Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سایه تداوم بحران کرونا کشورهای عربی تصمیمات تازه‌ای را لحاظ کردند که شامل از سرگیری بخش‌های اقتصادی برخی از این کشورهاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دولت سوریه برنامه بررسی پروژه‌های اقتصادی، توسعه‌ای و خدماتی که در بازدیدهای دولتی در استان‌ها به تصویب رسید و پروژه‌های داخلی را با هدف از سرگیری فعالیت اقتصادی و توسعه‌ای در تمام استان‌ها آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابینه سوریه روز یکشنبه در جلسه هفتگی خود به ریاست نخست وزیر مهندس «عماد خمیس»، در راستای از سرگیری تدریجی فعالیت‌های اقتصادی، تکلیف روسای کمیته‌های وزیران در استان‌ها را برای آماده کردن یک لیست از پروژه‌هایی که باید اجرا شوند، تعیین کرد.

همچنین، اجرای مقررات منع رفت و شد از ساعت هفت و نیم عصر تا ساعت شش صبح روز بعد را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد.

در راستای اجرای تصمیمات کمیته دولتی مسؤول مقابله با ویروس کرونا، وزارت حمل ونقل سوریه از شروع پروازهای خود از امروز (دوشنبه) به منظور بازگرداندن مسافران سوری از بعضی کشورهای جهان خبر داد.

این وزارتخانه با انتشار یک بیانیه گفت: امروز پروازهای شرکت هواپیمایی سوریه با هدف بازگرداندن مقیمان سوری متمایل به بازگشت به وطن از بعضی کشورهای جهان طبق لوایح که از طریق وزارت امور خارجه و هیئت‌های دیپلماتیک اعزامی تنظیم شد، شروع می‌شود.

این وزارتخانه افزود: این پروازها به مدت چند روز همراه با رعایت اقدامات احتیاطی و نظارت پزشکی از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شوند.

وزارتخانه یاد شده در بیانیه خود آورده است: شرکت هواپیمایی سوریه امروز به منظور انتقال مسافران سوری از کشور امارات عربی متحده عازم این کشور می‌شود.

اردن نیز با عدم ثبت مورد جدید ویروس کرونا، فعالیت بخش‌های اقتصادی خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طارق الحموری، وزیر صنعت اردن در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد، تصمیم گرفته شده تمامی بخش‌های اقتصادی از روز چهارشنبه (ششم مه) بازگشایی شوند.

الحموری در ادامه افزود، تصمیم گرفته شده به شرط اینکه میزان حضور کارگران اردنی در بخش‌های تولیدی کمتر از ۷۵ درصد نباشد، مجوز فعالیت با تمام توان تولیدی به آن بخش‌ها داده شود.

وی همچنین گفت، صاحبان تاسیسات ملزم به پیروی از بالاترین سطح مراقبت و ممانعت از اقدامات انتقال بیماری و اعمال مجازات و جریمه‌های نقدی برای متخلفین هستند.

در همین راستا، سعید جابر، وزیر بهداشت اردن اعلام کرد، هیچ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا یا مورد فوتی جدید بر اثر ابتلا به این ویروس در اردن ثبت نشده است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اردن ۴۶۰ تن است که از میان آنها ۹ مورد فوت شده‌اند و ۳۷۰ مورد نیز بهبود یافته‌اند.

برعکس این کشورها، مقامات الجزایر فعالیت برخی مراکز تجاری که هفته گذشته فعالیت آنها از سر گرفته شده بود را مجدداً به دلیل عدم پایبندی به اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تعطیل کردند.

تصمیم گرفته شده است که از میان ۴۸ ایالت، در ۱۵ ایالت در الجزایر فعالیت چندین فروشگاه از جمله مغازه‌های لباس فروشی و شیرینی فروشی که در ماه مبارک رمضان تقاضای آنها افزایش می‌یابد و همچنین مغازه‌های عطرفروشی و آرایشگاه‌ها در نتیجه عدم پایبندی به دستورالعمل‌های پیشگیرانه تعطیل شود.

در الجزایر ۴۴۷۴ مورد مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ از زمان شیوع آن برای نخستین بار در الجزایر در روز ۲۵ فوریه، ثبت شده است که از میان آنها ۴۶۰ تن به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اما از آغاز ماه مبارک رمضان ۱۴۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در الجزایر ثبت شده که از میان آنها ۵۶ تن جان خود را به خاطر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

در همین راستا، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر روز جمعه اعلام کرد در صورت عدم پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیت قرنطینه تشدید می‌یابد.

مقامات الجزایر از ۲۴ آوریل ممنوعیت رفت و آمد در ۹ ایالت را کاهش داده‌اند.

به رغم افزایش آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا در مصر ظرف روزهای اخیر، کابینه این کشور مقرر کرد تمامی هتل‌ها در سراسر مصر فعالیت خود را از سربگیرند البته مقرر شده تا اول ژوئن ۲۵ درصد پذیرش داشته باشند و بعد پذیرش‌ها را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهند و تنها ۵۰ درصد کارکنان نیز در هتل‌ها انجام وظیفه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه ویروس کرونا بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان

رئیس‌جمهوری گفت: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

‌به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان ضمن قدردانی از میزبانی دولت این کشور از هیئت همراه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: از طرف رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به مردم پاکستان که همواره از اسلام، ارزش‌های اسلامی، مظلومان فلسطین و حق و عدالت دفاع کردند، سلام عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و پاکستان به صرف روابط همسایگی نیست، بلکه مبتنی بر رابطه تاریخی، تمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است، افزود: آنچه دو ملت بزرگ ایران و پاکستان را پیوند داده، همین اشتراکات اعتقادی و دینی است و چنین پیوندهایی ناگسستنی است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تبادل ظرفیت‌های قابل توجه موجود در دو کشور به‌طور حتم سبب انتفاع ملت‌های ایران و پاکستان خواهد شد، افزود: در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور تصمیم گرفتیم ضمن به‌کارگیری این ظرفیت‌ها روابط ایران و پاکستان را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی در همه سطوح ارتقا بخشیم.

رئیسی گفت: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور با هدف تأمین منافع دو ملت است. از این رو در نشست‌ هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در گام نخست مبادلات تجاری را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران تحریم‌های ظالمانه را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کرده‌ است، نسبت به انتقال تجربیات و تبادل ظرفیت‌ها در این زمینه با ملت پاکستان به‌ویژه در بخش‌های مختلف علم و فناوری، تکنولوژی، حمل‌ونقل و ترانزیت اعلام آمادگی کرد.

رئیس‌جمهوری در پایان ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در روابط ایران و پاکستان در همه زمینه‌ها باشد. ‌

جواد اوجی، وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم اسلام‌آباد شده است و پس از پایان سفر به پاکستان راهی سریلانکا می‌شود.

دیگر خبرها

  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان