Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهبود یافته کووید 19 با مراجعه به پایگاه انتقال خون امام رضا (ع)سمنان اهدای پلاسما نمود و به پویش شکرانه سلامت پیوست.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، پویش شکرانه سلامت با جمع آوری و ذخیره پلاسما بهبود یافتگان کووید 19 با هدف تامین نیازهای پیش بینی شده مراکز درمانی در پایگاه انتقال خون امام رضا (ع) سمنان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اولین روز شروع طرح جمع‌آوری و ذخیره پلاسما بهبودیافتگان کووید19 در سمنان، دکتر وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به تاثیر مثبت پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا بر بهبودی سایر بیماران کرونا گفت   : بهبود یافتگان بیماری کرونا می توانند به شکرانه بازیابی سلامتیشان اهدای پلاسما نموده و به یاری بیماران کرونا بشتابند.
وی با اشاره به اینکه با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی جمع‌آوری و ذخیره پلاسما انجام می شود، افزود :  داوطلبان اهدای پلاسما، معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایشات اولیه در صورت دارا بودن شرایط لازم از آنان پلاسما دریافت می‌شود.
گفتنی است، بهبود یافتگان کووید 19 که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای خون می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون امام رضا(ع) سمنان اهدای پلاسما نموده و در این کار خیر مشارکت نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اهدای خون سمنان بهبود یافتگان اهدای پلاسما انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حسین قاسمی رئیس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث اورژانس ۱۱۵ هرمزگان از انتقال بیمار ۳۰ ساله با تشخیص ترومبوز وریدی از بیمارستان با بالگرد هوایی بستک به بندر لنگه و سپس انتقال فرد از بندر لنگه به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس توسط بالگرد اورژانس هوایی خبر داد.

قاسمی گفت: بیمار ۳۰ ساله با تشخیص ترومبوز وریدی به بیمارستان مراجعه کرد که به دلیل وخامت حال بیمار و نیاز به مراقبت‌های تخصصی بیشتر، تصمیم به انتقال بیمار به بیمارستان در بندرعباس گرفته شد.

وی افزود: با توجه به شرایط بیمار، سریع‌ترین و ایمن‌ ترین روش انتقال، استفاده از بالگرد هوایی تشخیص داده شد.

رئیس اورژانس هرمزگان عنوان‌کرد: بیمار ابتدا با بالگرد هوایی بستک از بیمارستان به بندر لنگه منتقل شد و سپس از بندر لنگه با بالگرد هوایی توسط کادر مجرب فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ به بندرعباس منتقل شد.

وی خاطر نشان کرد: انتقال سریع بیمار با بالگرد هوایی می‌تواند در این موارد حیاتی باشد.

کد خبر 6085418

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان