Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت در مناطق کم خطر گفت: به یک ماه زمان برای آموزش دانش‌آموزان نیاز داریم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم زاده در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره آغاز فعالیت مدارس از ۲۷ اردیبهشت در مناطق کم‌خطر اظهار کرد: با توجه به اهمیت تداوم آموزش و با هدف تکمیل فرآیند آموزش، جبران کمبود‌های یادگیری و در راستای عدالت آموزشی این تصمیم گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در برخی مناطق با وجود تمام تلاش‌ها به دلیل برخی محدودیت‌ها در دسترسی به فناوری‌ها، وزارت آموزش و پرورش می‌خواهد اطمینان حاصل کند که محتوای برنامه درسی به صورت کامل به این گروه از دانش‌آموزان آموزش داده و یادگیری آنها، ارزیابی و امتحانات برگزار می‌شود.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اقداماتی که از زمان تعطیلی مدارس تاکنون انجام شد تلاش شده است در بستر‌های مختلف موضوع تداوم آموزش دنبال شود.

حکیم زاده ادامه داد: در مناطقی که توسط وزارت بهداشت کم خطر اعلام شده است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرایط آموزش حضوری فراهم می‌شود که بسیاری از آن‌ها جزو مناطق روستایی و عشایری هستند براین اساس دانش‌آموزان این مناطق هم از فرصت بهتر یادگیری بهره‌مند خواهند شد.

وی درباره زمان فعالیت مدارس پس از بازگشایی متذکر شد: زمانی که برای ما مهم است تکمیل آموزش، اتمام محتوای برنامه درسی و برگزاری امتحانات است که به یک ماه زمان نیاز دارد تا معلمان اطمینان پیدا کنند محتوای برنامه درسی آموزش داده شده، کمبود‌های دانش‌آموزان جبران و امتحانات برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدارس آموزش عدالت آموزشی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان

به گزارش خبرنگار مهر، همایش آموزشی - توجیهی رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود.

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کار ویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، گفت: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و گفت: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می‌شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است.

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتماً به بحث اردوهای دانش‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌آموزی باشد.

کد خبر 6081832 علی قدمی

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس استان همدان
  • تحصیل ۱۱۰۰ ‌دانش‌آموز در یک شیفت مدارس فردیس!
  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی