Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@16:33:38 GMT

دفع حمله داعش در بابل

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۴۳۶۶

منابع عراقی از دفع چندین حمله عناصر داعش در استانهای مختلف عراق توسط نیروهای الحشد الشعبی طی دو روز گذشته خبر داده‌اند.نیروهای الحشد الشعبی یک حمله انتحاری در منطقه جرف الصخر در استان بابل را دفع کرده اند. ناطقان:  پایگاه خبری المعلومه گزارش داد که نیروهای الحشد الشعبی یک حمله انتحاری در منطقه جرف الصخر در استان بابل را دفع کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع عراقی گفته‌اند که عناصر داعش قصد انجام یک حمله انتحاری داشتند که قبل از رسیدن به منطقه مورد نظر با مقاومت نیروهای الحشد الشعبی مواجه شده‌اند. در جریان درگیری با عناصر داعش یک نیروی عراقی مجروح شده است.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که در درگیری شدید نیروهای الحشد با عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه العظیم در دیالی دو نیروی عراقی شهید و 7 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

روز یک شنبه نیز منابع نزدیک به الحشدالشعبی عراق اعلام کردند که نیروهای آن‌ها شنبه شب مانع نفوذ یک گروه داعشی در صحرای النخیب شده و با تعقیب این عناصر آن‌ها را وادار به فرار کردند.

از سوی دیگر فرماندهی الحشد الشعبی عملیات «سامراء» درباره تلاش‌های گاه و بی‌گاه داعش برای رسیدن به اماکن مقدس در این منطقه هشدار داد و از نیروهای تحت فرمان خود خواست تا برای دفاع از  حرم «امامین عسکریین (علیهما السلام)»، در آماده باش کامل به سر برند. برخی منابع نیز از درگیری نیروهای الحشد با عناصر داعش در منطقه مکیشیفیه در حومه سامرا خبر داده‌اند.

سازمان الحشد الشعبی عراق همچنین شب گذشته اعلام کرد که نیروهای این سازمان حمله عناصر باقیمانده داعش را در استان صلاح الدین (مرکز) دفع کرده‌اند.

براساس این گزارش، تیپ ۲۱ الحشد، این حمله را که در شرق استان مذکور صورت گرفته بود، دفع کرده است.

طی چند روز اخیر، هسته‌های خاموش داعش با حمایت آمریکا و عربستان چندین حمله تروریستی در استانهای صلاح الدین، ذی قار و دیالی انجام داده‌اند که به شهادت ومجروحیت شماری از نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی منجر شده است.
منبع: فارس برچسب ها: داعش ، حمله ، بابل ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: داعش حمله بابل ناطقان نیروهای الحشد الشعبی عناصر داعش دفع کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

وی در خبری که ایسنا منتشر کرده، پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات وعده صادق که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی انجام گرفت تبریک گفت و تصریح کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تاثیرات راهبردی را به حمدالله درسطح منطقه و جهان داشت.

سرلشکر باقری افزود: نیروهای مسلح، احتمالات و سناریوها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه خود قرار دهد.

وی همچنین گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان عالی‌ترین دانشگاه نیروهای مسلح که مسئولیت تربیت فرماندهان و مدیران عالی نیروهای مسلح و همچنین مدیران عالی کشوری را در مباحث راهبردی بر عهده دارد و در مسیر رشد و ارتقاء قرار گرفته‌ است. دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت فرماندهان، مقامات و سایر نیروها و همچنین در نظریه‌پردازی و کرسی‌ها باید بالاترین سطح مورد نظر و توجه قرار دهد و باید دائماً در جهت کیفی‌سازی و عمق بیشتر مطالب و کارهای پژوهشی کار کنیم و به پیش برویم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه دفاع ملی جزو اسناد اساسی و مادر برای دانشگاه محسوب می‌شود و عالی‌ترین طرحی است که در دانشگاه باید مورد اجرا قرار بگیرد، اظهار کرد: این طرح طی بیش از یک سال کار تهیه و محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و توسط ایشان مطالعه و مورد نقد قرار گرفت و اصلاحاتی در آن ابلاغ فرمودند و نهایتاً به تصویب معظم له رسید که امروز از این طرح رونمایی شد.

سرلشکر باقری در پایان تصریح کرد: همه ما باید بر اجرای دقیق طرح جامع دانشگاه تلاش کنیم و قطعاً این طرح موجب ارتقاء هرچه بیشتر دانشگاه خواهد شد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898599

دیگر خبرها

  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • حمله مجدد اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله مقاومت عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
  • ارتش عراق : هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای پیش از انفجار زاغه الحشد الشعبی مشاهده نشده است