Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندان‌های فدرال آمریکا عمداً در حال از بین بردن سوابق پزشکی هستند تا آمار واقعی مبتلایان به کرونا نامشخص بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اینترسپت، یک زندان فدرال در یکی از بخش‌های شهر نیویورک آمریکا که بیش از هزار و 700 زندانی دارد عمداً در حال از بین بردن سوابق پزشکی است تا شمار واقعی مبتلایان به بیماری کرونا در این زندان نامشخص بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش یک متخصص درمانی که در ۲۳ آوریل برای بازرسی به این زندان که در بروکلین نیویورک واقع شده، مراجعه کرده بود، این زندان در تلاش بوده است آمار مبتلایان به کرونا را از بین ببرد و از ارائه خدمات درمانی کافی به زندانیان سر باز بزند.

این گزارش که در پنج‌شنبه هفته گذشته ارائه شد، عنوان می‌کند که ادعاهای اداره فدرالی زندان‌ها، که این زندان را اداره می‌کند، مشکوک است. اداره فدرالی زندان‌ها و دادستان‌های فدرال در دادگاه اذعان کرده‌اند که شرایط این زندان تحت کنترل است. اما گزارش بازرسان درمانی نشان می‌دهد که شش نفر از زندانی که تست کرونای آنان مثبت اعلام‌شده احتمالاً تنها بخش کوچکی از مبتلایان به این بیماری در این زندان بوده‌اند. این گزارش را دکتر «هومر ونترز»، مدیر پزشکی سابق زندان‌های شهر نیویورک، نوشته است.

ونترز در این گزارش نوشت، این زندان فدرال با اقدامات خود، «بازداشت‌شدگان و کارکنان را در خطر مرگ و ابتلا به بیماری‌ها ازجمله بیماری کرونا قرار می‌دهد. برخی از اقدامات کنونی این مرکز درواقع گسترش ویروس کرونا را در زندان تسریع بخشیده است.»

مدیر پزشکی سابق زندان‌های شهر نیویورک در گزارش خود پی برده است که نظارت مرکز بازداشت کلان‌شهر در آمریکا متأسفانه ناکافی است؛ ازجمله چک کردن دمای بدن زندانیان و کارکنان که به‌ندرت انجام‌شده است. هیچ‌کدام از زندانیانی که ونترز با آنان صحبت کرده برای علائم کرونا چک نشده بودند.

هومر ونترز در این گزارش نوشت، بخشی از مشکل اینجاست که سیستمی که زندانیان از طریق آن برای خدمات درمانی درخواست می‌داده‌اند، خراب بوده است. زندانیان که ونترز با آنان مصاحبه کرده بود اعلام کردند که بعد از درخواست خدمات درمانی، آن‌ها سه تا هفت روز منتظر مانده‌اند تا یک نیروی درمانی آنان را ویزیت کند. برخی زندانیان نیز گفته‌اند اصلاً هیچ پاسخی برای خدمات درمانی دریافت نکرده‌اند. مدیر خدمات بهداشتی در این زندان نیز در شهادت خود در دادگاه عنوان کرد که درخواست برای حل مشکلات درمانی در این زندان معمولاً دو هفته طول می‌کشد.

بر اساس بررسی‌های ونترز، ۱۴۷ نفر از زندانیانی که بین سیزدهم مارس تا سیزدهم آوریل برای درمان تماس گرفته بودند علائم بیماری کرونا را توصیف کرده بودند. 37 نفر از زندانیانی که درخواست خود را ثبت کرده بودند اعلام کردند که این اولین درخواست آنان نبوده است. تاکنون، مقامات این زندان تنها 10 زندانی را برای این بیماری آزمایش کرده‌اند. ۲ نفر دیگر نیز در بیمارستان‌های نزدیک تست کرونا داده‌اند و پنج نفر دیگر نیز در قرنطینه قرارگرفته و هنوز آزمایش نشده‌اند. این زندان تنها ۱۰ ابزار تست کرونا در دست دارد.

بر اساس گزارش اینترسپت، درخواست الکترونیکی زندانیان برای دریافت خدمات درمانی تنها در زمانی انجام می‌شود که زندانیان به کامپیوتر دسترسی داشته باشند. در هفته‌های اخیر، واحدهایی که در این زندان، دارای کامپیوتر بوده‌اند همواره بسته بوده‌اند و زندانیان نیز تنها یک ساعت در یک روز فرصت داشته‌اند که از حمام و تلفن استفاده کنند. در این مدت، این زندانیان اغلب درخواست‌های خود را روی کاغذ نوشته‌اند و این کاغذها را به نگهبانان زندان ارائه داده‌اند.

به گزارش اینترسپت، ازآنجایی‌که اصرار دادستان‌ها مبنی بر اینکه این زندان هیچ خطری برای سلامتی زندانیان نداشته است، وکلای دولتی آمریکا تصمیم گرفتند اطلاعاتی در مورد شرایط این زندان به دست آورند. هفته‌ها طول کشید طرح دعوی در دادگاه به بازبینی این زندان منجر شود. بعد از آن نیز تصمیم گرفته شد که شخصی به نام ونترز برای بازدید وارد ساختمان این زندان شود و با زندانیان نیز مصاحبه کند. وی در ابتدا برای مصاحبه با زندانیانی که علائم کرونا داشته یا مبتلا به این بیماری شده بودند، با موانعی روبه‌رو بود؛ زیرا مسئولان این زندان نیز خواهان حضور در زمان مصاحبه به زندانیان بودند. سرانجام، تصمیم بر این شد که تنها ونترز حق ورود به واحد ویژه استراحت در این زندان را دارد.

بر اساس این گزارش، در بحبوحه بیماری کرونا در آمریکا، شواهد دیگری نیز وجود دارند که نشان می‌دهند مقامات این زندان در تلاش بوده‌اند تا یک بحران درمانی دیگر را در این زندان پنهان کنند. مدافعان فدرال نیویورک چندین تماس را از زنانی در یکی از واحدهای این مرکز دریافت کرده‌اند. اخیراً تست کرونای یک مقام نظامی که بر این واحد نظارت می‌کرده است نیز مثبت اعلام‌شده و چندین زن در این واحد علائم بیماری کرونا داشته‌اند، اما این زندان به این افراد خدمات درمانی ارائه نکرده است. یکی از این زنان که وظیفه شست‌وشو حوله‌ها و روتختی‌های این واحد را بر عهده داشته است ناگهان حس بویایی خود را از دست می‌دهد، احساس سرگیجه پیدا می‌کند و دائم سرفه می‌کند. این زن بارها درخواست کمک درمانی می‌کند اما بخش خدمات درمانی این زندان تنها به وی اعلام می‌کردند که چای بنوشد و از دیگر زندانیان دور باشد. زمانی که از این زندان بازدید به عمل آمد وی بار دیگر علائم بیماری خود را اعلام کرد و خواستار تست تشخیص بیماری کرونا شد.

اینترسپت در پایان این گزارش نوشت، 6 نفر، طرح دعوی علیه رئیس این زندان را درخواست داده‌اند. این شش نفر عنوان می‌کنند که محدود کردن مردم در چنین شرایط خطرناکی، حقوق قانون اساسی آنان را نقض می‌کند، به این بهانه که آن‌ها از مجازات‌های غیرعادی رها شوند. این 6 نفر از دادگاه خواسته‌اند که افرادی که اکنون در این زندان ازلحاظ بهداشتی آسیب‌پذیر هستند، آزاد شوند. این طرح دعوی همچنین خواستار تست ویروس کرونا، خدماتی بهداشتی کافی، خدمات درمانی کافی، گزارش مداوم از شیوع ویروس کرونا و تجهیزات محافظت شخصی برای کارکنان و زندانیان حاضر در این زندان شده است. به نوشته اینترسپت، مردان و زنان حاضر در این زندان همچنان منتظر و نگران هستند.

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا نیویورک کرونا زندان های آمریکا خدمات درمانی بیماری کرونا تست کرونا داده اند زندان ها بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

مدیرکل زندان‌های فارس از کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسحاق ابراهیمی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 16 جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزاید زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کردند.

وی افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

رئیس ستاد دیه استان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 650 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از 950 زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من 40 را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از 6000 هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به 7 میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر 40 هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

به گزارش تسنیم شماره کارت 6104337770030961 بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد