Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-بر اساس گزارش یک متخصص درمانی در آمریکا، یک زندان فدرال در نیویورک در حال پنهان کردن آمار زندانیانی است که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند تا از این طریق از رسیدگی‌ درمانی به آنان جلوگیری کند.

 یک زندان فدرال در یکی از بخش‌های شهر نیویورک آمریکا، که بیش از هزار و 700 زندانی دارد عمداً در حال از بین بردن سوابق پزشکی است تا شمار واقعی مبتلایان به بیماری کرونا در این زندان نامشخص بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه «اینترسپت»، طبق گزارش یک متخصص درمانی که در ۲۳ آوریل برای بازرسی به این زندان که در بروکلین نیویورک واقع شده، مراجعه کرده بود، این زندان در تلاش بوده است آمار مبتلایان به کرونا را از بین ببرد و از ارائه خدمات درمانی کافی به زندانیان سر باز بزند.

این گزارش که در پنج‌شنبه هفته گذشته ارائه شد، عنوان می‌کند که ادعا‌های اداره فدرالی زندان‌ها، که این زندان را اداره می‌کند، مشکوک است. اداره فدرالی زندان‌ها و دادستان‌های فدرال در دادگاه اذعان کرده‌اند که شرایط این زندان تحت کنترل است. اما گزارش بازرسان درمانی نشان می‌دهد که شش نفر از زندانی که تست کرونای آنان مثبت اعلام شده احتمالاً تنها بخش کوچکی از مبتلایان به این بیماری در این زندان بوده‌اند. این گزارش را دکتر «هومر ونترز»، مدیر پزشکی سابق زندان‌های شهر نیویورک، نوشته است.

ونترز در این گزارش نوشت، این زندان فدرال با اقدامات خود، «باز‌داشت شدگان و کارکنان را در خطر مرگ و ابتلا به بیماری‌ها از جمله بیماری کرونا قرار می‌دهد. برخی از اقدامات کنونی این مرکز در واقع گسترش ویروس کرونا را در زندان تسریع بخشیده است.»

مدیر پزشکی سابق زندان‌های شهر نیویورک در گزارش خود پی برده است که نظارت مرکز باز‌داشت کلانشهر در آمریکا متأسفانه ناکافی است؛ از جمله چک کردن دمای بدن زندانیان و کارکنان که به ندرت انجام شده است. هیچ کدام از زندانیانی که ونترز با آنان صحبت کرده برای علائم کرونا چک نشده بودند.

هومر ونترز در این گزارش نوشت، بخشی از مشکل اینجاست که سیستمی که زندانیان از طریق آن برای خدمات درمانی درخواست می‌داده‌اند، خراب بوده است. زندانیان که ونترز با آنان مصاحبه کرده بود اعلام کردند که بعد از درخواست خدمات درمانی، آنها سه تا هفت روز منتظر مانده‌اند تا یک نیروی درمانی آنان را ویزیت کند. برخی زندانیان نیز گفته‌اند اصلاً هیچ پاسخی برای خدمات درمانی دریافت نکرده‌اند. مدیر خدمات بهداشتی در این زندان نیز در شهادت خود در دادگاه عنوان کرد که درخواست برای حل مشکلات درمانی در این زندان معمولاً دو هفته طول می‌کشد.

بر اساس بررسی‌های ونترز، ۱۴۷ نفر از زندانیانی که بین سیزدهم مارس تا سیزدهم آوریل برای درمان تماس گرفته‌ بودند علائم بیماری کرونا را توصیف کرده بودند. 37 نفر از زندانیانی که درخواست خود را ثبت کرده‌ بودند اعلام کردند که این اولین درخواست آنان نبوده است. تاکنون، مقامات این زندان تنها 10 زندانی را برای این بیماری آزمایش کرده‌اند. ۲ نفر دیگر نیز در بیمارستان‌های نزدیک تست کرونا داده‌اند و پنج نفر دیگر نیز در قرنطینه قرار گرفته و هنوز آزمایش نشده‌اند. این زندان تنها ۱۰ ابزار تست کرونا در دست دارد.

بر اساس گزارش اینترسپت، درخواست الکترونیکی زندانیان برای دریافت خدمات درمانی تنها در زمانی انجام می‌شود که زندانیان به کامپیوتر دسترسی داشته باشند. در هفته‌های اخیر، واحد‌هایی که در این زندان، دارای کامپیوتر بوده‌اند همواره بسته بوده‌اند و زندانیان نیز تنها یک ساعت در یک روز فرصت داشته‌اند که از حمام و تلفن استفاده کنند. در این مدت، این زندانیان اغلب درخواست‌های خود را روی کاغذ نوشته‌اند و این کاغذ‌ها را به نگهبانان زندان ارائه داده‌اند.  

به گزارش اینترسپت، از آنجایی که اصرار دادستان‌ها مبنی بر اینکه این زندان هیچ خطری برای سلامتی زندانیان نداشته است، وکلای دولتی آمریکا تصمیم گرفتند اطلاعاتی در مورد شرایط این زندان به دست آورند. هفته‌ها طول کشید طرح دعوی در دادگاه به بازبینی این زندان منجر شود. بعد از آن نیز تصمیم گرفته شد که شخصی به نام ونترز برای بازدید وارد ساختمان این زندان شود و با زندانیان نیز مصاحبه کند. وی در ابتدا برای مصاحبه با زندانیانی که علائم کرونا داشته‌ یا مبتلا به این بیماری شده بودند، با موانعی روبه‌رو بود؛ زیرا مسئولان این زندان نیز خواهان حضور در زمان مصاحبه به زندانیان بودند. سرانجام، تصمیم بر این شد که تنها ونترز حق ورود به واحد ویژه استراحت در این زندان را دارد. 

بر اساس این گزارش، در بحبوحه بیماری کرونا در آمریکا، شواهد دیگری نیز وجود دارند که نشان می‌دهند مقامات این زندان در تلاش بوده‌اند تا یک بحران درمانی دیگر را در این زندان پنهان کنند. مدافعان فدرال نیویورک چندین تماس را از زنانی در یکی از واحد‌های این مرکز دریافت کرده‌اند. اخیراً تست کرونای یک مقام نظامی که بر این واحد نظارت می‌کرده است نیز مثبت اعلام شده و چندین زن در این واحد علائم بیماری کرونا داشته‌اند، اما این زندان به این افراد خدمات درمانی ارائه نکرده است. یکی از این زنان که وظیفه شست‌وشو حوله‌ها و روتختی‌های این واحد را بر عهده داشته است ناگهان حس بویایی خود را از دست می‌دهد، احساس سر‌گیجی پیدا می‌کند و دائم سرفه می‌کند. این زن بار‌ها در‌خواست کمک درمانی می‌کند اما بخش خدمات درمانی این زندان تنها به وی اعلام می‌کردند که چای بنوشد و از دیگر زندانیان دور باشد. زمانی که از این زندان بازدید به عمل آمد وی بار دیگر علائم بیماری خود را اعلام کرد و خواستار تست تشخیص بیماری کرونا شد.

اینترسپت در پایان این گزارش نوشت، شش نفر، طرح دعوی علیه رئیس این زندان را درخواست داده‌اند. این شش نفر عنوان می‌کنند که محدود کردن مردم در چنین شرایط خطرناکی، حقوق قانون اساسی آنان را نقض می‌کند، به این بهانه که آنها از مجازات‌های غیر‌عادی رها شوند. این شش نفر از دادگاه خواسته‌‌اند که افرادی که اکنون در این زندان از لحاظ بهداشتی آسیب‌پذیر هستند، آزاد شوند. این طرح دعوی همچنین خواستار تست ویروس کرونا، خدماتی بهداشتی کافی، خدمات درمانی کافی، گزارش مداوم از شیوع ویروس کرونا و تجهیزات محافظت شخصی برای کارکنان و زندانیان حاضر در این زندان شده است. به نوشته اینترسپت، مردان و زنان حاضر در این زندان همچنان منتظر و نگران هستند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خدمات درمانی بیماری کرونا تست کرونا زندان ها داده اند بوده اند بر اساس شش نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال موفق به اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان استان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، محصولات گلخانه‌ای، پرورش قارچ، پرورش ماهی، انواع رشته‌های صنایع دستی، قالی بافی، مونتاژ انواع لامپ‌های کم مصرف و بلوک‌زنی به‌صورت خودگردان، مشارکتی یا واگذاری به کارآفرین و همچنین اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی موفق به اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان شده که از این تعداد ۵۷۰ نفر به‌صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار و مابقی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند.

وی افزود: متوسط دریافتی زندانیان اعزام به‌کار و کارگاهی با توجه به ساعت کارکرد و کیفیت کار آن‌ها است و محصولات تولیدی زندانیان بنا بر نوع فعالیت شامل خودگردان، مشارکت، واگذاری به کارآفرین یا مراکز خصوصی و دولتی به فروش می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: در راستای تشویق کارآفرینان جهت راه‌اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و همچنین تشویق مراکز خصوصی جهت به‌کارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال، اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی چهار درصد می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: از جمله محصولات تولیدی زندانیان زیر نظر و با سازماندهی این بنیاد شامل صنایع دستی (تسبیح، وسایل چوبی دکوری، گیوه، فرش دست بافت، کیف پول چرم، ساک و کوله پشتی) محصولات خیاطی و تریکو (لباس بیمارستانی، پافر، شلوار، لباس‌های ورزشی و غیره) صنایع فلزی (در و پنجره، فرغون و غیره) بند ساعت، زغال، کاسه سفالی و محصولات کشاورزی (فرنگی‌جات، گندم و جو، باغبانی) است.

وی افزود: در راستای آموزش زندانیان جهت ورود به بازار کار، بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با سازمان زندان‌ها و با همیاری و کمک بنیاد تعاون زندانیان، پس از آموزش توسط مبادی ذی‌ربط، گواهینامه‌های معتبر برای زندانیان صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: پس از آزادی، زندانی توسط اداره امور خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت بعد از خروج و تأیید کار توسط گروه اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شود تا از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ با کارمزد بانکی ۲ تا ۴ درصد برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کارگاه‌های مربوطه به مهارت اخذ شده بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: در راستای آموزش زندانیان و حرفه آموزی در سال جاری ۲۳۱۸ فقره گواهی‌نامه مهارت حرفه آموزی در ۵۰ رشته مختلف توسط اداره حرفه آموزی و اشتغال زندان صادر شده است.

کد خبر 739473

دیگر خبرها

  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • در زندان فوق امنیتی در سنگاپور چه می‌گذرد؟/ از 8 مدل صبحانه تا زندگی در سلول‌های انفرادی
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید