Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:22:01 GMT

مجلس وضعیت زندان‌ها در شرایط کرونا را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۰۴۲۲

مجلس وضعیت زندان‌ها در شرایط کرونا را بررسی می‌کند

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا خاطرنشان کرد: در نشست روز یکشنبه کمیسیون، اصلاح ماده ۱۸ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، اعاده شده از شورای نگهبان با حضور محمد دهقان عضو شورای نگهبان اصلاح شد.

وی با بیان اینکه ماده یک و دو لایحه حمایت از جنگل‌بانان و محیط بانان، اعاده شده از شورای نگهبان با حضور دهقان اصلاح شد تا در صحن علنی مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس گفت: اصلاحیه‌های هشت مورد از قانون قضایی تجارت و کتاب سوم قانون تجارت بررسی شد و به صحن علنی ارجاع داده می‌شود.

پیشتر کتاب اول و دوم لایحه اصلاح تجارت در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده است و مقرر شده است که مابقی مواد این لایحه نیز در جلسات آتی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

نوروزی با بیان اینکه کمیسیون قضایی مجلس احتمالا سه شنبه همین هفته تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: از آنجا که اصل ۸۵ قانون اساسی در مورد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی مطرح است، احتمالا این لایحه، یکی دو روز در صحن خوانده شود و بلافاصله جلسه اضطراری برای جمع بندی و اجرای مصوبه گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده قصد داریم رییس سازمان زندان‌های کشور را برای بررسی وضعیت زندان‌ها در شرایط کرونا به مجلس دعوت کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ویروس کرونا سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است

 در حالی که طرح تعطیلی شنبه‌ها و دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته بحث برانگیز شده است، یک نماینده مجلس از موافقت کمیسیون اجتماعی با تعطیلی روز شنبه خبر داد.   به گزارش عصر ایران علی‌اصغر عنابستانی در گفت و گو با ایلنا گفت:   * درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است؛ کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم، اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.   * به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.   * (در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»): ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می‌شوند.   *  اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.   * در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه‌های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه‌های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.   * وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!