Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@11:20:34 GMT

توزیع هدایای رمضانی از سوی جنبش نجباء بین ساکنان نوار غزه

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۶۵۱۸

توزیع هدایای رمضانی از سوی جنبش نجباء بین ساکنان نوار غزه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،  این گروه مقاومت اسلامی در عراق در ادامه پویش کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند و خدمت به خانواده مجاهدان در کشورهای عراق، ایران و سوریه، این اقدام خداپسندانه را نیز در فلسطین سازمان‌دهی کرد.

کادر دفتر نمایندگی نجباء در غزه با تهیه مایحتاج بهداشتی و غذایی، بسته متنوع هدایای رمضانی را میان خانواده‌های شهدا و اسرا در منطقه «شجاعیه» و نواحی شمالی باریکه غزه توزیع کردند که به ‌منظور رعایت حرمت خانواده‌های فلسطینی، به ‌صورت شبانه و مخفیانه صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که دولت‌های مرتجع منطقه در اوج بحران شیوع «ویروس کرونا» به ‌جای پشتیبانی از فلسطینیانِ تحتِ‌ محاصره، محموله‌های کمکی خود را به رژیم صهیونیستی پیشکش می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر رسید

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نودمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

هاآرتص: نتانیاهو احمق، ضعیف، دروغگو، ترسو و ناتوان است ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۱۵:۵۳

رسانه عبری‌زبان از «شکست بزرگ» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در سمت خود و نیز در تحقق اهداف جنگ علیه نوار غزه نوشت.

 روزنامه عبری زبان «هاآرتص» امروز شنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را «احمق» خواند و نوشت، این صفت علاوه بر دیگر صفات او به عنوان فردی ضعیف، دروغگو، ترسو، وحشت‌زده، خودخواه و فردی ناتوان در تصمیم‌گیری است.

هاآرتص نوشت، نتانیاهو نمی‌فهمد بدون راه‌حل سیاسی برای این درگیری، «اسرائیل» محکوم به حملاتی است که می‌تواند به شکل بسیار بدی پایان یابد.

این روزنامه عبری زبان نوشت: نتانیاهو تا حدی از واقعیت دور است که تنها کمی قبل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ گفته بود که شرایط بین‌المللی «اسرائیل» عالی است و ما بدون حل مساله فلسطین، در آستانه برقراری صلح با بیشتر کشورهای عربی از جمله عربستان هستیم.

این رسانه در ادامه نیز نوشت: اوج نادانی نتانیاهو در این است که او باور دارد می‌تواند حماس را با پول بخرد بدون اینکه بداند حماس سازمانی اسلامی است که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند، فرض کنید اگر حزب‌الله هم در هفت اکتبر حمله کرده بود، چه اتفاقی رخ می‌داد؟ آن وقت نتانیاهو همانند آنچه در مرزها با غزه رخ داد، از شمال هرگز دفاع نمی‌کرد، البته ما هنوز درباره اینکه اگر ایران، یمن، سوریه و عراق به یکباره به حملات هفتم اکتبر ملحق شوند، صحبت نکرده‌ایم.

هاآرتص همچنین نوشت: نتانیاهو چند سال قبل گفته بود که اسرائیل «یک قدرت بزرگ منطقه‌ای» است اما چند روز پس از آغاز جنگ از آمریکا درخواست کرد ناوهای هواپیمابر را به منطقه منتقل کند و درخواست سلاح و مهمات و گلوله کرد. آیا می‌توانید تصور کنید اگر رئیس جمهور آمریکا این درخواست را رد می‌کرد، چه اتفاقی می‌افتاد؟

این روزنامه عبری‌زبان در ادامه نیز تاکید کرد: نتانیاهو به جای جنگی برق‌آسا در نوار غزه، جنگ را احمقانه مدیریت می‌کند، جنگ شش ماه ادامه پیدا کرد و اسرائیل در حال کشاندن آن به سوی شکستی استراتژیک مقابل سازمانی کوچک است، در حالی که کاملا آگاه است هر چقدر زمان بیشتری بگذرد، نارضایتی بین‌المللی علیه اسرائیل افزایش می‌یابد.

هاآرتص در پایان نوشت: نتانیاهو به جای اینکه «اسرائیل» را به سوی یک پیروزی حتمی هدایت کند، این روزها آن را به سوی شکستی قطعی می‌برد، او در تحقق تمامی اهداف جنگ ناکام مانده و نه حماس را نابود کرده و نه گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) را از نوار غزه بازگردانده است.

وال استریت ژورنال: اسرائیل با خطر شکست در جنگ غزه مواجه است ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۱۵:۵۳

وال استریت ژورنال می‌نویسد: «اسرائیل در حال حاضر با احتمال شکست در جنگ، همزمان با از دست دادن شتاب جنگ و نداشتن برنامه منسجم برای پس از جنگ مواجه است.»

 این روزنامه در گزارش خود آورده است: با بازگشت بیشتر نظامیان اسرائیلی به خانه‌های خود و همچنین بازگشت حماس به مناطقی که ارتش اسرائیل اعلام کرده بود در دوره قبل از وجود نیروهای حماس پاکسازی شده است و ناکامی اسرائیل در دستیابی به هدف اعلام شده خود از جنگ، یعنی از بین بردن رهبران حماس و نابودی این جنبش از نظر نظامی و سیاسی، تهاجم به نوار غزه دچار تزلزل شده است.

این روزنامه نوشت: «برخی از رهبران نظامی و سیاسی، ناکامی نتانیاهو در تهیه طرحی برای غزه پس از جنگ را مقصر می‌دانند و می‌گویند که این طرح یک خلأ سیاسی ایجاد کرده که حماس از آن برای ساختن خود و بازگرداندن نفوذ خود در نوار غزه استفاده می‌کند.»

این روزنامه اشاره کرد: به دلیل ناتوانی دولت در ارائه چشم انداز روشن برای آینده، ناامیدی هر هفته در بین اعضای آن افزایش می‌یابد، زیرا بدون برنامه سیاسی برای غزه، دستاوردهای تاکتیکی در میدان نبرد به هیچ پیروزی استراتژیک پایدار تبدیل نمی‌شود. در این راستا افسران و سربازان سابق که ماه‌ها در جنگ گذرانده‌اند از کار سخت می‌گویند.

این روزنامه می‌افزاید: «با وجود ادعای موفقیت‌های اسرائیل علیه حماس، به طور مخفیانه، بسیاری از افسران و سربازان عادی نگران این هستند که موفقیت‌های تاکتیکی آنها علیه حماس به دلیل تردید سیاسی به باد داده شود.»

اشغالگران مدعی شدند که حدود ۱۳ هزار مبارز مسلح را کشته و ۲۰ گردان از ۲۴ گردان حماس را متلاشی کرده‌اند، در حالی که این روزنامه خاطرنشان کرد که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و مصر معتقدند تعداد مبارزان حماس کشته شده کمتر از تعداد اعلام شده است.

این روزنامه توضیح داد: «به گفته کارشناسان، حماس که قبل از جنگ حدود ۳۰ هزار مبارز داشت، همچنین می‌تواند از میان تعداد زیادی از جوانان غزه اعضای جدیدی را جذب کند.»

وال استریت ژورنال ادامه داد مبارزان حماس در ماه ژانویه، زمانی که نیروهای اسرائیلی پس از اشغال شهر غزه، در شمال نوار عقب نشینی کردند، دوباره ظاهر شدند. این الگو در خان یونس تکرار می‌شود، جایی که لشکر ۹۸ اسرائیل قبل از عقب نشینی نبرد طولانی انجام داد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: «جنگ اسرائیل اکنون در دروازه‌های رفح، شهری واقع در مرز جنوبی غزه، جایی که تیپ‌های حماس ادعا می‌شود هنوز در آن حضور دارند و حدود ۱.۵ میلیون نفر در آن هستند، رسیده و در آنجا متوقف شده است. غیرنظامیان فلسطینی در حال پناه گرفتن هستند.»

این روزنامه به نقل از شخصیت‌های بلندپایه نظامی نوشت که حمله زمینی به رفح نمی‌تواند به این زودی‌ها انجام شود.

به نوشته این روزنامه، اشغالگران در تلاش هستند تا راهی برای انتقال تعداد فزاینده پناهجویان به مکان دیگری در نوار غزه شدیدا ویران شده بیابند.

این روزنامه نوشت: «جنگ طولانی و تلفات انسانی فزاینده آن منجر به تنش در روابط اسرائیل با ایالات متحده شده است. بسیاری در اسرائیل نگران هستند که روابط آمریکا و اسرائیل به طور جبران ناپذیری از جنگ آسیب ببیند.»

گاردین: حماس فاصله زیادی تا شکست دارد ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۱۵:۵۲

روزنامه انگلیسی نوشت با وجود حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه در طول ۶ ماه گذشته، حماس فاصله زیادی تا شکست دارد.

 با وجود گذشت ۶ ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جنبش حماس همچنان بخش‌هایی از این منطقه را تحت کنترل دارد، از جمله بخش‌هایی که اکنون بیشتر جمعیت غزه در آن متمرکز شده‌اند و حضور خود را در جاهای دیگر نیز دوباره برقرار کرده است. تاکنون تعداد کمی از اعضای رده‌های بالای این جنبش آسیب دیده‌اند و بخش اعظم شبکه تونل‌های گسترده آن دست نخورده باقی مانده است.

رسانه انگلیسی گاردین با این مقدمه و با اشاره به شمار شهدا در غزه که بنا بر اعلام نهادهای محلی به ۳۳ هزار نفر رسیده است، افزود: مقامات اسرائیلی مدعی هستند که یک سوم از ۳۰ تا ۴۰ هزار نیروی حماس در ماه‌های گذشته کشته شده‌اند. حماس این موضوع را رد و به تعداد بسیار کمتری اشاره می‌کند. اگرچه تائید هر یک از اعداد به‌طور مستقل امکان‌پذیر نیست، بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که تاکید بر شمار کشته‌ها نشان دهنده ناکامی استراتژیست‌های اسرائیلی در درک ماهیت دشمن خود است.

گاردین می‌نویسد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها گفته است که پیروزی اسرائیل به معنای «درهم شکستن حماس» است اما با وجود قدرت نظامی عظیم اسرائیل، از بین بردن توانایی‌های اداری جنبش حماس که غزه را از سال ۲۰۰۷ تاکنون اداره می‌کند، دشوار بوده است.

«مخیمر ابوسعده» استاد علوم سیاسی در دانشگاه الازهر غزه که اکنون در قاهره است، برآورد کرده که می‌توان بین یک پنجم تا یک چهارم جمعیت غزه را حامی حماس توصیف کرد و هر اتفاقی که هر جای دیگری بیفتد، این پشتیبانی آن‌ها را متزلزل نخواهد کرد.

حماس: رژیم اشغالگر منطقه را به سوی تنشی بزرگ سوق می‌دهد ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۱۵:۵۲

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که رژیم اشغالگر منطقه را به سوی تنشی بزرگ سوق می‌دهد.

 «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس اظهار کرد که رژیم اشغالگر منطقه را به سوی تنشی بزرگ سوق می‌دهد و به تنهای مسؤول این وضعیت است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، ابوزهری تاکید کرد که رژیم اشغالگر باید بداند جنایاتش در منطقه هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند.

این رهبر حماس در ادامه گفت که پیشنهادهای ارائه شده به این جنبش در رابطه با تبادل اسرا بوده و در آنها برقراری آتش‌بس دائمی نادیده گرفته شد.

او در پایان نیز تاکید کرد: باید درگیری با رژیم اشغالگر را گسترش داد تا آن را به توقف حملاتش به نوار غزه مجبور کند.

شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر رسید ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۱۵:۵۱

وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر)تاکنون به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۵ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲ شهروند فلسطینی را شهید و ۹۵ نفر دیگر را زخمی کرد.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر و شمار زخمی ها نیز به ۷۶ هزار و ۳۰۹ نفر رسید.

اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در واکنش به تهدیدهای مداوم مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه دامنه جنگ با لبنان بر آمادگی این جنبش برای جنگ گسترده تاکید کرد.

«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: آمریکا بزرگترین فریبکار است و صفت شیطان بزرگ برایش مناسب است.

طبق گزارش پایگاه خبری العهد، وی گفت: کشتن فرزندان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، اقدامی بزدلانه است و دشمن بدون هیچ محدودیتی مردم را می‌کشد.

نعیم قاسم افزود: دیدید که چگونه اسرائیل با مدیریت و حمایت آمریکا و با حمایت غرب و حمایت بین‌المللی دست به کشتار سازمان‌یافته و گرسنگی دادن به همه ملت فلسطین در غزه، کشتار سیستماتیک کودکان و زنان و تخریب خانه‌هایشان زد.

وی ادامه داد: حقوق بین‌الملل کجاست؟ آن‌هایی که از حقوق بین‌الملل صحبت می‌کنند می‌گویند که اسرائیل حق دفاع از خود، در برابر کودکان و خانه‌ها را دارد، دشمن با مجاهدین نمی‌جنگد و جرات نزدیک شدن به آنها را ندارد و در مقابله با آنها هیچ دستاوردی ندارد.

نعیم قاسم درباره تهدیدها علیه لبنان نیز خاطرنشان کرد: ما در صورت گسترش دامنه جنگ توسط دشمن، آماده جنگ هستیم و نه تهدید مقامات رژیم اشغالگر ما را از مواضع حمایتی خود منصرف می‌کند و نه مداخلات خارجی و تا زمانی که نبرد در غزه ادامه داشته باشد به این اقدام ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: خطاب به کسانی که به دنبال راه حل هستند، جنگ غزه را متوقف کنید، چراکه تنها گزینه موجود برای دستیابی به راه حل سیاسی با همکاری مقاومت فلسطین است و در چنین صورتی ثبات در منطقه برقرار خواهد شد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ما در حزب‌الله مصمم هستیم که با حضور و کنترل و با کمترین تاثیر بر زندگی لبنانی‌ها، یک جبهه پشتیبان برای غزه باشیم، بنابراین می‌بینیم که جبهه جنوب شعله‌ور است، اما لبنانی‌ها در مناطق دیگر زندگی روزمره خود را دارند.

نعیم قاسم در پایان تاکید کرد: «مقاومت با سلاح‌ آن خواسته اصلی اکثر لبنانی‌ها است و اگر سلاح‌های مقاومت نبود، لبنان آزاد نمی‌شد و امروز این مقاومت نقطه عطفی برای حفاظت از کشور و مردم است.

یونیسف: وضعیت کودکان غزه فاجعه‌بار است

سخنگوی یونیسف ضمن هشدار درباره وضعیت فاجعه‌بار کودکان در غزه و تاثیر جنگ بر سلامت و روند رشد جسمی کودکان و همچنین سلامت روان آنها، تسهیل روند انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را مطابق قوانین بین‌المللی انسانی خواستار شد.

 سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) که در حال حاضر در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه حضور دارد، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: شرایط انسانی در نوار غزه رو به‌ وخامت است و تعداد زیادی زخمی و گرسنه در اینجا وجود دارد.

سخنگوی یونیسف ضمن هشدار درباره پیامدهای جنگ بر سلامت و رشد جسمی کودکان غزه و سلامت روانی آنها در بلند مدت، تسهیل روند انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را براساس قوانین بین‌المللی انسانی خواستار شد و تاکید کرد: ما هشدار دادیم که وقوع قحطی در غزه قریب‌الوقوع است و کودکان در معرض بیشترین آسیب قرار دارند.

او در ادامه تاکید کرد: نوار غزه از جمله خطرناک‌ترین مکان‌ها برای کودکان است و از زمان آغاز جنگ ۱۱ هزار کودک به شهادت رسیدند. کودکان غزه در درگیری‌ و شوک‌های پیاپی و مستمر گیر افتاده‌اند، بدون اینکه جای امنی وجود داشته باشد که به آن پناه ببرند.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این مسوول یونیسف اظهار کرد: با وجود اینکه ساکنان نوار غزه با شرایط دشواری روبه‌رو هستند، اما نشانه‌هایی از امید در روحیه جمعی قدرتمند آنها مشاهده می‌شود.

او تاکید کرد: اگر میزان کمک‌ها در غزه زیاد شود، هنوز فرصت برای دور کردن خطر قحطی در غزه وجود دارد اما دسترسی به کمک‌ها به‌ویژه در شمال نوار غزه هنوز بسیار محدود است و من خود شاهد بودم که خودروی حامل همکارانم در حالی که منتظر گرفتن مجوز برای انتقال کمک‌ها به منطقه بود، هدف تیراندازی قرار گرفت.

سخنگوی یونیسف افزود: شرایط در غزه فاجعه‌بار است، به‌ویژه زمانی که می‌بینید شخصی به دلیل توقف تولید غذا و محدودیت‌های اعمال شده بر روند کمک‌رسانی‌ها به منطقه، از سوءتغذیه رنج می‌برد و در نتیجه این شرایط کودکان در حال از دست دادن جان خود هستند و دست‌کم ۲۳ کودک در بیمارستان «کمال عدوان» جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: شرایط در نوار غزه مستلزم آن است که گذرگاه گشوده شود، اول به دلیل افزایش حجم کمک‌ها به شکل کلی و دوم انتقال مستقیم آنها به شمال نوار غزه تا کمک‌رسانی‌ها به شکل سریع‌تر و گسترده‌تری برای کودکان و خانواده‌ها در شمال نوار غزه که به غذا نیاز دارند، انجام شود.

این مسوول یونیسف در پایان گفت: جنوب نوار غزه نیز در معرض خطر قحطی قرار دارد اما این باور وجود دارد که اگر اجازه انتقال کمک‌ها به شکل کامل و روبه‌فزونی داده شود، می‌توان از بروز این قحطی جلوگیری کرد چراکه هنوز برای جلوگیری از بروز قحطی در مرکز و جنوب غزه زمان وجود دارد.

جزئیات تحریم‌های آمریکا علیه رهبران حماس

تحریم‌های اخیر آمریکا علیه جنبش حماس شامل تحریم «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس است.

 در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است «حذیفه سمیر عبدالله الکحلوت» نام واقعی «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در غزه است و به گفته آنها این همان نامی است که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ ذکر کرده بود.

طبق گزارش القدس العربی، هویت ابوعبیده تاکنون از سوی هیچ طرف فلسطینی یا یک طرف مستقل مشخص نشده است و دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از جمله موساد و شاباک هیچ عکسی از وی ندارند.

بر اساس گزارش‌ها، ابوعبیده از شهرک «نعلیا» است و در «جبالیا» در غزه زندگی می‌کند. منزل وی بارها در معرض حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. اولین حضور علنی ابوعبیده با یونیفرم نظامی سبز رنگ و چفیه قرمز معروفش به ژوئن ۲۰۰۶ بعد از عملیات «الوهم المتبدد» باز می‌گردد.

همچنین به دنبال عملیات طوفان الاقصی ابوعبیده به طور مرتب در صفحه تلویزیون‌ ظاهر می‌شود.

آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا جمعه تحریم‌هایی را علیه رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین اعمال کردند.

اتحادیه اروپا، شاخه نظامی و نیروهای ویژه جنبش حماس و شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را در لیست تحریم‌های این اتحادیه مربوط به موضوع حقوق بشر قرار داده است.

اتحادیه اروپا گردان‌های القسام و نیروهای ویژه حماس و سرایا القدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی را ممنوع السفر کرده و درآمدهای آنها را بلوکه کرده است. همچنین حمایت مالی مستقیم یا غیر مستقیم از آنها را ممنوع کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد این کشور جمعه تحریم‌هایی را علیه سخنگوی حماس و رهبران یگان پهپادی این جنبش اعمال کرد.

این تحریم‌ها علیه «ولیم ابوشنب» فرمانده یگان شمالی حماس در لبنان، «براء حسن فرحات» معاون ابوشنب و «خلیل محمد عزام» مسئول اطلاعاتی حماس اعمال شده است. این تحریم‌ها شامل بلوکه کردن تمام املاک و منافع افراد مورد نظر در آمریکاست.

«براین نیلسون» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور «تروریسم» و اطلاعات مالی گفت: فعالیت مشترک امروز تمرکز جمعی ما را بر از بین بردن قدرت حماس برای انجام حملات بیشتر از جمله از طریق جنگ سایبری و تولید پهپادها تقویت می‌کند. وزارت خزانه‌داری با هماهنگی هم‌پیمانان و شرکا به هدف قرار دادن شبکه‌های وابسته به حماس از جمله در زمینه سایبری ادامه خواهد داد.

 

دیگر خبرها

  • برنامه جهانی غذا: برای مهار قحطی در غزه به آتش‌بس نیاز داریم
  • بمباران یک مسجد و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در غزه
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • السنوار شهادت پسران و نوه‌های هنیه در غزه را به او تسلیت گفت
  • پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش‌ بس
  • پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش‌بس
  • اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ تن رسید
  • اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر رسید
  • اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل