Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@19:34:59 GMT

ایجاد ۱۸۰هزار شغل برای آسیب‌دیدگان از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۰۱۸۱

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: بیش از شغل ۱۸۰ هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا در قالب ۶۰ هزار طرح برای نتیجه‌گیری سریع در ۲۸ استان و ۱۰ هزار روستا ایجاد می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   محمد مخبر امروز در رزمایش «همدلی و احسان» که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد افزود: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور در ۵ محور شروع به برنامه‌ریزی برای کاهش نیاز‌های کشور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: محور اولیه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تهیه و ساخت دارو بود که با محوریت ستاد، بسیجی برای تهیه و ساخت دارو‌های وارداتی تشکیل شد و ظرف دو تا سه هفته پس از شیوع کرونا امکان دسترسی به دارو‌های ساخت داخل در مقدار محدود فراهم شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) همچنین بیان کرد: در بخش تجهیزات ظرفیت اولیه کشور ۴۰۰ هزار دستگاه تنفسی بود، اما امروز به همّت تلاشگران عرصه سلامت در تهیه تجهیزات مشکلی وجود ندارد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک امکان صادرات به سایر کشور‌ها نیز فراهم شود.

مخبر با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نخستین قدم‌ها را در مقابله با ویروس کرونا برداشت و به نتایج مطلوبی نیز رسیده است گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه درمان اقدامات قابل توجهی داشته و در شرایط فعلی نیز یک تیم بسیار مسلط در حال تلاش برای تولید واکسن کرونا هستند و شانس تولید واکسن برای کشور ما نیز وجود دارد.

او تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمینه خدمات‌رسانی اقدامات خوبی را ساماندهی کرده است که از جمله آن می‌توان به درمان از راه دور اشاره کرد که فعالیت سامانه ۴۰۳۰ تقریباً با ۱۷۵۰ تماس آغاز بکار کرد که با این سامانه حدود ۸۰ درصد مراجعات مردم به مراکز درمانی کاسته شده است و در حدود ۲۲۰۰ نفر به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم بودند و ۲ هزار نفر نیز آمادگی دریافت کد پاسخگویی داشتند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین افزود: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اقدام به تهیه یک میلیون بسته کمک معیشتی کرد که ارزش ریالی آن ۳۲۰ هزار تومان است و همراه با یک بسته بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری کرونا به دست نیازمندان می‌رسد.

مخبر ادامه داد: علاوه بر این بیش از شغل ۱۸۰ هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا در قالب ۶۰ هزار طرح برای نتیجه‌گیری سریع در ۲۸ استان و ۱۰ هزار روستا ایجاد می‌شود.

او یادآور شد: مردم حدود ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند  و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای بنگاه‌های کوچکی که از شیوع کرونا آسیب دیدند اختصاص یافته، برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ۲۰۰ میلیارد توان درنظر گرفته شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد توان جهت اعطای کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان کرونا اهدا می‌شود و همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض دو بانک با سود ۱۸ درصد در خدمت بنگاه‌های بزرگ آسیب‌دیده از کرونا قرار می‌گیرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ایجاد شغل اسیب دیدگان کرونا ویروس رئیس ستاد اجرایی فرمان ستاد اجرایی فرمان امام آسیب دیدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ سومین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در سال جدید به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سازمان بهزیستی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجه‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجه‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار شد، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت اعلام و مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پویش‌ها، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر دختری و چند ویژه برنامه دیگر که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

انسیه خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواستند برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده است، نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده خبر داد و گفت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان