Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تا به امروز بالغ بر ۱۷۰۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت کرده اند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمد رضا عبدالرحیمی، در جلسه تبیین برنامه‌های مدیریت کار و خدمات اشتغال که با حضور فرمانداران شهرهای ماکو، شوط و پلدشت که در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت، با اشاره به اینکه تمامی کسب و کارها و فعالیت های پرریسک در دنیا و همچنین در منطقه آزاد ماکو در پی موضوع کرونا متوقف شده است، افزود: این موضوع باعث بیکاری در یک‌سری از واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه نیز شده است، بطوریکه تا به امروز بالغ بر ۱۷۰۰نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رفع معضل بیکاری و اشتغال زایی برای جوانان و تحصیل کرده ها، در تمامی ایران و خاصه در مجموعه منطقه آزاد ماکو یکی از بزرگترین دغدغه‌ها است، افزود: توفیق اقدامات، زمانی نتیجه بخش خواهد شد که میزان بیکاری در این منطقه کم شده و ارزش افزوده نیروی انسانی در اقتصاد ملی و تولید ناخالص ملی نمایان شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در ۲ هفته اخیر برخی اختلافات کارگری و کارفرمایی رخ داده است، گفت: در این مدت ۶۰ پرونده دادخواست کارگر از کارفرما منجر به صدور رای شده است.

وی در ادامه افزود: حدود ۶۰۰۰ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی در منطقه به عنوان فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار درسامانه ثبت کرده اند.

عبدالرحیمی با تاکید براینکه ارتقا ظرفیت تولید واحدهایی که توان تولید با ظرفیت کامل را ندارند به منظور ایجاد اشتغال و جهش تولید را باید در دستور کار خود قرار دهیم، افزود: این شرایط اقتصادی ناشی از بحران کرونا در میزان تقاضای مصرف تاثیر مستقیم سلبی داشته و بسیاری ازتولیدات که قرار بود در ایام نوروز به فروش برسد از جمله لباس و پوشاک و لوازم مصرفی متاسفانه با تعطیلی بازار و کاهش تقاضا موجبات تضرر این فعالین اقتصادی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید براینکه درراستای رفع موانع واحدهای تولیدی مشکل دارمنطقه گام برداشته شود، اظهار کرد: سیاست های انقباضی دولت در مسیر جلوگیری از واردات کالاهای نهایی و مصرفی برای تولید کننده قوت قلب و پشتوانه است و اگر اصل و اساس تولید، رقابتی باشد باید مزیت های کیفی، قیمت و هم سرعت رسیدن به بازار برای رقابت با رقبای خارجی و داخلی قابل توجیه و عاقلانه باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و توانمند سازی در داخل واحدهای تولیدی یک موضوع اساسی است، گفت: استفاده صحیح از تمامی ظرفیت های اقتصادی منطقه باید بیشتر تحقق یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه ازاد ماکو سازمان منطقه آزاد ماکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه حاج علی عسگری گفت: ارتقاء سامانه نسخه نویسی الکترونیکی منجر به پاسخگویی سریعتر فرآیند‌ها می‌شود.

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین زیرساخت‌های حوزه سلامت کشور، از دی ماه ۹۸ ، به توسعه جدی ارائه سرویس به مردم و جامعه پزشکی و سلامت پرداخته است.

فاطمه حاج علی عسگری گفت: این سامانه تا قبل از دی ماه ۹۸ ماهانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نسخه الکترونیک را ثبت و به پایگاه داده منتقل می‌کرد که با اجرایی شدن فرآیند توسعه ارائه سرویس، به ماهانه حدود ۱۲ میلیون نسخه افزایش یافته است. همچنین رشد حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابری ورودی این سامانه در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه ای، ضرورت تقویت در زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ایجاب کرده است.

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در روز‌های اخیر و پس از بررسی‌های متعدد گروه های فنی، تصمیم به جابجایی بستر سامانه و ارتقاء و بروز رسانی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی گرفته شده است.

حاج علی عسگری گفت: از جمله اهداف این ارتقاء بهبود امنیت اطلاعات سلامت مندرج در پایگاه‌های داده، بهبود فرآیند پشتیبانی از نسخه نویسی الکترونیکی (نظیر سرعت بالاتر، کاهش اشکالات فرآیندی و توسعه زیرساختی) بوده است بنابراین با اجرایی شدن این تغییرات، سرعت پاسخگویی در انجام فرآیند‌ها افزایش می یابد. 

وی گفت: برای ارتقاء زیرساخت سیستم نسخه نویسی الکترونیک، از دیروز فرآیند جابجایی به زیرساخت جدید آغاز شده است که این موضوع مستلزم ایجاد توقف در برخی سرویس‌های نسخه نویسی الکترونیک است. این وقفه طی ۷۲ ساعت و با بروز رسانی سیستم از بین می‌رود.

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: روند جاری نسخه نویسی کاغذی که از زمان شروع نسخه نویسی الکترونیکی بعنوان یک مسیر جایگزین حفظ شده است، ادامه  خواهد یافت تا مشکلی در روند دریافت خدمات بیماران ایجاد نشود، همچنین همکاران سازمان بیمه سلامت در همه ی استان‌ها در مراکز بیمه و همچنین مراکز ارائه خدمت حضور خواهند یافت تا از تداوم  روند نسخه نویسی و نسخه پیچی و انجام تعهدات بیمه‌ای اطمینان یابند.

حاج علی عسگری گفت: بعلاوه پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی ihio.gov.ir و شماره تلفن ۱۶۶۶ مرکز ارتباط با مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی برای ارائه هر توضیح و پیگیری هر مسئله احتمالی به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و ارائه دهندگان خدمت بصورت ۲۴ ساعته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت
  • افزایش تعاملات دانشگاه ارومیه با سازمان منطقه آزاد ماکو