Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آلمان از چین درخواست کرده که در روند شفاف سازی درباره منشاء ویروس کرونا همکاری کند و دولت فرانسه نیز تمدید وضعیت فوق العاده تا دو ماه دیگر را در دستور کار قرار داده است. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا در اروپا همچنان تیتر اول بسیاری رسانه ها است و نگرانی های زیادی را در بین شهروندان و سیاستمداران اروپایی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که ایتالیا با 474 مرگ کرونایی جدید در 24 ساعت گذشته بیشترین افزایش آمار قربانیان در 11 روز گذشته را تجربه کرد. بر اساس آمارهای منتشر شده تا به حال در مجموع 28710 نفر در ایتالیا در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انجمن کشاورزان آلمان هم به وجود آمدن یک شرایط بازار ناامن را به دلیل شیوع ویروس کرونا انتظار دارد.

در بحبوبه شیوع کرونا "وینفرید کرتشمن"، نخست وزیر ایاللت بادن وورتمبرگ آلمان هم اعلام کرده که مسئله دگرگونی آب و هوا بسیار خطرناک تر از بحران کرونا است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم لغو هشدارهای سفر کرونایی را با توجه به شرایط فعلی رد کرده و گفت: زمانی که مردم نه تنها بتوانند به سفرهای خارجی بروند بلکه با امنیت کافی از آنجا برگردند در این صورت ما می توانیم هشدارهای سفر را به تدریج کاهش دهیم.

وی اقدام سریع و عجولانه در این راستا را رد کرده و گفت: ما نمی توانیم و نمی خواهیم در تابستان یک بار دیگر چند هزار نفر را از تعطیلات تابستانی برگردانیم.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم از ادامه فصل بوندس لیگا تحت شرایط سخت حمایت کرده و درباره شروع مجدد آن در ماه می سخن گفت.

زیهوفر همچنین پیشنهاد اتریش برای باز کردن مرزهای بین آلمان و اتریش برای تردد توریسست ها در تابستان را رد کرده و با این مسئله مخالفت کرده و گفت: تا زمانی که این ویروس به تعطیلات نرود ما باید برنامه های سفر خود را محدود کنیم. این مسئله برای شهروندان و صنعت گردشگری قابل درک است.

وی اینکه آیا و چه موقع دوباره می توان به سفرهای خارجی رفت را به روند شیوع این بیماری همه گیر مرتبط دانسته و گفت: هیچ کس نمی خواهد آزادی تردد شهروندان را طولانی تر از آنچه ضروری است محدود کند. اما بازگشایی بی پروایانه که بعدها منجر به افزایش شیوع این بیماری شود به هیچ کس کمکی نمی کند.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم در سخنانی محدودیت های ضد کرونایی را خطری برای دموکراسی ندانسته و در عین حال گفت: جامعه البته به آزادی های اساسی نیاز دارد.

جمهوری چک هم می خواهد در ماه جولای مرزهای کشور خود را باز کند. وزیر امور خارجه چک اعلام کرد که گفتگوها در این باره با اتریش و اسلواکی در حال انجام است. وی تاکید که اگر شرایط شیوع کرونا به خوبی جریان یابد امکان گشودن مرزها زودتر از ماه جولای هم وجود دارد.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت چک حدود 7750 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 245 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسه هم می خواهد در بحران کرونا وضعیت استثنائی را تا دو ماه دیگر و تا 24 جولای (3 مرداد ماه) تمدید کند.

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرده است که ما باید مدتی با این ویروس زندگی کنیم.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم از چین درخواست کرده که در روند سفاف سازی برای یافتن مبداء ویروس کرونا همکاری کند.

افشای اسناد جدیدی از ردپای آمریکا در تولید و انتشار ویروس کروناچرا مشاور امنیت ملی ترامپ در اوج بحران کرونا از انظار پنهان است؟کشتی "سومو" قربانی جدید ویروس کرونا در ژاپنکرونا در جهان عرب|افزایش مبتلایان و بهبودیافتگان/ هشدار درباره بدترین سناریوی اقتصادی برای عربستان

هایکو ماس تاکید کرد که همه دنیا علاقمندند که منشاء دقیق این ویروس را مشخص کنند. وی تاکید کرد که با این همه دنیای علم و نه سیاست باید به سوالات در این باره پاسخ دهد.

سازمان بهداشت جهانی هم روز جمعه اعلام کرد که می خواهد در تحقیقات درباره پیدایش منشاء ویروس کرونا مشارکت کند.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می‌گیرد

نتیجه جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا حدود 245567 نفر به کرونا مبتلا شده و 25264 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم 209328 نفر به کرونا مبتلا شده و 28710 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می دهد که در انگلیس هم تا به حال 182260 نفر به کرونا مبتلا شده و 28131 نفر هم در اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 168396 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 44760 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در آلمان هم تا به حال 164967 نفر به کرونا مبتلا شده و 6812 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده وزیر امور خارجه ویروس کرونا تا به حال آلمان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فرانسه از اتباع خود برای خروج موقت از ایران

 

به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، فرانسه از شهروندان خود خواست به طور موقت ایران را ترک کنند.

این در حالی است که «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر خارجه ایران تاکید کرد که عملیات دفاعی ایران به پایان رسیده است اما هر نوع تجاوز و خطایی با پاسخ سخت مواجه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • تمدید دستور العمل شرایط فوق العاده در رژیم صهیونیستی
  • نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا با محور حملات تنبیهی ایران
  • درخواست فرانسه از اتباع خود برای خروج موقت از ایران
  • نشست فوق العاده اتحادیه اروپا با محور حملات تنبیهی ایران
  • جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی حمله ایران
  • وزرای خارجه اتحادیه اروپا با درخواست تنش‌زدایی تشکیل جلسه می‌دهند
  • نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره عملیات تنبیهی ایران