاده نمی‌شد.

با زوج  خلیل زاده و کنعانی زادگان در ادامه مسیر جام جهانی به مشکل می خوریم 

او افزود: در بازی رفت برابر ترکمنستان از زوج حزباوی و سامان فلاح استفاده شد و تیم ملی ۵ گل به حریف زد. این روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم. اگر قرار باشد با زوج شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان ادامه بدهیم به مرحله‌ای در مسابقات جام جهانی می‌رسیم که  به مشکل برمی خوریم.  باید طوری باشد که  سن و سال بازیکنان را در نظر بگیریم.

رحیم پور تصریح کرد: برای شجاع خلیل زاده احترام خاصی قائل هستم، اما برای  جایگزینی این بازیکن  باید تغییراتی را در تیم ملی انجام بدهیم. اگر ما نخواهیم این کار را کنیم کعبه آمال ما همان می‌شود که تیم ژاپن ر ا می‌بریم، اما از تیم قطر شکست می‌خوریم و حذف می‌شویم.

روند جوانگرایی نباید بر حسب اجبار باشد 

کارشناس فوتبال گفت: پیشنهاد می‌کنم که روند جوانگرایی تیم ملی فوتبال ادامه پیدا کند نه اینکه برحسب اجبار زمانی که شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان را نداریم مجبور شویم که از سامان فلاح و حزباوی استفاده کنیم.

باید اعتقاد به جوانگرایی را نشان بدهیم 

او درباره اینکه در بازی رفت برابر تیم ترکمنستان از  چند بازیکن جوان استفاده شد، اما در بازی برگشت فقط یک بازیکن جوان در ترکیب تیم ملی قرار داشت، گفت:  در وهله اول باید بگوییم و نشان بدهیم که به بازیکن جوان و جوانگرایی اعتقاد داریم. کاری که مرحوم پرویز دهداری بار‌ها بار‌ها نشان داد و او  در تیم‌های باشگاهی و تیم ملی از جوانان استفاده می‌کرد. من یادم می‌آید که مسابقات مهمی را تیم ملی قرار بود برود و خیلی‌ها  ترس داشتند که مرحوم ناصر حجازی نیست،ببازیم، اما مرحوم دهداری یک دروازه بان جوان  را برد و بازی را پیروز شدند. در حالی که آنها ترس از نتیجه نگرفتن داشتند. تفاوت یک بازیکن ملی پوش با بازیکن عادی ۳ ماه تمرین فشرده و تخصصی در پستش  هست.

بازیکنان جوان با شرکت در مسابقات بین المللی  باتجربه شدند 

رحیم پور تصریح کرد: بازیکنانی که به تیم ملی می‌آیند مثل دوران ما نیستند که مسابقاتی نبود و اگر بازی‌هایی هم در تهران برگزار می‌شد خیلی قوی نبودند. اکنون بازیکنانی مثل حزباوی و سامان فلاح به تیم ملی می‌آیند در رده نونهالان بودند و بازی‌های بین المللی دیدند و حضور داشتند  و آنها جوانان باتجربه هستند، اما در زمان قدیم، ما جوانان بی تجربه بودیم.

متاسفانه بازیکنان ۲۴ ساله را جوان می دانیم 

کارشناس فوتبال گفت: به  امثال ما ،بازیکن بی تجربه می‌گفتند، چون بازی‌های بین المللی نداشتیم و بازی‌های ملی مان در حد و اندازه یکی، ۲ بازی بود، اما این بازیکنان جوان در رده‌های مختلف بازی‌های بین المللی انجام دادند و  تعداد بازی هایشان شاید به ۵۰ الی ۶۰ بازی هم برسد؛ بنابراین این بازیکنان جوان و با تجربه هستند. اگر در سطح دنیا می‌بینیم که سن بازیکنان تیم ملی را پایین آوردند به خاطر این است که بازیکن از رده نونهالان مقابل بازیکن خارجی دیگر قرار می‌گیرد و تجربه به دست می‌آورد و به تیم ملی بزرگسال می‌رسد و کسی مثل یامال با ۱۵ سال سن بازی می‌کند. تفاوت دیدگاه ما با دیدگاه خارجی‌ها این است که آنها  سنین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ ساله را بازیکن جوان می‌بینند، اما متاسفانه وضعیت فوتبال کشورمان به این صورت است که مربیان سنین ۲۴، ۲۵ ساله را بازیکن جوان می‌دانند.

استفاده از جوانان به شجاعت، شهامت . اعتقاد داشتن برمی گردد 

او افزود: تیم‌های ملی مثل اسپانیا و فرانسه دارند از بازیکنانی استفاده می‌کنند که ۱۵، ۱۶، ۱۷ و نهایت ۲۰ ساله هستند، اما متاسفانه  ما بازیکن جوان را سنین ۲۴، ۲۵ ساله می‌دانیم. این موضوع به اشتباه برخی از مربیان تیم‌های باشگاهی برمی گردد که برای اینکه خودشان را از ضربات نتیجه نگرفتن در امان نگه دارند، می‌گویند تیم ما جوان هست. در حالی که تیم‌های جوان شامل  تیم بارسلونا و آرسنال سال قبل بودند که کاندید قهرمانی بودند. اکنون بازیکنان  جوان در کشور ما و کشور‌های دیگر به خاطر اینکه از سنین پایین‌تر در مسابقات بین المللی حضور پیدا می‌کنند، آنها دیگر بی تجربه نیستند و با تجربه هستند. استفاده از جوانان به شجاعت، شهامت و اعتقاد داشتن برمی گردد.

ما برابر تیم های قوی تر از جوانان استفاده نخواهیم کرد 

رحیم پور بیان کرد: ما مشکلی در فرهنگ خود داریم و برخی از کارشناسان  فشار بیاورند که تیم ملی باید جوان شود و اگر نتیجه نگرفت حرف‌های دیگری بزنند، اما امثال من چنین چیزی در مورد تیم ملی نمی‌گوییم. ما اعتقاد داریم که تیم ملی از همین اکنون باید استارت جوانگرایی را بزند. اگر ما نتوانیم در بازی‌هایی همانند دیدار با ترکمنستان از بازیکنان جوان خود مثل حزباوی و سامان فلاح و ... استفاده کنیم هر چه به جلوتر برویم و برابر  تیم‌های قوی‌تر از جوانان استفاده نخواهیم کرد و نباید این فرصت‌ها را از دست بدهیم.

همکاران قلعه نویی باید فضا را برای حضور جوانان فراهم کنند 

کارشناس فوتبال گفت: اگر ما در بازی برگشت برابر ترکمنستان شکست می‌خوریم و یا مساوی می‌کردیم چیزی را از دست نمی‌دادیم، چون ۲ بازی پیش رو داشتیم و می‌توانستیم نتیجه بگیریم. به هر حال صعود از مرحله مقدماتی مسئله‌ای ندارد. به نظرم همکاران قلعه نویی باید به او کمک کنند و فضای پیش رو را برای جوانان بیشتر باز کنند و شرایط را ایجاد کنند تا بتوانند از بازیکنان جوان بیشتر استفاده کنند. مثل اکنون نباشد که در بازی رفت با ترکمنستان ۵، ۶ بازیکن جوان حضور داشته باشند، اما در بازی برگشت یک بازیکن جوان درون زمین مسابقه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • رحیم پور: روند جوانگرایی در تیم ملی ادامه‌دار باشد
  • تهدید باشگاه سپاهان به بازی نکردن مقابل تراکتور
  • سپاهان در مقابل تراکتور بازی نمی‌کند؟
  • تهدید سپاهان به بازی نکردن مقابل تراکتور
  • مسی ارزان شد: قیمت لئو را باور نمی‌کنید!‏
  • تالو و ووشو برای اولین بار با دو کاندیدا در برترین‌های ایران + ویدیو
  • سپاهان تهدید به بازی نکردن مقابل تراکتور کرد
  • سپاهان تهدید کرد؛ شاید مقابل تراکتور وارد زمین نشویم!
  • رده‌بندی جدید از باارزش ترین بازیکنان فوتبال
  • حسین نژاد همچنان دور از بازیکنان/ یوسفی غایب دیدار با تراکتور