Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:02:16 GMT

یک میلیون ماسک سه لایه در خراسان‌جنوبی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۰۲۳۶

یک میلیون ماسک سه لایه در خراسان‌جنوبی توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آهنی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز بیش از ۲۵ جلسه برنامه‌ریزی، تهیه و توزیع ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان‌جنوبی برگزار شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: تجهیز آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت با ابزار اندازه‌گیری متانول در الکل (خرید ستون دستگاه GC )، آزمایش بالغ بر ۱۰ فقره محلول و ژل ضد عفونی عرضه شده در سطح بازار توسط آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی و راه‌اندازی انبار دارویی معاونت با توجه به کمبود فضای انبار مورد نیاز اقلام کرونا از اقدامات صورت گرفته در معاونت غذا و دارو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید فوری ۱۰ هزار لیتر الکل طی سه روز

آهنی با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت غذا و دارو در حوزه تولید محلول‌های ضدعفونی کننده دست ادامه‌داد: بررسی امکانات و تجهیزات و ظرفیت‌های موجود در استان برای تولید محلول‌های ضد عفونی‌کننده بر پایه الکل، خرید فوری ۱۰ هزار لیتر الکل طی ۳ روز اول توسط معاونت و تولید حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی دست در محل آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت با همکاری دانشکده داروسازی به منظور تأمین نیاز مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان از جمله این اقدامات است

وی افزود: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تولید حدود ۱۰۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده دست توسط یکی از شرکت‌های خراسان‌جنوبی که در قالب ۳۰۰ هزار عدد بطری محلول در سطح داروخانه‌های استان توزیع شده و پیگیری تهیه بالغ بر ۱۵۰ هزار لیتر الکل مورد نیاز برای استان نیز از دیگر از اقدامات در راستای دسترسی مردم به موارد بهداشتی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خرید متمرکز ۱۱ هزار و ۳۷۰ بسته ۱۰۰ عددی دستکش معاینه برای مراکز بهداشتی و درمانی خراسان‌جنوبی در آستانه شیوع کرونا، خرید ۳۰۰ هزار جفت دستکش لاتکس برای مراکز بهداشتی و درمانی استان و تهیه ۵۰۰ هزار عدد دستکش وینیل و توزیع در سطح داروخانه‌ها و اصناف نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته از ابتدای شیوع کرونا است.

آهنی افزود: تهیه ۴۰۰ هزار عدد دستکش وینیل و توزیع در سطح داروخانه‌ها، تهیه ۳۰۰ هزار عدد دستکش وینیل و توزیع در سطح داروخانه‌ها، تهیه ۲۷۰ هزار عدد دستکش وینیل، تهیه ۱۶۰ هزار عدد دستکش لاتکس چند بار مصرف برای اصناف خراسان‌جنوبی نیز از ابتدای شیوع کرونا صورت گرفت.

تأمین دو میلیون و ۷۷۴ عدد دستکش برای خراسان‌جنوبی

وی ادامه داد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دو میلیون و ۷۷۴ عدد دستکش برای خراسان‌جنوبی تأمین شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تهیه، تأمین و توزیع بالغ بر ۱ میلیون عدد ماسک سه لایه در خراسان‌جنوبی گفت: صدور مجوز تولید برای ۱۷ واحد متقاضی در استان با ظرفیت تولیدی روزانه بیش از ۳۵ هزار عدد، ساماندهی و توزیع بالغ بر ۹۵ هزار عدد ماسک تولیدی کارگاه‌های دارای مجوز استان در سطح داروخانه‌ها و عرضه به اصناف مطابق مصوبات کمیسیون اقتصادی کرونا از دیگر فعالیت‌های معاونت غذا و دارو در راستای دسترسی مردم به اقلام بهداشتی است.

آهنی اظهار کرد: صدور مجوز تولید لباس کاور ال و گان برای یک واحد متقاضی در خراسان‌جنوبی با ظرفیت تولید ۳۰۰ روزانه و صدور مجوز تولید برای ۱ واحد متقاضی تولید ماسک n۹۵ در سطح استان نیز از ابتدای شیوع کرونا صورت گرفت.

وی گفت: در سطح کشوری نیز تهیه بالغ بر ۶۱۵ هزار ماسک سه لایه برای مراکز درمانی و بهداشتی استان صورت گرفته که ۱۷۰ هزار عدد امروز برای تأمین نیاز مردم توزیع می‌شود.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تهیه بالغ بر ۳۰۰ هزار ماسک سه لایه با حمایت استانداری برای خراسان‌جنوبی نیز انجام گرفت که از این تعداد ۱۷۰ هزار برای عموم در سطح داروخانه‌ها توزیع و بقیه در اختیار اصناف قرار گرفت.

تهیه و توزیع بالغ بر ۳۰ هزار ماسک n۹۵ برای مراکز درمانی و بهداشتی استان

آهنی اظهار کرد: تهیه و توزیع بالغ بر ۳۰ هزار عدد ماسک n۹۵ برای مراکز درمانی و بهداشتی استان، پیگیری اخذ سهمیه ماسک و دستکش مورد نیاز استان از وزارت بهداشت و سایر استان‌ها، تهیه و تأمین بالغ بر ۲۰ هزار عدد ماسک n۹۵ برای اصناف و عموم مردم از طریق عرضه در داروخانه‌ها، تهیه و تأمین ۵۲ هزار و ۷۳۹ عدد لباس کاورال، گان، شید، عینک و روکش مو و توزیع در سطح مراکز درمانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به توزیع ۳۰ هزار عدد اقلام دارویی مورد نیاز بین کلیه مراکز درمانی خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه پاسخگویی به نیازهای مردمی و نهادها از ابتدای شیوع کرونا ثبت درخواست ۷۰۰ نهادها و سازمان‌های متقاضی محلول ضدعفونی، تهیه و توزیع بالغ ۱۷ هزار و ۴۷۱ لیتر مایع ضدعفونی دست به ۶۸۱ فقره از سازمان‌ها، نهادها، ادارات و شرکت‌های متقاضی و تهیه و توزیع بالغ ۱۴ هزار و ۶۹۹ لیتر مایع ضدعفونی دست بین مراکز بهداشتی و درمانی استان صورت گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: تحویل ۷ فقره محموله مکشوفه نهادهای نظارتی شامل ماسک، محلول ضد عفونی، دستکش و تعیین تکلیف توسط مراجع قضائی و توزیع بین مراکز درمانی و بهداشتی نیز انجام شده است.

آهنی گفت: انجام بالغ بر ۳۰ مورد بازرسی میدانی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه محصولات ضد عفونی‌کننده و اقلام حفاظت فردی و کشف ۲۷ عدد از محصولات ضد عفونی‌کننده غیر مجاز نیز از ابتدای شیوع کرونا در استان صورت گرفته است.

کد خبر 4916075

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ویروس کرونا بیرجند ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند گرگان مواسات بارش باران جهش تولید مراکز درمانی و بهداشتی مراکز بهداشتی و درمانی ابتدای شیوع کرونا سطح داروخانه ها خراسان جنوبی توزیع بالغ ضد عفونی کننده توزیع در سطح معاونت غذا ماسک سه لایه برای مراکز بالغ بر ۳۰ صورت گرفت مورد نیاز هزار لیتر عدد ماسک ۳۰۰ هزار ماسک n۹۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد، پیش از ظهر پنج‌شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی که در در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با رصد دستگاه‌های اجرایی در تسریع تدوین سند جامع تحقق شعار سال اهتمام جدی داشته باشند تا نقشه اجرایی تا پایان سال باشد.

وی با بیان اینکه محتویات بخش نامه تدوین سند تحقق شعار سال به دستگاه اجرایی ابلاغ شده، افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا ظرف مدت یک ماه این سند را تهیه کنند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: رشد، بدون جهش تولید امکان پذیر نیست لذا در چارچوب محورهای اعلام شده، سند باید تهیه و تدوین شود.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد باید مردم را در عرصه تولید مشارکت داد.

وی تاکید کرد: مردمی سازی در استان به جایگاه اصلی خود دست یابد.

کد خبر 6081923

دیگر خبرها

  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی