Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@02:21:55 GMT

۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان نشا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۴۵۲۸

۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان نشا شد

علی درجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع فصل زراعی در استان گیلان از هفته‌های گذشته، اظهار کرد: گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است که در حال حاضر برای ۹۶ درصد معادل ۲۲۸ هزار و ۷۷۰ هکتار خزانه گیری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ درصدی شالیزارها معادل ۲۰ هزار و ۳۶۳ هکتار نشا شده است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا شالیکاران باید به پروتکل‌های بهداشتی بیشتر توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر بهره گیری کشاورزان از روش مکانیزه به عنوان راهکاری مناسب برای پیشگیری از شیوع این ویروس در فصل زارعی، گفت: کشت مکانیزه علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه تولید می‌شود به دلیل عدم استفاده از کارگرهای نشاکار به ویژه کارگران غیر بومی سطح ایمنی و سرعت کار را افزایش داد و باعث اتمام هر چه سریع‌تر نشاکاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود و عدم تبادل کارگر در میان استان‌ها و حتی شهرستان‌ها، تأکید کرد: شالیکاران با اولویت قراردادن کشت مکانیزه می‌توانند علاوه بر بهره گیری از مزایا این نوع از کشت، پروتکل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت کنند.

درجانی با تأکید بر ضرورت ضدعفونی کردن روزانه تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی، تصریح کرد: شالیکاران پس از اتمام کار روزانه با استفاده از محلول ضد عفونی کننده با ترکیب یک لیوان وایتکس و ۹ لیوان آب ماشین آلات خود را گندزدایی و ضدعفونی کنند.

وی از کشاورزان خواست تا بعد از هر مرحله از انجام سرویس و نگهداری ماشین آلات، دست‌های خود را با آب و صابون شستشو دهند و از دستکش کار یا دستکش مناسب دیگر برای کار با ماشین آلات کشاورزی و یا تنظیمات ادوات استفاده کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان گیلان جهاد کشاورزی کاهش هزینه کشاورزی ویروس سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرت الله نیکو با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال گذشته به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است، افزود: این میزان اراضی کشاورزی در قالب ۴۹ طرح در سطح استان انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

به گفته وی استان قزوین رتبه ۱۰ در سطح کشور برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین ابیاری تا کنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سنانه نوین ابیاری تجهیز شده است.

نیکو اضافه کرد: تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان ۳ هزار هکتار است که امیدواریم با تأمین بموقع اعتبار بتوان به این هدف دست یافت.

کد خبر 6087945

دیگر خبرها

  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان