Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:36:54 GMT

ابراهیمی: بعد از شهرآورد ما را به بازداشتگاه بردند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۴۴۰۴

ابراهیمی: بعد از شهرآورد ما را به بازداشتگاه بردند

«ناصر ابراهیمی» یکی از مربیان بازیکن‌ساز فوتبال ایران محسوب می‌شود، مربی‌ای که فوتبالیست‌های بزرگی را معرفی کرد.

ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا از روزهای مربیگری‌اش در پرسپولیس حرف زد، روزهایی که در کنار «علی پروین» روی نیمکت می‌نشست و قرمزپوشان تهرانی را کوچ می‌کرد.  

گفت و گوی ایرنا با بازیکن و مربی سال‌های دور پرسپولیس و تیم ملی را در زیر می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مربیگری شما در پرسپولیس شروع می‌کنیم، چی شد سرمربی اسبق تیم ملی دستیار «علی پروین» شد؟

نیازی نیست سابقه مربیگری‌ام را بازگو کنم و بگویم در تیم ملی و جاهای دیگر نفر اول بودم، من در جام ملت‌ها و مسابقات مقدماتی جام جهانی هدایت ایران را برعهده داشتم. بعد از چند سال با علی پروین به تیم ملی رفتیم و درست پس از بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۹۴ آمریکا بود که کنار رفتیم. بعد از اینکه پروین سرمربی پرسپولیس شد اولین نفر به من زنگ زد و پیشنهاد همکاری داد و به این درخواست پاسخ مثبت دادم.

کار کردن با علی پروین چطور بود؟

عالی. ما شناخت کامل نسبت به هم داشتیم و هماهنگ بودیم، این طور نبود که در تمام سال‌های همکاری چه تیم ملی و چه باشگاهی به مشکل بخوریم.

پروین اهل مشورت بود، نطرات شما را قبول می‌کرد؟

صادقانه می‌گویم در تاریخ فوتبال ایران نمی‌توانید زوج مربیگری همچون من و علی پروین پیدا کنید، شرح وظایف ما کاملا مشخص بود.

شرح وظایف شما در پرسپولیس چه بود؟

 در تمرینات اختیار تام داشتم، وظیفه تمرین دادن با من بود. قبل از بازی‌ها برای انتخاب بازیکنان ثابت مشورت می‌کردیم.

چقدر در انتخاب بازیکنان نقش داشتید؟

شب قبل از بازی‌ها علی پروین به من می‌گفت فهرست بازیکنان خود را روی کاغذ بنویس، من این کار را انجام می‌دادم، فردا سر میز صبحانه یا ناهار با هم بحث می‌کریم، به طور مثال او می‌گفت فلان بازیکن که گفتی فیکس باشد شرایط لازم را برای مسابقه ندارد، او با دلیل و منطق ثابت می‌کرد و من قبول می‌کردم.

بهترین خاطره‌ای که از حضور در پرسپولیس دارید؟

من ۲ بازی را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم، بازی با استقلال که توانستیم این تیم را ۹ نفره متوقف کنیم، در این جدال اگر کمی شانس داشتیم حتی می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم.

بازی دوم؟

بازهم شهرآورد.  مسابقه‌ای که جنجالی بود و با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید، در ابتدا پرسپولیس جلو افتاد، بعد گل مساوی را دریافت کردیم، عقب افتادیم اما در دقیقه ۸۸ علی کریمی بازی را به تساوی کشاند. یک بازی ویژه برایمان بود که دوست نداشتیم شکست بخوریم.

به خاطر رفتن هاشمی‌نسب دوست نداشتید شکست بخورید؟

نه، او یک بازیکن بود. اما پروین یک جمله معروف داشت.

چه جمله‌ای؟

او می‌گفت هر بازی را می‌خواهید ببازید اما حق شکست خوردن مقابل استقلال را ندارید. من بارها از زبان مربیان و بازیکنان استقلال هم شنیدم این جمله در رختکن آنها نیز تکرار می‌شد و مرحوم پورحیدری نیز می‌گفت نباید مقابل پرسپولیس شکست بخوریم.

صادقانه بگویید در آن شهرآورد دوست نداشتید هر بازیکنی دروازه پرسپولیس را باز کند به جز مهدی هاشمی‌نسب؟

صادقانه می‌گویم این طور نبود، ما فقط دوست نداشتیم به استقلال ببازیم، در همان دیدار وقتی هاشمی‌نسب گل زد و غش کرد من رفتم بالای سرش و گفتم این چه کاری است که انجام می‌دهی؟ به جای غش کردن بلند شو.

در آن جدال فاصله‌ای تا شکست نداشتید؟

من مطمئن بودم که شکست نمی‌خوریم، فراموش نمی‌کنم دقیقه ۸۵ بود که علی پروین روی نیمکت عصبانی نشسته و از استرس زیاد چشمانش قرمز و صورتش سفید شده بود، به او گفتم پرسپولیس بباز نیست، او به من گفت ناصر خان برو لب خطت‌ ‌وایسا ما باختیم، ‌سه دقیقه بعد از این مکالمه به گل رسیدیم، گل پرسپولیس شانسی نبود و روی حادثه و اتفاق شکل نگرفت، ما در تمرینات کار کرده بودیم، علی انصاریان وقتی رفت اوت را بیاندازد گفتم جان مادرت توپ را روی سر پیروانی بفرست، همان اتفاق هم افتاد و افشین سر زد و کریمی گل زد.

