Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عبدالرحیمی روز یکشنبه در جلسه تبیین برنامه‌های مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو که با حضور فرمانداران شهرهای ماکو، شوط و پلدشت برگزارشد، افزود: رفع معضل بیکاری و اشتغال زایی برای جوانان و تحصیل کرده‌ها، در این منطقه یکی از بزرگترین دغدغه‌ها به شمار می‌رود که برای رسیدن به اهداف این بخش، همه مسوولان تلاش بسیار زیادی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اقدامات ما زمانی نتیجه بخش خواهد شد که میزان بیکاری در این منطقه کم شده و ارزش افزوده نیروی انسانی در اقتصاد ملی و تولید ناخالص ملی نمایان شود.

وی با بیان اینکه در ۲ هفته اخیر برخی اختلافات کارگری و کارفرمایی در منطقه آزاد ماکو رخ داده بود، گفت: در این مدت ۶۰ پرونده دادخواست کارگر از کارفرما منجر به صدور رای شده است.

وی گفت: حدود ۶ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در منطقه به عنوان بیکار در سامانه ثبت‌نام کرده اند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی مشکل‌دار منطقه باید گام‌های بلندتری برداشته شود، افزود: استفاده صحیح از تمامی ظرفیت‌ها می‌تواند موتور محرکه حرکت بیش از پیش منطقه به سمت پیشرفت باشد.

مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری‌ آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال بیکاری ترکیه فارغ التحصیل نیروی انسانی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی منطقه آزاد ماکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری

 

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، چندسالی است که سیاست تشویق به فرزندآوری در دستور کار دولت قرار گرفته است و امتیازهای متفاوتی برای خانواده ها در نظر گرفته می شود اما گویا برخی از ارگانهای دولتی در اجرای این سیاست کوتاهی می کنند. شهروند خبرنگاری در همین باره پیامی برای ما ارسال کرده اند.

پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام و عرض ادب
با توجه به فرمایشات صریح رهبری در بحث فرزندآوری، بیمه نیروهای مسلح پوشش خود را از بعضی بیمارستان ها از جمله بیمارستان مردم واقع در محله کرمان خیابان پیروزی قطع کرده و یا تعرفه های بیمه ای خود را در امر زایمان کم کرده است که جای تامل و بررسی دارد
با تقدیر و تشکر

دیگر خبرها

  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی