Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:46:06 GMT

۱۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی لرستان ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۵۷۸۸

۱۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی لرستان ساخته می شود

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به ساخت مسکن مددجویان بهزیستی گفت: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ۱۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی فاقد مسکن ساخته می‌شود. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

کرم یاری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به ساخت مسکن مددجویان بهزیستی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: براساس انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم النبیا (ص) 110 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی ساخته خواهد شد که براساس این قرارداد 75 درصد ساخت واحدهای مسکونی به عهده سازمان بهزیستی و 25 درصد قرارگاه خاتم با پیمانکاری این قرارگاه ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متراژ ساخت 110 واحد مسکونیبرای زنان سرپرست خانوار 50 و برای مردان سرپرست خانوار 60 متر در نظر گرفته شده و چنانچه مددجویان خودشان زمین داشته باشند به ازای هر یک مترمربع یک میلیون و 500هزار تومان هزینه تامین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: برای احداث 110 واحد مسکونی، مددجویان دارای معلولیت شدید، خیلی شدید وسرپرست خانواردر اولویت دریافت مسکن هستند.

وی با اشاره  به اجرای طرح مسکن ایتام بیان کرد:بر اساس اجرای طرح مسکن ایتام تحت پوشش سازمان بهزیستی 33 خانوار با سرپرستی خانم شناسایی شده که در سال تا آینده مسکن به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

یاری در رابطه با اقدامات سازمان بهزیستی جهت مقابله با کرونا نیز گفت: اعزام تیم‌های غربالگری به مراکز ترک اعتیاد، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در مراکز شبانه روزی، عدم پذیرش و لغو مرخصی‌های  مددجو در کلیه مراکزبهزیستی، واریز سرانه 500 هزار تومان برای مددجویان مراکزتوانبخشی، حمایت مالی از مراکز ترک اعتیاد جهت تهیه اقلام بهداشتی از جمله اقدمات انجام شده سازمان بهزیستی لرستان در راستای مقابله بوده است. 

وی با بیان اینکه 532 کودک کار در استان شناسایی شده است تصریح کرد: در راستای پیشگیری از کرونا در سه مرحله بین کودکان کار بسته‌های بهداشتی و معیشتی با اعتباری بالغ بر 400میلیون تومان  توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد:هر ساله در اسفند ماه به دلیل حضور مسافران گردشگری به استان لرستان کلیه معتادان متجاهر از سطح شهر جمع آوری می‌شدند که امسال به دلیل شیوع کرونا و عدم حضور گردشگران و مسافران نوروزی این معتادان جمع‌آوری نشدند ولی به این معتادان در پاتوق‌ها و خانه‌های تیمی زیر نظر بهزیستی خدمات بهداشتی، وعده غذای گرم در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به بازگشایی بخش اداری مهدهای کودک‌ها سطح استان اظهار داشت: مطابق بخشنامه سازمان بهزیستی کشور بخش اداری مهدکودک‌ها جهت ثبت نام و آماده سازی این مکان‌ها برای ایام بعد از پایان کرونا فعالیت خواهند کرد و در حال حاضر مجاز به پذیرش کودکان نیستند.

یاری افزود: با توجه به این درآمد مهد کودک‌ها از محل دریافت  شهریه کودکان تامین می‌شد اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مهدکودک‌ها در حال حاضر این مراکز متضرر شده که در همین راستا در سراسر کشور پویش همدلی جهت بخشیدن اجاره بها این اماکن توسط مالکان راه‌اندازی شد که امیدواریم با اشاعه این فرهنگ به مهد کودک‌ها کمک کنیم.

رئیس جمهور جلوی افزایش قیمت خودرو و مسکن را بگیرد/یک میلیون قرض داده اید چند میلیون از جیب مردم برنداریدسفته‌بازی با خانه‌های خالی سبب افزایش قیمت مسکن در قزوین شده استگزارش| رکود در بازار مسکن ‌بیرجند/ خرید و فروش به زیر صفر رسید

انتهای پیام/645/ ت

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی بهزیستی لرستان سازمان بهزیستی قرارگاه خاتم واحد مسکونی کودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ملامهدی با بیان اینکه اشتغال و مسکن از اولویت مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان زیر حمایت است گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در استان آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ واحد در روستا‌های استان به صورت ساخت خانه و یکصد واحد نیز در شهر‌ها به صورت خرید واحد مسکونی بود.

وی ادامه داد: برای ساخت یا خرید این واحدها نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بدون کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت تامین و پرداخت شد ضمن اینکه برای هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد تعلق گرفت.

ملامهدی در مورد نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان از این طرح در استان اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر با برچسب مددجوی کمیته امداد در این طرح نام نویسی کردند.

وی ادامه داد:تعداد اختصاصی به مددجویان استان از محل این طرح نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد بود.

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۷۵۰ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شود
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس