Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد، گفت: می‌توان از این طریق، جامعه‌ای ایده‌آل ایجاد و مشکلات و آسیب‌ها را به‌درستی رفع کرد. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعداز ظهر امروز در نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با تبریک ماه مبارک رمضان و اشاره‌ای به مهم‌ترین فضایل حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: مهم‌ترین فضیلتی که خداوند متعال به حضرت خدیجه(س) بخشید، توفیق همسری و مؤانست با برترین خلایق و خاتم پیامبران یعنی محمد مصطفی(ص) بر اساس مشیت خداوند متعال و با اراده الهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت و جایگاه تقوا در اسلام اشاره کرد و گفت: "تقوا" در آیات و روایات عامل سعادت و رستگاری انسان‌هاست، اگر مسئولان جامعه به تقوا برسند، همه مشکلات برطرف و توانمند خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر ضرورت خودداری از کارهای خلاف تصریح کرد: نخستین قدم در کنترل نفس، تسلط و در اختیار گرفتن فزون‌طلبی‌های نفس است، بنابراین باید همواره حواسمان را جمع کرده و مراقب رفتار و گفتار خود باشیم.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انجام امر به معروف در جامعه است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب و نقش مهمی در ساختن جامعه دارد و انتظار می‌رود مسئولان تحقق این فریضه الهی را از خود آغاز کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه اگر بخواهیم گناهان از جامعه رخت بربندد، باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج یابد؛ اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها با یک بار تذکر دادن کامل نمی‌شود و زمانی این هدف تحقق یافته که دیگر شاهد بروز منکر در جامعه نباشیم.

وی با بیان اینکه مسئولان خیلی راحت امر به معروف و نهی از منکر کنند و در پیشبرد اهداف، ساده‌ترین راه را انتخاب کنند؛ تاکید کرد: حرمت و شئونات ماه رمضان باید با فرهنگ‌سازی لازم در سطح شهر حفظ شود.

350 گروه طلایه‌داران امر به معروف در سنندج تشکیل می‌شودهیچ خدمتی بالاتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست ‌

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن قدردانی از مدافعان امنیت و سلامت، بخش درمان و همراهی مردم برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، عنوان کرد: همه مسئولان و مردم در این روزهای کرونایی حماسه آفریدند و همواره به این عظمت، توان و فهم می‌بالیم.  

وی با تاکید بر اینکه باید همه با هم در این روزهای کرونایی فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، ابراز کرد: باید مسئولان علاوه‌بر پیشبرد اهدا و برنامه‌ها، همواره شرایط مردم را نیز در نظر بگیرند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با یادآوری اینکه کامل‌ترین نوع حجاب برای خانم‌ها چادر است، ادامه داد: باید تک‌تک‌ انسان‌ها از معروفات پیروی و از منکرات دوری کنند تا بلکه جامعه‌ای سالم و به‌دور از هرگونه مشکل و آسیبی داشته باشیم.

وی با ذکر اینکه مؤمنان همواره انسان‌ها را به خوبی‌ها و منافقین انسان را به بدی ترغیب می‌کنند، افزود: دشمنان همواره با تلاش‌های شبانه‌روزی خود و ترویج بی‌بندوباری به‌دنبال ترویج منکرات و فرهنگ غربی در جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد، یادآور شد: می‌توان با روش‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر، جامعه‌ای ایده‌آل ایجاد و مشکلات و آسیب‌ها را به‌درستی رفع کرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بحث تذکر به دستگاه‌ها و بخش‌هایی که به این فریضه الهی در استان بی‌توجه هستند، قابل تقدیر است؛ افزود:  اگر امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‌رنگ شده دلیل را کم‌کاری خود مسئولان می‌دانم.

انتهای پیام/481/‌ز

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نماینده ولی فقیه استان کردستان حسینی شاهرودی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد

دبیر ستاد امر به معروف گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری گشت ارشاد
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب
  • لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر بافق
  • لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با دادستان کل کشور