Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار از تمدید کاهش جوجه‌ریزی به ۱۰۵ میلیون قطعه تا پایان خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: امکان دسترسی به اطلاعات کالا‌های اساسی گروه ۱و ۲ ارزی به کمک وزارت اقتصاد فراهم خواهد شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمید رضا کلامی در خصوص تصمیمات جدید ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: با درخواست تشکل‌های تولیدی صنعت گوشت مرغ کشور و وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تعدیل مجدد مقادیر جوجه ریزی برای مدت دو ماه (اردیبهشت و خرداد ماه) به ۱۰۵ میلیون قطعه، مشروط به رعایت قیمت مصوب جوجه یکروزه و مرغ کشتاری موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، تشکل‌های تولیدی و وزارت جهاد کشاورزی مکلف شدند تا بازار را به گونه‌ای مدیریت کنند که قیمت جوجه یک روزه و گوشت مرغ بیش از ۷ درصد نوسان افزایشی و کاهشی به دلیل حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده نداشته باشد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد تا امکان دسترسی لازم برای دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار، سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی به سامانه سماسط از سوی معاونت امور تولیدات دامی و تشکل‌های تولیدی انجام شود و سازمان حمایت علاوه بر رصد مستمر مقادیر جوجه‌ریزی و قیمت نهاده جوجه یکروزه و گوشت مرغ، سیاست‌های پیشنهادی خود را برای استمرار تعادل بازار به کارگروه تنظیم بازار ارائه کند.

کلامی ادامه داد: بر اساس مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مبنی بر تعدیل مقادیر تولید جوجه یک روزه، که با جمع آوری ۲۰ میلیون قطعه تخم مرغ نطفه دار با مکانیسم مناسب از جمله صادرات و یا عرضه برای مصارف داخلی تخم مرغ‌های نطفه دار موافقت شده بود، مصوب شد که وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از تمام ظرفیت‌های شرکت پشتیبانی امور دام و تشکل‌های تولیدی ضمن توجه به مقادیر نیاز واقعی اقدام لازم را انجام و مقادیر ضرر و زیان مربوطه را به سازمان برنامه و بودجه کشور جهت پیش‌بینی منابع لازم اعلام کنند.
*امکان دسترسی به اطلاعات کالا‌های اساسی با کمک وزارت اقتصاد
این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع انجام تهاتر برای خرید تخم‌مرغ در قبال نهاده‌های دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام نیز تأیید و تصویب شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه دسترسی به هنگام به اطلاعات کالا‌های اساسی و ضروری گروه یک و دو ارزی در خصوص میزان موجودی بنادر، میزان صادرات و واردات و ترخیص روزانه این کالا‌ها برای برنامه‌ریزی، تامین مستمر و به هنگام این کالا‌ها و نظارت بر مقاصد جابجایی این کالا‌ها (انبار‌ها و سردخانه ها) و توزیع و رعایت قیمت مصوب اقدام مهم و مؤثری گرفته شد.

کلامی ادامه داد: قرار است برای دسترسی به این اطلاعات، وزارت اقتصاد در اسرع وقت سازوکار دسترسی وزارت جهاد، سازمان حمایت، دبیر کارگروه تنظیم بازار و سایر دستگاه‌های مسئول به تفکیک صاحب کالا و به صورت روزانه را به صورت آنلاین و برخط و یا در صورت ارسال فیزیکی با تأخیر حداکثریک روزه را فراهم کند.

وی در خصوص نامه ۲۸ اسفند سال ۹۸ سازمان حمایت مبنی بر محاسبه ضرر و زیان ناشی از اجرای طرح تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال ۹۷ و نوروز ۹۸ نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه مکلف است نسبت به پیش‌بینی منابع و پرداخت زیان اعلامی از سویسازمان حمایت به سازمان مرکزی تعاونی روستا اقدام کند. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کاهش جوجه ریزی نوسان قیمت مرغ کارگروه تنظیم بازار تشکل های تولیدی سازمان حمایت وزارت جهاد جوجه ریزی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صالحی گفت: با هدف تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه، از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون، بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است که به‌منظور کنترل قیمت در حال توزیع هستند.

او افزود: اقلام طرح تنظیم بازار به میزان ۸ تن برنج وارداتی هندی، ۵ تن شکر، ۴ تن گوشت منجمد بوده که با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهارداشت: توزیع برنج هندی با قیمت کیلویی ۳۵هزار تومان و همچنین شکر با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد کیلویی ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه اقتصاد مقاومتی توسط اتحادیه تعاونی روستایی سپیدان عرضه شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین شش و نیم تن میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمزبه قیمت ۲۶ هزار تومان، پرتقال هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و خرما کیلویی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

او گفت: در روز‌های آینده مرغ منجمد نیز برای کنترل بازار مرغ گرم در شهرستان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح‌کرد: به منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار اقلام و کالا‌های اساسی، بازرسی از فروشگاه‌های مربوط، توسط بازرسان این مدیریت و اتاق اصناف شهرستان به‌طور منظم صورت‌می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل