Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روح الله سعیدی مدیر جهادکشاورزی اردل، از اجرای طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند لری بختیاری و رومانف روسی در این شهرستان خبر داد.

او افزود: پارسال طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند لری بختیاری و رومانف روسی در این شهرستان به تعداد ۳۵۰ رأس در روستا‌های بهشت آباد و عباس آبا اجراشده است که در سال جدید نیز با تلاش بیشتری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی با بیان اینکه گوسفند لری بختیاری نژادی با رشد و بهره وری بالا و بازاری شدن بره‌ها پس از چهار ماه است و درصد بالای چربی و تک قلو زایی از جمله معایب آن به شمار می‌رود اضافه کرد: نژاد رومانف نیز نژادی با درصد کمتر چربی، چند قلوزایی بالا و امکان تولید مثل در تمام طول سال است.

او ادامه داد: ترکیب ژنتیکی رومانف با گوسفند لری بختیاری، سبب ایجاد نژادی با خصوصیات گوسفند لری بختیاری همراه با چند قلوزایی، میزان چربی بسیار پایین، بلوغ زودرس و زادآوری بالا در نسل دوم این ترکیب خواهد شد.

سعیدی گفت: در این شهرستان اجرای پروژه گاو‌های سمینتال ۳۰۰ رأس جهت بهبود تولید گوشت در سال ۹۸ انجام شد.

اردل از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر اردل) در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی ترکیب ژنتیکی گوسفند لری بختیاری ترکیب ژنتیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تقاطع مدرس باعث قطعی گسترده‌ی آب در همدان می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد بختیاری‌فر در جلسه‌ی شورای همتا، گفت: برخی خطوط اصلی آب شهر همدان از میدان شهید مدرس عبور می‌کند و در صورت اجرای طرح پیشنهادی شهرداری، قطعی گسترده آب حادث خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس هزینه جابجایی تأسیسات آب و فاضلاب ۱۲۰ میلیارد تومان است.

بختیاری‌فر افزود: کلکتور اصلی فاضلاب شهر همدان از میدان مدرس عبور خواهد کرد چنانچه طرح به صورت زیرگذر اجرا شود امکان اجرای طرح فاضلاب شهری وجود نخواهد داشت.

کد خبر 6062429

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ضیافت الهی برای بیش از ۲ هزار زائر چهارمحال و بختیاری
  • جزئیات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی در اصفهان
  • جزییات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی +فیلم
  • جزییات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی در اصفهان
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • تمامی محورهای چهارمحال و بختیاری باز است
  • ۲ بازیکن رم در لیست خروج ده‌روسی
  • ده‌روسی 2 بازیکن رم را کنار می‌گذارد
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • اجرای طرح تقاطع مدرس باعث قطعی گسترده‌ی آب در همدان می‌شود