بعد از این گل شادی معروف را انجام دادید؟

خب شرایط ویژه‌ای برقرار بود، در آن لحظات حساس و سرنوشت ساز احساساتی شده و نتوانستم خودم را کنترل کنم، از فرط خوشحالی پشتک زدم.

و بعد از این شادی درگیری‌ها شروع شد؟

من برای صفایی فراهانی دست تکان دادم و بعد با هواداران پرسپولیس خوشحالی کردم، بعد که درگیری‌ شکل گرفت من رفتم تا بازیکنان را از یکدیگر جدا کنم، همه فکر کردند که وارد دعوا شده‌ام.

بازداشت هم شدید؟

بعد از بازی به هتل المپیک رفتیم، یک مینی‌بوس دنبال ما آمد و با چند نفر از بازیکنان پرسپولیس بردند، به آنها گفتیم ما را کجا می‌بیرد گفتند نمی‌دانیم، با مینی بوس چند ساعتی دور زدند و بعد به بازداشتگاه بردند.

چند روز بازداشت بودید؟

من را فردا ظهر آزاد کردند اما محروم شدم.

و پرسش آخر، چرا هاشمی‌نسب از پرسپولیس رفت؟

مهدی بچه خوب و دوست داشتنی است و همین الان نیز او را دوست دارم، استقلال به هاشمی‌نسب بیشتر از پرسپولیس پول داد.  من همان موقع به علی پروین گفتم پرسپولیس می‌تواند چنین پولی به هاشمی نسب بدهد و او گفته خیر؟ باز گفتم به استقلال می‌رود این بار جواب داد اگر می‌خواهد برود.

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس مهدی هاشمی علی پروین علی کریمی ناصر ابراهیمی علی انصاریان پروندهٔ خبری همراه با پیشکسوتان ورزش ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس مهدی هاشمی علی پروین علی کریمی ناصر ابراهیمی علی انصاریان باشگاه پرسپولیس مهدی هاشمی علی پروین علی کریمی ناصر ابراهیمی علی انصاریان علی پروین هاشمی نسب تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی هاشمی‌نسب:

مهدی هاشمی‌نسب در نشست خبری پس از دیدار با شمس آذر شرکت کرد.

طرفداری | استقلال با نتیجه سه بر دو شمس آذر قزوین را شکست داد.

مهدی هاشمی‌نسب مربی استقلال پس از برتری برابر شمس آذر قزوین گفت:

خطر از بیخ گوش‌مان گذشت. از داور تشکر می‌کنم که قوی ظاهر شد. سه گل زدیم اما متأسفانه دقایقی از بازی را از دست دادیم. اتفاقاتی افتاد ولی خدا دوست‌مان داشت و خطر از بیخ گوش‌مان گذشت. خوشبختانه جایگاهی که لایقش بودیم را پس گرفتیم و به صدر جدول بازگشتیم.

به بازیکنان گفتیم حق ندارید این اشتباهات را بکنید. در شرایطی که این همه عاشق پشت این تیم است نباید ثانیه‌ای از بازی غافل شویم. ناعدالتی‌ها و حرف و حدیث‌ها نمی‌خواهم حرف بزنم. با همه چیز مبارزه می‌کنیم و توانایی ایستادن مقابل خیلی چیزها هستیم.

از وحید کاظمی تشکر می‌کنم که قوی ظاهر شد. شاید پنالتی روی صالح حردانی نیز باید گرفته می‌شد. اگر پنالتی هم بوده باشد و نگرفته حس‌مان این بوده که عمدی نبوده و خیال‌مان راحت است.

دوقلوی پایی سیلوا کِش آمده و فکر کنم یک هفته تا 10 روز دیگر نیاز به کار دارد. فکر نکنم به بازی با تراکتور تبریز برسد ولی آرمین سهرابیان مشکلی ندارد.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • مهدی هاشمی‌نسب:
  • خبر بد برای پرسپولیس؛ سلطان پیش‌بینی کرد!
  • لیگ برتر فوتبال ایران؛ برتری سپاهان در شهرآورد اصفهان
  • داوران با ذوب‌آهن رفتار مهربانانه‌تری داشته باشند
  • مورایس: سپاهان شایسته بُرد در شهرآورد اصفهان بود
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • با احترام به اسطوره پرسپولیس؛ جای بازیکن پولکی در قلب‌ها است
  • پروین به کدام بازیکنان پرسپولیس طعنه زد؟
  • علی پروین: درویش باید به این بازیکنان بگوید خداحافظ | پرسپولیس جای آنها نیست!
  • علی پروین بهترین گزینه را برای پرسپولیس انتخاب کرد | درویش: با حرف ایشان قرارداد بستیم