Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با تصویر و نام شاکی از مخاطبان وی اخاذی می‌کرد، خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ گودرزی گفت: مردی ۳۵ ساله به نام (الف. ص) ساکن حوالی خیابان رسالت در تاریخ شانزدهم فروردین ماه ۱۳۹۹ با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس، اظهار داشت: فردی با سوءاستفاده از تصاویر شخصی وی اقدام به ایجاد صفحه‌ای اجتماعی با نام و مشخصات او کرده و با دوستانش در شبکه اجتماعی اینستاگرام گفتگو و ارتباط گرفته و بابت یک مشکل و گرفتاری واهی از آنها درخواست وجه نقد کرده است که این موضوع باعث سو تفاهم و دردسر و مزاحمت برای برخی از دوستان و اقوامش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی گفت، متهم به این کار بسنده نکرده و با ارسال پیام‌های دروغ مثل جدایی بنده از همسرم به تمام مخاطبینم قصد تخریب مرا داشته است، پس از مطرح شدن موضوع در خانواده متوجه شدم وی از دوستان سابق برادرم بوده و بارها نیز برای خواهران من نیز با ایجاد مزاحمت و تهدید، قصد اخاذی داشته که این عمل ناشایست وی باعث برهم زدن آسایش روحی و روانی ام شده و زندگی خانوادگی ام با مشکلات شدیدی روبرو شده است.

گودرزی تصریح کرد: با توجه به موضوع، پرونده در دستورکار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مأموران در تحقیقات خود از شاکی متوجه شدند که متهم قبلاً با شاکی و خانواده آن آشنا بوده، با تلاش مأموران مشخصات متهم مشخص شد، وی مردی ۲۱ ساله به هویت (ع. م) بود، بیستم فروردین ماه ۱۳۹۹ وی شناسایی و به پلیس احضار شد و پس از مواجهه با شاکی و ادله فنی پلیس لب به اعتراف گشود و گفت مدت کمی با یکی از اعضای خانواده شاکی دوست بودم و زمانی که او دیگر جواب تماس‌های مرا نداد وی را تهدید کردم که به برادرانت موضوع را می گویم و شروع به اخاذی و حق سکوت از شاکی و اعضای خانواده وی کردم و حال از کرده‌ام پشیمانم و از شاکی طلب بخشش دارم؛ پرونده پس از بررسی پلیس و جمع آوری ادله لازم به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ خاطر نشان کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سو استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود، بنابراین هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلیس فتا نیروی انتظامی نیروی انتظامی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری

به گزارش خبرنگار مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در فضای مجازی در مورد کنکور سراسری اعلام کرد: از هفته اول نوروز طی ظرفیت سازی‌هایی که انجام گرفت اقداماتی را انجام دادیم.

وی افزود: طرح‌های عملیاتی توسط واحدهای پلیس فتا در سراسر کشور انجام و در حوزه‌های مختلف از جمله پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ رصدهایی انجام گرفت.

رئیس پلیس فتای کشور خاطرنشان کرد: بر اساس رصدهایی که انجام گرفت حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.

کد خبر 6082096

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • دستگیری اوباش سابقه دار به اتهام حمله به یک آرایشگاه در اسلامشهر
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز
  • استرداد ۸۶۰ میلیون ریال به حساب مالباختگان در نیکشهر
  • دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان
  • دستگيري ماموران قلابی در تهران