Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@17:29:07 GMT

تاثیر عجیب کرونا در میزان قتل و جنایت آمریکایی ها

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۳۵۰۳

تاثیر عجیب کرونا در میزان قتل و جنایت آمریکایی ها

خشونت‌های مسلحانه در برخی شهر‌های آمریکا به رغم برقرار بودن محدودیت‌های اجتماعی، موجب افزایش آمار قتل در این کشور شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خشونت‌های مسلحانه در برخی شهر‌های آمریکا به رغم برقرار بودن محدودیت‌های اجتماعی، موجب افزایش آمار قتل در این کشور شده است.

سایت فاکس نیوز در مطلبی با این عنوان نوشت، در سینسیناتی (شهری در اوهایو) آمار قتل در میانه همه گیری کرونا، بیش از دو برابر شده است و از ۱۲ فقره قتل در زمان مشابه سال ۲۰۱۹ به ۲۸ مورد افزایش یافته است و از این تعداد، ۲۵ قتل با استفاده از اسلحه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعات را رئیس پلیس این شهر ارائه کرد. 

در لوئیزویل (شهری در میسی سی پی) نیز از ۲۸ مارس که مقررات در خانه بمانید وضع شد، تا کنون، ۳۶ فقره قتل رخ داده است. این آمار در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹، ۲۲ قتل بود. 

یک مقام پلیس لوئیزویل گفت: چیزی که برای من مشخص است، این است که برای کسانی که بیرون می‌آیند و درگیر خشونت‌های مسلحانه می‌شوند، ظاهرا این ویروس اهمیتی ندارد. 

وب سایت "دِ تریس" که ویژه اخبار مربوط به کنترل تسلیحات است، روز سه شنبه گزارش داد، داده‌ها نشان می‌دهد همه جرایم از سرقت تا تخلفات مواد مخدر در همه شهر‌های آمریکا در دوران همه گیری کرونا، کاهش یافته است، به جز جرایم مسلحانه. به نحوی که تعداد قتل‌هایی که بر اثر درگیری‌های مسلحانه، در فاصله اول مارس تا ۱۹ آوریل اتفاق افتاده، نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است. 

شیکاگو یکی از خطرناک‌ترین شهر‌های آمریکاست. پلیس در ماه آوریل از ۵۶ قتل در این شهر خبر داد. شهر خطرناک دیگر، جکسونویل در فلوریدا است که تیراندازی‌ها در آن در ماه آوریل افزایش یافت. یکی از قربانیان تیراندازی، دختری ۵ ساله بود که ششم آوریل بر اثر برخورد یک تیرسرگردان به سرش جان باخت. تا ۱۲ آوریل، ۵۳ فقره قتل در جکسونویل ثبت شد. در مدت مشابه در سال گذشته، این رقم ۱۷ فقره قتل بود. 

جیمز لینچ استاد جرم شناسی دانشگاه مریلند در اینباره گفت هرچند فاصله گذاری اجتماعی ممکن است خشونت‌های لحظه‌ای را کاهش دهد، بعید است انواع انتقامجویی‌های برنامه ریزی شده را کنترل کند. 

در شهر نیویورک هم در ماه آوریل، آمار قتل نسبت به آوریل ۲۰۱۹، ۶۷ درصد افزایش یافته و از ۱۸ به ۳۰ فقره قتل رسیده است. 

پیش از این نیز مجله اکونومیست گزارش داد در پنج شهر بزرگ شیکاگو، کانزاس، لس آنجلس، ممفیس و نیواورلئان، که همگی از ۱۹ تا ۲۴ مارس تحت تدابیر محدودیت‌های اجتماعی بودند، خشونت خانگی ۵ درصد افزایش یافت. 

میلواکی روز دوشنبه صحنه بدترین خشونت خانگی از زمان شیوع کرونا بود. مردی ۴۳ ساله پنج عضو خانواده خود را با شلیک گلوله کشت، چهار نفر از این قربانیان، نوجوان بودند. او خود با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد همه اعضای خانواده ام را کشتم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در آمریکا فقره قتل آمار قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید مخاطبان سریال‌ها و برنامه‌ها/ اعدادی که شبیه معجزه است

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری «گزارش برنامه های نوروز و رمضان ۱۴۰۳ رسانه ملی» امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین با حضور معاونان و مسؤولان سازمان صدا و سیما در سالن کوثر این سازمان برگزار شد.

سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما در ابتدای نشست بیان کرد: برخی از سریال ها مثل «زیرخاکی» و «رستگاری» به پایان رسید و برخی سریال‌ها هنوز ادامه دارد. در میان برنامه‌های افطار قله برنامه‌ها «محفل» و «زندگی پس از زندگی» بود.

وی اضافه کرد: ما برای ماه رمضان ۱۰ برنامه ویژه افطار، ۹ برنامه سحر داشتیم و در مجموعه حدود ۵۰ برنامه تدارک دیده شد. ۵۰ درصد برنامه‌ها گفت‌وگومحور حدود ۱۴ درصد مسابقه، ۲۴ درصد کلیپ، ۷ درصد گزارش، سه و نیم درصد پویانمایی داشتیم.

در ادامه احمد خورشیدی مدیر سایت تلوبیون درباره عدد بازدیدهای تلوبیون در ساعات منتهی به تحویل سال عنوان کرد که ۵۰ میلیون دقیقه ۲۴ ساعت پایانی سال تحویل دیده شده است.

وی شبکه‌های پربیننده در ساعات تحویل سال را به ترتیب شبکه‌های سه، یک و دو اعلام کرد.

خورشیدی با اشاره به اینکه آمار تماشای سریال‌ها براساس میانگینی که در هر قسمت از آنها دیده‌شده سنجیده‌اند، بیان کرد: در این میان سریال «نون.خ» در هر قسمت با ۱۵۰ هزار بازدید در صدر است و بعد از آن سریال «زیرخاکی» با ۱۴۰ هزار بازدید در هر قسمت، «هفت سر اژدها» با
۱۰۷ هزار بازدید و «رستگاری» با ۳۷ هزار بازدید و فصل جدید «جومونگ» حدود ۴۷ هزار بازدید به ازای هر قسمت دیده شده است.

در ادامه محسن شاکری نژاد رییس مرکز تحقیقات صدا و سیما درباره روند نظرسنجی‌ها گفت: ما هر ۲ هفته یک بار میزان مخاطبان سریال را می‌سنجیم. برنامه‌های شاخص هر ماه یک بار سنجیده می‌شود چون نه بودجه و نه وقت را داریم که همه برنامه‌ها را بسنجیم اما هر فصل کلیت مخاطب رسانه ملی را از درب منازل می‌سنجیم.

وی اضافه کرد: در آخرین نظرسنجی کلیت مخاطب ۶۶ درصد در تهران و مراکز بوده است. پرسشگرهای ما در تهران و مراکز استان مستقر هستند. میزان مخاطب رسانه ملی به طرز معناداری در شهرستان‌ها و روستاها بیشتر از مراکز استان است. ۱۵ هزار داده آماری در این باره داشتیم و میزان مخاطب در شهرستان ۶۹.۹ درصد و میزان مخاطب در روستاها ۷۸.۷ بوده است. اظهار نظری هم قبلا داشتم که نکته‌ام این بود امروز چالشی جدی بین فضای برودبند و برودکست وجود دارد و در چنین فضایی این عددها که در حال حاضر داریم معجزه است.

گزارش تکمیل می‌شود.

کد خبر 6079627 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • نتیجه عجیب قانون حمایت از فرزندآوری
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • تعویض نزدیک به ۲ هزار فقره کنتور آب خراب مشترکین در شهرستان خوی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • آمار جدید مخاطبان سریال‌ها و برنامه‌ها/ اعدادی که شبیه معجزه است
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد