Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه سیاست گذاری هوشمند بحران‌های اپیدمیک (ساهوپ) با حضور روسای دانشگاه علم و صنعت و بسیج اساتید کشور رونمایی شد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به همت جهادی استادان بسیجی دانشگاه علم و صنعت ایران و همکاری هیئت رییسه این دانشگاه، سامانه سیاست گذاری هوشمند بحران‌های اپیدمیک (ساهوپ) دانشگاه علم و صنعت ایران به منظور مدیریت پیش دستانه بحرا‌های زیستی، اجتماعی و اقتصادی رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر پایه این گزارش طراحی سامانه ساهوپ حاصل همکاری‌های علمی، پژوهشی اندیشکده حکمرانی باز بسیج اساتید، دانشکده‌های مهندسی پیشرفت و مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران صورت پذیرفت.

میر سامان پیشوایی رییس کانون استادی بسیج دانشگاه علم و صنعت و مدیر این پروژه تحقیقاتی در آیین رونمایی ساهوپ با اذعان به ضرورت مشارکت نخبگان و استادان در معماری مرحله دولت سازی مورد نظر رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به حکمرانی متعالی در کشور گفت: بدون سیاست گذاری‌های هوشمندانه و مبتنی بر شواهد علمی هزینه‌های زیادی در بحران‌های اپیدمیک بر کشور تحمیل می‌شود که اجرای طرح ساهوپ و اصلاح و ارتقای سبک حکمرانی بصورت هوشمند در ایران، پیامد‌های زیانبار در بحران‌های همه گیر را به شدت کاهش خواهد داد.

وی افزود: رصد پیامد سیاست ها، افزایش سرعت و دقت سیاست گذاری، تبدیل تصمیم‌های سیاسی به امری کارشناسی، امکان شبیه سازی بحران‌هایی مانند کرونا، تست انواع سیاست‌های کنترلی تحت دوز‌های مختلف با زمان‌های اعمال متفاوت را از جمله مزایای سامانه ساهوپ دانست و این سامانه توسط گروه ده نفره بین رشته‌ای با تخصص‌های مهندسی سیستم، سیاست گذاری و اپیدمولوژِی مبتنی بر متدولوژی پویایی شناسی سیستم‌ها و مدل اپیدمی اصلاح شده SEIR طی مدت دو ماه کار فشرده طراحی و پیاده سازی شده است.

وی درادامه ضمن تشریح معماری و نحوه عملکرد این سامانه و تشریح محیط کاربری آن گفت: افراد عادی بدون بهره مندی از دانش تخصصی می‌توانند از سامانه یادشده بهره بگیرند و اندیشکده‌ی حکمرانی باز بسیج اساتید و سرمایه قرار گرفتن دانش علوم فنی و علوم انسانی در این دانشگاه در صورت حمایت کافی دولت قادریم در آینده ماژول بهینه سازی را برای پیشنهاد سیاست‌های اعمالی بهنیه به آن اضافه کنیم. افزایش دقت پارامتر‌های فنی با استفاده از تکنیک‌های یادگیری و تجربیات خبرگان اپیدمولوژی نیز ممکن است.

پیشوایی همچنین از وجود توانایی معماری مرکز‌ی هوشمند برای نیاز‌های دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی در کانون استادی این دانشگاه خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت دانشگاه علم و صنعت سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد

دریافت 8 MB

در این نمایشگاه ۱۱۲ شرکت تجهیزات نظامی بین المللی حضور دارند. حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی امسال کاملا مشهود بود به ویژه اینکه ایران برای نخستین بار از پهپاد رزمی مهاجر 6 رونمایی کرد که مورد توجه اکثر شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه بود.

در این نمایشگاه صنایع الکترونیک ایران در حوزه‌های جنگ الکترونیک و سامانه‌های مقابله با پهپاد و سامانه‌های مرزبانی و دوربین‌های حرارتی نیز شرکت کرده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • وزیر صمت در قیمت‌گذاری پژو پارس از خود سلب مسئولیت کرد‌
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد
  • تنظیم بازار اصفهان با سامانه‌های هوشمند
  • رفع نقص ۱۵۰۰ دستگاه کارتخوان و ۳۰۰ پین پد در منطقه سبزوار