Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@21:17:12 GMT

اصفهان| شهیدی که سالگرد تولد روز شهادتش شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۶۱۰۹

اصفهان| شهیدی که سالگرد تولد روز شهادتش شد

پدر شهید سعید حقیقی گفت: پسرم علی‌رغم تلاش بسیار کادر درمانی بیمارستان الزهرا(س) پس از ۶ روز که در کما بود، ساعت ۵ صبح پنجم اردیبهشت ماه و دقیقاً در روز تولد خود به شهادت رسید. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، کرونا علاوه بر اینکه جمعی از هم‌وطنان‌مان را داغدار عزیزانشان کرد، تعدادی از کادر پزشکی و درمانی کشور را نیز که از روز نخست با تمام توان در سنگر مبارزه با این بیماری حضور یافته بودند درگیر کرد و متأسفانه شماری از این تلاش‌گران بی‌ادعای عرصه سلامت را از ما گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا، مراسم بزرگداشت شهدای سلامت و درگذشتگان بیماری کرونا همزمان با شب وفات ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری(س) در مسجد جامع اصفهان برگزار شد.

استاندار اصفهان در این مراسم که البته به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بدون حضور مردمی برگزار شد، یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای خدمت را گرامی داشت و گفت: از خدمات و تلاش‌های کادر پزشکی و درمانی استان اصفهان تشکر می‌کنم و به راستی مردم استان مدیون و قدردان این زحمات هستند و یاد آنها را فراموش نخواهند کرد و امیدوارم روح این شهدا با سالار شهیدان محشور باشد.

عباس رضایی افزود: در این مدت شهید مجید فرهاد از کاشان و همچنین شهید محمود ایروانی محمدآبادی پزشک متخصص اصفهانی که در بیمارستان مسیح دانشوری تهران خدمت می‌کرد به همراه دو شهید دیگر از اصفهان به خیل شهدای خدمت پیوستند.

وی ادامه داد: اگرچه شهادت فیض عظیم و شهادت این عزیزان نقطه عطفی در زندگی آنها است، اما جامعه به وجود این افراد خدوم است.

استاندار اصفهان با تشکر از همکاری سازمان‌ها، نهادها، روحانیت اصفهان، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، شهرداری و آحاد مردم اصفهان در راه مبارزه با بیماری کرونا گفت: ابتلا به این بیماری در استان اصفهان شیب نزولی پیدا کرده اما این به معنای پایان کرونا و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: از تمام خانواده‌های شهدای سلامت که واقعاً منت بر سر همه ما دارند تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند تمام این شهدا را با حضرت خدیجه کبری(س)، فرزندان ایشان و شهدای کربلا محشور نماید.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد افزود: امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد تا قدر کادر درمانی و پزشکی که جان خود را برای سلامت جامعه در کف دست گرفتند بدانیم.

وی با اشاره به قدم‌های دولت، ملت و خیران در راه مبارزه با بیماری کرونا گفت: این تلاش‌ها در مقایسه با کشورهای دیگر معنای ایمان، علاقه‌مندی به انقلاب و رهبری را بهتر نشان داد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اعلام رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: امیدوارم خدمات همه افراد مورد قبول درگاه خدواند قرار گیرد و خدا به خانواده شهدای خدمت صبر و اجر فراوان عنایت کند.

بهورز خانه بهداشت روستای ناچیت بوکان در مسیر مبارزه با کرونا شهید خدمت شدتهران| نیروی بیمارستان شهرری در راه دفاع از سلامت مردم «شهید خدمت» شدگیلان| نیروی بیمارستان پیروز لاهیجان در راه دفاع از سلامت مردم «شهید خدمت» ش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: این ایثار و حضور جهادگران عرصه سلامت در صحنه مبارزه با بیماری کرونا یک‌باره به وجود نیامده و حقیت این است که همکاران حوزه بهداشت و درمان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی همواره در صحنه بوده و ایثار کرده‌اند و امسال حضور آنها تنها بیشتر نمود پیدا کرد.

طاهره چنگیز با بیان اینکه غیبت در خانه در ایام نوروز سا‌‌ل‌ها است که امری تکرارشونده برای کادر درمانی و پزشکی است، افزود: کادر درمانی و پزشکی استان هر سال از اوایل اسفندماه در ستاد نوروزی در حالت آماده‌باش هستند و ممکن است شیفت‌های 24 و 48 ساعته داشته باشند اما امسال با وقوع بحران کرونا که طبیعتاً نیاز به بسیج همگانی نیروهای بهداشتی و درمانی داشت، این اقدامات نمود عینی‌تری پیدا کرد.

وی ادامه داد: حدود 4 میلیون و 600 هزار نفر در استان اصفهان توسط نیروهای حوزه بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان غربالگری شدند و دور دوم غربالگری نیز آغاز شده که با تک تک افراد و خانواده‌ها تماس گرفته و وضعیت سلامتی آنها را جویا می‌شوند. در این مرحله اگر کسی علایمی داشته باشد شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع می‌شود و در مراحل اولیه بیماری اقدامات لازم برای آنها انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در این مدت حدود 15 هزار بیمار در کل استان بستری و درمان شدند، گفت: طبیعتاً این تعداد بیمار که همه نیاز به مراقبت‌های خاص داشتند بار زیادی به بیمارستان‌های استان تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه حداقل 10 هزار تست تشخیصی در استان اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: این تست‌ها همکاران بخش آزمایشگاه را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهد و برخی از این افراد در آزمایشگاه‌های اصفهان و کاشان بیش از دو ماه است که با خویشاوندان خود دیداری نداشته‌اند تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری کنند.

چنگیز با اشاره به بسیج تأمین ملزومات مصرفی و داروهای موردنیاز توسط کارکنان معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان بیان کرد: خوشبختانه این تلاش‌ها باعث شد در استان از نظر ملزومات پزشکی و وسایل حفاظتی کادر درمان با کم‌ترین مشکل مواجه باشیم. استان اصفهان از نظر منسوجات پزشکی شامل ماسک، گان و شیلد خودکفا است اما کارخانه تولید دستکش‌های طبی به اندازه کافی در استان وجود ندارد ولی در این زمینه نیز مشکلی نداریم و نیاز خود را از استان‌های دیگر تأمین می‌کنیم.

تقدیم چهار شهید خدمت از استان اصفهان

وی اضافه کرد: تست کرونای تعداد زیادی از همکاران ما مثبت شد و مدتی در قرنطینه به سر بردند و تعدادی بستری شدند. همچنین یکی از همکاران ما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان و سه نفر از همکاران ما از اصفهان به شهادت رسیدند.

مراسم بزرگداشت شهدای سلامت و درگذشتگان بیماری کرونا در اصفهان میزبان پدر و برادر شهید دکتر سعید حقیقی کارشناس بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و از شهدای خدمت بود.

پدر این شهید اصفهانی به خدمت 11 ساله پسر شهیدش به جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و گفت: این مسیر انتخاب خود سعید بود و خوشبختانه با پشتوانه‌ای بسیار قوی به شهادت رسید و امروز مردم او را به ما می‌شناسانند که چقدر تواضع داشت و مهربان بود و با عشق در رشته خود فعالیت می‌کرد.

وی به دیدار کوتاه خود با پسرش چند شب پیش از شهادت او اشاره کرد و اینکه این شهید چند روز بعد دچار مشکل تنفسی و بیهوشی شده و با همراهی پدر و خانواده به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان منتقل شده است.

پدر شهید سعید حقیقی ادامه داد: پسرم علی‌رغم تلاش بسیار کادر درمانی بیمارستان الزهرا(س) پس از 6 روز که در کما بود، ساعت 5 صبح پنجم اردیبهشت ماه و دقیقاً در روز تولد خود به شهادت رسید.

برادر شهید سعید حقیقی که خود نیز پزشک است، این شهید را الگوی خود دانست و گفت: با برادرم 15 سال اختلاف سنی داشتیم اما در تمام مسیر تحصیلی خود ایشان را می‌دیدم و جلو می‌رفتم.

وی به تلاش قهرمانانه برادر خود اشاره کرد و افزود: سعید حتی در شیفت آخر خود در بیمارستان شاهین‌شهر بسیار با روحیه و بدون هیچ علامتی مشغول کار بود و با علایمی بسیار نادر گرفتار این ویروس شد. در واقع علایم معمول کرونا را نداشت و دچار علایم مغزی و کلیوی شد و زمانی که به بالین ایشان رسیدم متوجه شدم که با وجود علم و تلاش کادر درمانی، هیچ کار دیگری برای برادرم نمی‌‌توان انجام داد.

برادر شهید سعید حقیقی تأکید کرد که ویروس کرونا به جز علایم تنفسی علایم دیگری نیز از خود نشان می‌دهد و باید بیشتر از قبل مراقب بود.

وی ادامه داد: شرایط موجود کشور خوب است اما کافی نیست و باید خود مردم موارد بهداشتی و پروتکل‌هایی که برای حفظ سلامت خودشان وضع شده را رعایت کنند. من و سعید همواره از اینکه این موارد از سوی مردم رعایت نمی‌شود ناراحت بودیم. متأسفانه برخی از مردم شرایط را عادی فرض کرده‌اند و این بسیار خطرناک است.

برادر شهید سعید حقیقی بیان کرد: سعید جدا از اینکه متخصص طب اورژانش بود عاشق کار خود در بنیاد شهید و جانبازان بود و حاضر نبود آن را رها کند. برادرم پیش از اخذ تخصص نیز در این مرکز خدمت می‌کرد و پس از گرفتن تخصص نیز قصد جدایی از این عزیزان را نداشت.

انتهای پیام/165/ ت

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علوم پزشکی اصفهان استان اصفهان بیماری کرونا کادر درمانی کادر درمان شهدای خدمت برادر شهید شهید خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش برخط دو فیلم سینمایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فیلم سینمایی «آخرین تولد» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی از ۴ اردیبهشت از سکوی فیلم‌نت اکران می‌شود.

در فیلم «آخرین تولد» الناز شاکردوست، پدرام شریفی، شیدا خلیق، آرمین رحیمیان، سوگل خلیق، نیلوفر کوخانی و رضا بهبودی به ایفای نقش می‌پردازند.

«آخرین تولد» روایتی است از عشق ثریا و فهیم؛ عشقی که سایه جنگ بر سرش آوار شده و غزلی است عاشقانه در دل بحران ...

نمایش برخط «ناسور»

همچنین فیلم داستانی «ناسور» که در ژانر پلیسی-جنایی-معمایی با هدف آشنایی با اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند «سازمان پزشکی قانونی کشور» در ۲ اپیزود به نام‌های «بادکنک قاتل» به کارگردانی حسین فریدون‌جاه و «ماجرای نیمه شب» به کارگردانی محسن علم‌الهدی تولید شده، در پلتفرم‌های نمایش خانگی به نمایش درمی آید. 

در خلاصه داستان فیلم «بادکنک قاتل» آمده است: ماجرای فوت مشکوک یک سرمایه دار سرشناس کشور در یک حادثه ساده و خنده دار، که پسر بزرگ او برای حفظ آبرو و اعتبار خود سعی بر دستکاری کردن گزارش پزشکی قانونی دارد.

خلاصه داستان فیلم «ماجرای نیمه شب» نیز ماجرای قتل دختر نوجوانی است که خبر آن در فضای مجازی پخش شده و باعث به هم ریختن آرامش و امنیت جامعه شده است، اما حقیقت پیچیده دیگری پشت ماجراست که توسط پزشکی قانونی کشف می شود.

در فیلم داستانی «ناسور» بازیگرانی چون امید محمدنژاد، سینا علیزاده، پیمان محسنی، مرضیه رسولی و رضا بهرامی به ایفای نقش پرداخته‌اند.


دیگر خبرها

  • شهیدی که پارتی‌بازی نکرد
  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • نمایش برخط دو فیلم سینمایی
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • (ویدئو) گرامیداشت سالگرد تولد رهبر کره شمالی
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم