Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: اموال مازاد دولت که قابل واگذاری است، بیش از 100 هزار میلیارد تومان ارزش دارد و واحدهای صندوق قابل معامله بورسی با 20 درصد تخفیف به مردم عرضه می‌شود. به گزارش پول نیوز، علیرضا صالح امروز در حاشیه نشست فرصت‌های سرمایه گذاری و تأمین مالی بخش خصوصی از طریق بورس در وزارت اقتصاد و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برنامه واگذاری باقیمانده سهام شرکت‌های دولتی در قالب صندوق‌های قابل معامله بورسی موسوم به ای‌تی‌اف دنبال می‌شود و امروز اولین صندوق واسطه‌گری مالی ایران به ارزش بیش از 23 هزار میلیارد تومان با 20 درصد تخفیف و تا سقف 2 میلیون تومان به هر فرد ایرانی عرضه می‌شود که پیش بینی می‌شود 16 هزار و 700 میلیارد تومان پول مردم یعنی با 30 درصد تخفیف کل جمع آوری شود و این پذیره‌نویسی از امروز 14 اردیبهشت شروع شده و تا آخر این ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* عرضه صندوق‌های قابل معامله بورسی متشکل از سهام پالایشی‌ها، فلزی‌ها و خودرویی‌ها
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی هم چنین گفت: صندوق دوم قابل معامله بورسی متشکل از سهام 4 پالایشگاه به ارزش 25 میلیارد تومان در آینده نزدیک در بورس ارائه می‌شود. هم چنین سومین صندوق متشکل از باقیمانده سهام دولت در شرکت فولاد مبارکه، شرکت ملی مس، ایران خودرو و سایپا به ارزش 20 هزار میلیارد تومان عرضه می‌شود که مجموع سهام قابل واگذاری در این سه صندوق به حدود 60 تا 65 هزار میلیارد تومان می‌رسد.
وی گفت: سال گذشته هم باقیمانده سهام دولت در این شرکت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده واگذاری کردیم و گرچه 25 هزار میلیارد تومان سهام به صورت بلوکی و عمده در بورس عرضه شد ولی به فروش نرسید و در آخر سال گذشته فقط 3 هزار میلیارد تومان واگذاری شرکت‌های دولتی انجام شد.
* اموال مازاد قابل واگذاری دولت 100 هزار میلیارد تومان است
صالح  افزود: قانون گذار برای سال 99 برای مولدسازی و فروش دارایی‌های دولت حدود 60 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت در قانون بودجه دیده است که از طریق صندوق‌های قابل معامله بورسی به مردم ارائه می‌شود.
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در برابر این سؤال که کل اموال مازاد دولت که قابل واگذاری است، چقدر است گفت: برآورد اولیه نشان می‌دهد اموال مازاد دولت بابت فروش به مردم 100 هزار میلیارد تومان است.
وی هم چنین در مورد آزادسازی سهام عدالت گفت: امروز ستاد سهام عدالت در سازمان خصوصی سازی جلسه‌ای با حضور آقامحمدی و سازمان بورس برگزار می‌کند و در مورد کسانی که وارد سامانه سهام عدالت شده و روش مدیریت مستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده اما می‌خواهند این روش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر دهند و به روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اداره کنند، ظرف 4-3 روز آینده امکان ویرایش قرار داده می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سهام عدالت دارایی های دولت خصوصی سازی واگذاری صندوق های قابل معامله هزار میلیارد تومان قابل معامله بورسی سازمان خصوصی سازی قابل واگذاری اموال مازاد سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

بانک صادرات پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس اعلام کرد: در این واگذاری با اولویت رد دیون دولت و سهم ۵ درصدی حضور یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک صادرات هم پس از دو بانک شهر و ملت پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس از حضور در مزایده با اولویت رد دیون دولت و سهم 5 درصدی در این واگذاری خبر داد.

بر اساس این گزارش، "وبصادر" پیرو درخواست سازمان بورس مبنی بر الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس و برنامه‌های آتی احتمالی، اعلام کرد: پیرو تصمیمات دولت و مذاکرات با وزارت اقتصاد به منظور حل مشکلات باشگاه پرسپولیس، کنسرسیومی متشکل از بانک های غیر دولتی تشکیل و نسبت به حضور در مزایده واگذاری 85 درصد سهام باشگاه با شرایط اعلامی در آگهی عرضه سازمان خصوصی سازی اقدام شد.

با امعان نظر به صورت جلسه 21 فروردین شورای پول و اعتبار، واگذاری این باشگاه با اولویت رد دیون دولت به بانک‌های خریدار صورت خواهد پذیرفت و سرمایه‌ گذاری تا دو سال مشمول مجازات‌های قانونی و انتظامی مربوط به فعالیت‌های غیر بانکی نخواهد شد. همچنین طبق توافقات قدرالسهم این بانک از سهام قابل واگذاری 5 درصد تعیین شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • چه چیزی باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود؟
  • رئیسی کیا: عدم نظارت دولت باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود
  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • قیمت فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس فروخته شد، از دولت به دولت!
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